Snu seg i senga

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
Syns det begynner å bli vrient jeg :P tyngdepunktet begynner å bli heeelt feil og bekkenet er overhode ikke samarbeidsvillig. Vurderer nattkjole i sateng for å lette litt på bevegelsen, men så fordrar jeg ikke å sove med klær på.
Flere som har problemer? Hva gjør dere?

Gutt født 09
Lillebror ventes

Syns det begynner å bli vrient jeg :P tyngdepunktet begynner å bli heeelt feil og bekkenet er overhode ikke samarbeidsvillig. Vurderer nattkjole i sateng for å lette litt på bevegelsen, men så fordrar jeg ikke å sove med klær på.
Flere som har problemer? Hva gjør dere?

Gutt født 09
Lillebror ventes
Jeg våkner, puster og peser, banner litt for meg sjøl, får tårer i øynene, så er jeg kommet meg over på andre siden, og så er det noen timer til neste gang:P godt det bare er tre måneder igjen!

Jeg våkner, puster og peser, banner litt for meg sjøl, får tårer i øynene, så er jeg kommet meg over på andre siden, og så er det noen timer til neste gang:P godt det bare er tre måneder igjen!
Slik gjør jeg det også :P
Er en prosess, men jeg får gjort det jeg skal :P

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Slik gjør jeg det også :P
Er en prosess, men jeg får gjort det jeg skal :P

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4
Det verste er om jeg snur meg over til den siden som er vekk fra døren, for å så kjenne at jeg må tisse, for å så måtte snu meg hele veien tilbake!

Haha!:P
Jeg bare triller meg saaaakte ut av sengen, mens jeg prøver å stable kroppen min på plass over bena og tusler halvdopa ut av rommet ><
Men det å endelig få snu seg og kjenne at (søren jeg må på do) er den mest irriterende følelsen jeg kan tenke meg nå som jeg har magen min:P

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Hihi, jeg sover på siden m pute mellom bena. Våkner på morgenen i akkurat samme stilling som jeg sovnet i, så sover nok uten å snu meg... Er litt sliten i nakken når jeg våkner.

Jeg sover på et sånn jeg
http://www.oo.is/annad/smavara/186/Snuningslak/default.aspx

Jeg kaller det for snurre laken hvis jeg oversetter det rett fra islandsk.... det er veldig vanlig og populært av gravide på Island. Det er et stoff stykke som er sydd sammen på kortsidene sånn at det blir dobbelt men åpent (som en dorull) på innsiden er det glatt stoff som gjør det mye mye enklere å snu seg når du ligger på det. Det er ikke glatt på utsiden så det glir ikke fra deg uansett om du har på deg pysj eller ikke. Jeg tror jeg hadde ikke klart å snu meg i senga hvis ikke jeg hadde dette. Det kan også brukes for å gjøre det enklere å komme seg inn og ut av bil, snu seg hvis du ligger på sofaen mm.

Jeg våkner, puster og peser, banner litt for meg sjøl, får tårer i øynene, så er jeg kommet meg over på andre siden, og så er det noen timer til neste gang:p godt det bare er tre måneder igjen!

hehe, høres ut som meg ;)

Jeg sover på et sånn jeg
http://www.oo.is/annad/smavara/186/Snuningslak/default.aspx

Jeg kaller det for snurre laken hvis jeg oversetter det rett fra islandsk.... det er veldig vanlig og populært av gravide på Island. Det er et stoff stykke som er sydd sammen på kortsidene sånn at det blir dobbelt men åpent (som en dorull) på innsiden er det glatt stoff som gjør det mye mye enklere å snu seg når du ligger på det. Det er ikke glatt på utsiden så det glir ikke fra deg uansett om du har på deg pysj eller ikke. Jeg tror jeg hadde ikke klart å snu meg i senga hvis ikke jeg hadde dette. Det kan også brukes for å gjøre det enklere å komme seg inn og ut av bil, snu seg hvis du ligger på sofaen mm.

Ååh, det der så GENIALT ut! Synd jeg ikke forstår et kvekk av Islands, ellers skulle jeg bestilt :p Mon tro om man kan finne noe lignende i Norge? Kunne så klart sydd selv, men det var tiltakslysta da...
Jeg måtte faktisk vekke sambo i natt for å hjelpe meg ut av senga når sønnen min ropte at han måtte på do i 4-tiden. Muligens vært lettere at han bare hadde tatt det, men jeg måtte også tisse :)

Hihi, jeg sover på siden m pute mellom bena. Våkner på morgenen i akkurat samme stilling som jeg sovnet i, så sover nok uten å snu meg... Er litt sliten i nakken når jeg våkner.

Heldig du da :) Det hadde ikke funket her. Jeg er som regel oppe og tisser iallefall 3 ganger hver natt, hvis ikke mer, og hver gang settes himmel og helvete i sving i det kula skal ut av senga :P

Det verste er om jeg snur meg over til den siden som er vekk fra døren, for å så kjenne at jeg må tisse, for å så måtte snu meg hele veien tilbake!
Hahaha Det det gjør jeg, HVER natt :eek: :p Pokker og altså...

Samme her... Trodde liksom ikke at det skulle begynne så tidlig :/

Jeg bytter på å sove med puta mellom bena og puta under magen (med bena i saksestilling). Puta under magen er den jeg blir minst stiv i kroppen av, men må oftere på do fordi jeg får mer tyngde på blæra... Gleder meg til ny leilighet der toalett og soverom er på ett plan!

hehe, alt dette høres veldig kjent ut, med unntak av tissingen på natt da, det slipper jeg foreløbig hvis ingenting annet vekker meg, for da må jeg! Sliter med å snu meg og gjør det minst mulig, har en favorittside som jeg oftest ligger på.

Jeg har foreløpig ikke noen problemer med å snu meg i senga. Ligger på venstre side, blir kvalm og uvel om jeg ligger på høyre.

Eg slite og med sovinga... Får utrulig vondt i venstre hofte iløpet av natta. Og våkner kvar gong eg snur meg... Vurdere å få meg slik "skli" lakem. Noen som har erfaring med da?

Har hørt noen tipse om "sklilaken", sånn som de bruker i type hjemmetjenesten/hjelpemiddelsentralen. Det skal visstnok være veldig avlastende for bekkenet når en snur seg i senga :-)

Eg slite og med sovinga... Får utrulig vondt i venstre hofte iløpet av natta. Og våkner kvar gong eg snur meg... Vurdere å få meg slik "skli" lakem. Noen som har erfaring med da?

Jeg bruker det og kunne ikke vært uten!

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Her må jeg til tider få hjelp av kjæresten, da ligger jeg bare der, mens han løfter beina mine. Grusomt å ha så vondt. Merker sjeldent noe midt på natta, verst er det når jeg legger meg ned.
Så hvis jeg glemmer det, så havner jeg midt i senga i helt feil stilling. Griner nesten av tanken på hvor vondt det er.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg bruker det og kunne ikke vært uten!

Ahh, så bra! Kor får ein kjøpt sånn??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ahh, så bra! Kor får ein kjøpt sånn??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er usikker på hvor du får kjøpt det i norge.... Jeg kjøpte mitt på Island for 7 år siden.... Prøv å google...

Back
Topp