Snu bilstol.

Min også sliter med at beina sovner, og vi har funnet ut at det er ikke fordi han sitter trangt med beina.
Fordi sete til rompa går nedover og ikke rett frem om du skjønte?
Så beina visner litt. Kan det være samme hos dere?
Vi har ikke snudd enda, men vi har tenkt flere ganger fordi han gråter så sårt over vonde bein. Justert litt på sete og da ble det litt bedre :)

Eldste satt til han var 5 og de to yngste sitter enda :)

Vi forsøkte å justere setet også -
Men så tydelig at det var trangt til føttene. Men han en lang da :)
Nå er han 6,5 år, så nå er det ikke aktuelt med bakovervendt likevel så
;)

Da hun var 2.5 år ca tror jeg. Husker ikke helt.
Fordi hun ikke var fornøyd og veldig urolig på bilturer.
Håper lillebror sitter lengre.

Eldste var drøyt 3,5 år. Måtte uansett kjøpe eit nytt sete sidan lillesøster skulle flytte ut av babysetet. Ho fekk det bakovervendte, storebror fekk beltestol.

Lille sat bakovervendt til ho var 5. Eg opplevde veldig aukt fokus på dette frå ca 2009, og var dermed meir bevisst med lille. Ho hadde for så vidt hatt plass ei stund til, men fysio anbefalte å snu pga litt problem med hoftene. Burde ikkje sitte med beina "låst" i ei stilling.

4år .. vi har ikke bil selv da så ikke ofte vi kjører bil

Eldste snudde jeg når han rundet 18 kg og vokste ut av det han hadde. Nesten 4 år gammel.
Da kjøpte vi nytt fremover vendt.
Minste er mye tyngre så får se hva vi gjør med han. Håper det går så lenge som mulig, men blir nok å kjøpe fremover vendt når han også skal bytte.

Vi hadde stoler til 18kg. Så når hun passerte det snudde vi henne. Samt at hun var lang. Så snudde henne litt før hun ble 3 år.

Snudde storesøster da hu var ca 2 år.... Da var det bare styr å sitte andre veien. :)

Snudde eldste da han var 5,5 år, da ble han for lang i ryggen for det største bakovervendte setet. Mellomste er 5 år nå, og det ser ut som om hun også kommer til å vokse ut av setet rundt samme alder, regner med at hun får beltestol og snus om noen måneder.

Litt over to tror jeg det var. Hun var fryktelig urolig i baksetet, endte med spy :/ Det ble en helt annen hverdag;p

Når de eldste var små så ble de snudd etter nyfødtsete (de er 90-talls unger begge to) med nr 3 må jeg nesten se det ann når det er rett for h*n.

Hun er drøye 3 år og sitter enda bakovervendt. Stolen og ungen har enda såpass å vokse på at hun kan bli sittende til iallfall 4 år. :)

Hun sitter bakovervendt ennå, men får så dårlig plass til bena!

Så vi må kjøpe ny bil (2003 modell nå) og nytt sete (var nok et bomkjøp) og da kan vi forhåpentligvis ha ho slik i et par år til

Min jenta er 17 Mnd å meg å mannen har en veldigt diskusjon om det nå. Hon er så åksjuk Stakkarn. Spyr hver gang. Han menar att de e tidligt. Klart eg menar det selv og men Stakkarn hur gått har hon det å spy hver gang vi kør bil. Vet akurat hur der er å vara åksjuk de har eg var siden eg var liten . Men me har ikkje blitt enige om det.

3 år, pga høyden var det ikke sjans å få han i noen bakovervendt stol der selene satt riktig. Så da ble det beltestol.

Back
Topp