Snu bilstol.

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Når snudde dere barna deres fra bakovervendt til forovervendt, og hvorfor akkurat da..? :-)
*Jeg vil ha en SAKLIG diskusjon her. Alle har sine grunner, og ønsker ikke at noen skal tråkke på hverandre for at man har ulike syn på tibg her inne*

Vi snur jenta vår på 2 år og 3 mndr i bil nr 2 siden ho har vokst ut av den bilstolen som var i den bilen :)

Theo sitter bakovervendt i vår bil, men ekstrasetet er forovervendt.
Mellomste ble snudd da han var 3 år, eldste var under året pga bilsyke.

Han var nesten 6 år.

Vi kjøpte ny bil, og måtte ha bilstol til begge ungene i den, siden vi beholdt den gamle, og da var det for dumt å kjøpe bakovervendt til en seksåring, han fikk beltestol i begge bilene, og lillesøster overtok hans Maxway. Hun er 4,5 og sier fortsatt i det i begge bilene. Hun er ca akkurat 15 kilo nå og jeg har ikke hastverk med å snu henne.
Broren er 20 kg og kunne fortsatt hatt Maxway, men går i andre klasse og får sitte fremover

Hun var litt over 3 år. Da hadde hun vokst ut av bakovervendt stolen og var nesten 18 kg og 107 cm lang.
Prøvde å finne en ny stol som var bakovervendt og gikk opp til 25 kg, men fant ingen som passa i bilen vår og som gjorde at ungen satt behagelig.

Hun gikk fra bakovervendt til beltestol da hun var 4 år og 4-5 mndr. Hun veide dessverre 25 kg da.
Dette ble tidligere enn jeg hadde håpet på, håpet var 5 år.

Var litt over 3 år mener jeg!
Han gråt og klaget veldig på vonde føtter når han satt bakovervendt den siste tiden, så vi valgte å snu han da vi kjørte på sommerferie det året. Folk kan si så mye de vil at barn ikke har ubehag ved å sitte sånn med føttene, men det hadde tydeligvis vår gutt!

Hun var litt over 2 år. Hun er ekstremt bilsyk, og da hun satt bakovervendt kunne vi ikke kjøre lenger enn ut av veien vår før spying var et faktum. Beslutningen av å snu henne kom da jeg kjørte alene med henne i bilen etter en barnebursdag, på motorveien, da hun begynte å kaste opp og ikke fikk opp alt sammen slik som hun satt. Mer trafikkfarlig situasjon har jeg aldri vært borti med meg som sjåfør, og det ble spikeren på kisten for det bakovervendte sete. Hun var heldigvis over 15 kg og kunne sitte i en beltestol. Etter vi snudde henne har det blitt mindre tilfeller av oppkast, det tar lenger tid før det kommer og da rekker vi å legge inn små pauser hvor hun får frisk luft og strekt på kroppen. Jeg håper virkelig ikke neste blir like ekstrem, både av hensyn til bakovervendt sete og bilvask. Det er SYKT dyrt å sende bil på rens hele tiden :p

Han er bare halvannet år, så sitter fortsatt bakovervendt. Håper og holde det slik til han er minst 4 år.

Var litt over 3 år mener jeg!
Han gråt og klaget veldig på vonde føtter når han satt bakovervendt den siste tiden, så vi valgte å snu han da vi kjørte på sommerferie det året. Folk kan si så mye de vil at barn ikke har ubehag ved å sitte sånn med føttene, men det hadde tydeligvis vår gutt!

Min også sliter med at beina sovner, og vi har funnet ut at det er ikke fordi han sitter trangt med beina.
Fordi sete til rompa går nedover og ikke rett frem om du skjønte?
Så beina visner litt. Kan det være samme hos dere?
Vi har ikke snudd enda, men vi har tenkt flere ganger fordi han gråter så sårt over vonde bein. Justert litt på sete og da ble det litt bedre :)

Eldste satt til han var 5 og de to yngste sitter enda :)

Vi snudde eldste et par dager før hun ble fire år. Hun hadde klaget lenge over ryggvondt. Vi skulle på påskeferie og hadde ikke lyst til at hun skulle sitte vondt på en så lang biltur, så vi byttet til beltestol:). Yngste er tre år og sitter bakovervendt i max-way, han klager aldri så håper han kan sitte lenge:).

Litt over 2 år. Begynte å bli dårlig med beinplass og hu klagde. Det er ikke så lenge siden hu ble snudd og bilturen ble plutselig mer behagelig for oss alle. Ingen barn er like store/ små så er vanskelig å si når man burde snu dem. Ser jo at flere 4 åringer er mindre enn min 2 åring.

4,5 år var eldste da hun fikk beltestol, mellomste på 3,5 sitter bakover enda, og Kommer til å sitte minst ett år til.

Hun var 3 år og 11 mnd. Hun klagde hele veien fra Oslo til Stavanger. Null klaging veien tilbake.

Vår var 3,5 år og ganske lang. Han gråt og gråt over vondt i ryggen etter kun 10-15 minutters kjøring. Og da veit jeg han hadde ordentlig vondt, for han klager ikke over småting.
Håper at vesla kan sitte bakovervendt mye lenger enn han :)

Eldste var 4år og 4mndr.
Mellomste var 3år og 4mndr. (Hun ble bilsyk)

Minsten på 2,5år sitter selvsagt bakovervendt lenge enda.

Eldste var 4 år og ca 3 mnd. Han kunne egentlig sittet bakover enda lenger, han var vel ca 17 kg og rundt 110 cm.
Han klaget ikke heller.
Problemet var at han hang så mye med hodet når han sovnet, og vi skulle på biltur den sommeren og visste det ble soving i bilen.

Han klaget derimot da han ble snudd, for bena sovnet og han fikk vondt. Løsningen ble å sette noe under bena hans sånn at han fikk støtte.

Lillesøster på snart 3.5 sitter fortsatt bakover og skal sitte sånn en god stund til.

Back
Topp