SNU DØGNET

Har begynt med det på min på 8 mnd. Legger han litt senere for natten de gangene han sover bra på dagen, som da ofte gir meg mulighet til å legge han bittelitt senere andre dager. Blir i alle fall færre og færre morgener før kl 4 :p

Hvordan vil du snu det da? Fire med har trolig ikke fått en skikkelig døgnrytme enda engang, gi det litt tid.

Har begynt med det på min på 8 mnd. Legger han litt senere for natten de gangene han sover bra på dagen, som da ofte gir meg mulighet til å legge han bittelitt senere andre dager. Blir i alle fall færre og færre morgener før kl 4 :p
Åå, bra det da, skal ikke vær lett :) Her sovner hun 4 på natten og sover til 1400, hadde vært greit å få noe utav dagene, men så vanskelig å snu :O

Ville forskøvet et kvarter om gangen over tid. Altså vekket 13:45 i to dager, deretter 13:30 i to-tre dager, så 13:15 osv... Og så lagt tidligere tilsvarende.

Verd å prøve noe slikt ja, men justere tempo dersom det ikke fungerer, og passe på dagsovingen tilsvarende

Når de er så små tror jeg du kan ta det litt mer enn 15 minutter av gangen da. Men når sover hun duppene sine?

Når de er så små tror jeg du kan ta det litt mer enn 15 minutter av gangen da. Men når sover hun duppene sine?

klokken 1500 sover lille 3 kvarter ca, så neste dupp varierer kanskje 1900, sover lille 2-3 timer, også neste dupp varierer veldig, vanskelig å si, sover når lille er trøtt.

klokken 1500 sover lille 3 kvarter ca, så neste dupp varierer kanskje 1900, sover lille 2-3 timer, også neste dupp varierer veldig, vanskelig å si, sover når lille er trøtt. Men, vil jo ikke ha det sånn, vil få noe utav dagene og ha en skikkelig rutine på det med søvn. Til nå har vi kun fulgt lille mtp søvn. :)

Ville lagt tydelige rutiner så hun merker forskjeld.
Sove ute i vogn på dagen. Prøv å legge henne til samme tider. Inne så klart hehe i egen seg på kvelden. Med tydelig kvelds stell først. Bading pysj sang amming.
Å ikke ta henne opp før morningen etter. Kose/ mate i mørket. Å når morningen kommer ta på lys. Vekk med gardiner osv. Så snur hun kjapt;)

Ville lagt tydelige rutiner så hun merker forskjeld.
Sove ute i vogn på dagen. Prøv å legge henne til samme tider. Inne så klart hehe i egen seg på kvelden. Med tydelig kvelds stell først. Bading pysj sang amming.
Å ikke ta henne opp før morningen etter. Kose/ mate i mørket. Å når morningen kommer ta på lys. Vekk med gardiner osv. Så snur hun kjapt;)
Å aldrig aldrig ta henne ut av rommet etter hun er lagt!! Så lenge hun ikke er syk da så klart;)

Når de er så små så tipper de lett til overtrøtt og kan ikke pushes for lenge. Men hvis barnet ikke virker så trøtt så kan man jo drøye lenger.

Back
Topp