snu bilsetet?

ORIGINAL: nica85

Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort, men tror nok ungen hadde roa seg om hun hadde fått sitte forovervendt. Vår gutt er også helt gærn i bilen, så vi blir nok mest sannsynlig å snu han forovervendt når han blir ett år ca. Han sitter enda bakovervendt, og nå har han begynt å skal snu seg forover hele tiden. 

Og ja, man hører hele tiden at bakovervendt er sikrest osv, men man bestemmer jo selvsagt selv. Dere er IKKE dårlige foreldre om dere finner ut at dere skal snu setet. Det er min mening hvertfall [:)]

takk.. noen som tenker litt som meg endelig [:)]
vil helst vente til hun er minst et år jeg også.

ORIGINAL: LeonElias`mamma

Jeg hadde ikke snudd ungen...det er jo ikke ungen som bestemmer, er det vel?
Har du en bilstol som er så høy at hun kan se ordentlig ut av vinduet???

ja stolen er høy å hun ser godt ut...
hun ble bilsyk da vi hadde det andre setet så vi vet hun blir bilsyk.
så om hun ikke har det bra bakovervendt så snur jeg det jo!
er ikke snakk om at hun bestemmer sånn. er jo viktig at hun har det bra på biltur.
jeg tenker heller mer på sikkerheten jeg da!!

ORIGINAL: EvaBN

Hei, min jente har sittet i forovervendt sete lenge- ho veier nå 8,5 kg.
Ekspertene krangler jo så om hva som er best. Ja, hvis du skulle være så uheldig å kræsje er sjansen større for at barnet får skader, men sjansen for å kræsje er MYYYE større hvis du er ukonsentrert pga en grinete unge i baksetet.
Det er et vanskelig valg, men jeg sier: følg magefølelsen!!!!!!

heeelt enig!

ORIGINAL: ~Lucky~

Men du snuppa, prøv og dra i den tiden du vet hun skal sove, det gjør alltid vi og da blir alt så mye letterer både for oss og lille mann [:)]

ja vi skal prøve på det! var det vi gjorde da vi reiste til hytta.
har bestemt meg for å se hvordan det går nedover. hvis det går greit så venter jeg litt til. hvis ikke så snur jeg det før vi reiser hjem igjen! enkelt å greit. bare huske bruksanvisningen [:)]

takk for meninger jenter

Vi har bakovervendt sete og kunne ikke tenke meg noe annet. Jeg snur ikke det setet før vi MÅ [8D] Vi har også speil, så vi ser at han har det greit [:)]

Ææææsj så jeg kunne ha satt Vibeke i den andre stolen i bilen når hun spøy full setet sitt da jo... Turte ikke for jeg trodde det var ulovlig å ha de forovervendt før de var ett år.
Dakar, måtte sitte i spyvåte setet sitt helt hjem. (2 timer). Recaro stolen til  Wanja sto i bilen da, hadde bare vært å regulere den. Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. [:(]

Back
Topp