snu bilsetet?

¤Stines86¤

Glad i forumet
vurderer å snu bilsetet før vi skal på ferie nå.
vi kjørte litt over en time til hytta i helga å hun blir fort umulig. nå skal vi kjøre helt til mandal. som er noen timer lengre. vil at bilturen skal være ok.
vurderer å snu bilsetet å se om det hadde hjulpet.
vil jo helst at hun skal sitte bakover, men det er jo bedre om hun sitter bedre fremover.
er så vanskelig. om jeg bare kunne hatt det fremover i ferien å satt det bakover igjen etterpå.
men det går jo ikke det heller.
så hvis jeg gjør det så er det gjort. er bare redd jeg vil angre på det senere.
hun er jo over 9kg så det skal vel gå bra??

need help!! hva ville dere gjort??

En ny undersøkelse viser vist at de sitter tryggest fremover etter ti kilo, pga de fleste påkjørseler skjer bakfra.

Men jeg synes det er tryggest bakover vendt, og da blir det sånn. Det vi har er så høyt at Nicholas ser ut av vinduet når han sitter i det, og da er han fornøyd.

Og når vi kjører langt får han også noe spennende å leke med, men han sover også veldig mye i bil....

lykke til på turen!!

Jeg ville IKKE gjort det. Har lest om det og det er så stor forskjell på det at da hører jeg heller på skrik.

Er noe om at du kan faktisk kræsje i 110km/t med bakovervendt og barnet er det eneste som kan komme levende ut av det, men hvis man kræsjer i 30km/t med forovervendt så kan de få alvorlige plager resten av livet.

Men jeg dømmer ingen som gjør det, men du ba jo om min mening så[:D]

ja jeg er veldig usikker selv.
vil jo helst ha det bakover.
hun blir ikke roligere om hun får noe å leke med heller. da blir det til at vi må stoppe hvert 10 min for å roe henne.
hun ser godt ut også i setet.
off det er så vanskelig

ORIGINAL: ¤Stines86¤

hun blir ikke roligere om hun får noe å leke med heller. da blir det til at vi må stoppe hvert 10 min for å roe henne.
off det er så vanskelig

Skjønner det! Hmm! Men tenk HVIS dere hadde kræsja da, og det hadde skjedd noe som kunne vært forhindret, hvordan vil du takle det da? Har du prøvd sånne billeker da? Sånn med ratt osv[;)]

Vi kjørte 220 mil nettopp på 5 dager, og det gikk fint med Mathias bakovervendt. Men jeg satt endel bak med ham og snakket med ham og lekte og sånn da....

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: ¤Stines86¤

off det er så vanskelig

Skjønner det! Hmm! Men tenk HVIS dere hadde kræsja da, og det hadde skjedd noe som kunne vært forhindret, hvordan vil du takle det da? Har du prøvd sånne billeker da? Sånn med ratt osv[;)]

men alt kan jo skje.
tenker jo på at det er best. men etter hvert må de jo også sitte forover. å det kan skje lika masse da som nå.
kan ikke allti tenke på hva som kan skje heller. selv om jeg absolutt vil det beste for henne.
å over lang tid så blir kanksje det beste for henne å sitte framover.
off..
trenger mere meninger!!!

det blir så vanskelig å sitte bak også.
for en helgetur er jo hele baksetet fullt av ting. å nå skal vi være borte en uke.
vi får ikke plass til noen bak. nå er det jeg som kjører siden sambo har skadet foten. å han tar jo enda større plass baki der.

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: kiki82

Vi kjørte 220 mil nettopp på 5 dager, og det gikk fint med Mathias bakovervendt. Men jeg satt endel bak med ham og snakket med ham og lekte og sånn da....
vi kjørte tur retur holland, han satt bakovervendt han hele veien.. men jeg har ett speil, så han kan se oss, og vi ham, passet på å kjøre litt før han skulle soe, så sovnet han når han ble trøtt, og så stoppet vi når han ble utolmodig etter sovingen.. og så ble det stell og mat etc, før vi kjørte videre..
satt veldig lite bak, men brukte det som nødløsning, om vi var kort unna der vi skulle..

så heller sitte bak med ham en å snu ja..

junior elsker flasker etc fremfor leker. hehe, så en tom plastflaske var underholdning lenge[:D]

Hørtes kjent ut [:D]

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: Looney

En ny undersøkelse viser vist at de sitter tryggest fremover etter ti kilo, pga de fleste påkjørseler skjer bakfra.

Men jeg synes det er tryggest bakover vendt, og da blir det sånn. Det vi har er så høyt at Nicholas ser ut av vinduet når han sitter i det, og da er han fornøyd.

Og når vi kjører langt får han også noe spennende å leke med, men han sover også veldig mye i bil....

lykke til på turen!!
hvilken undersøkelse hvor?

trygg trafikk?

link?

det var en undersøkelse gjort av Ford industries, de har seminarer for ansatte i barnehage osv, hvor de forteller om dette.

Hørte de av ei venninne som var på seminaret...

Grunnen til at jeg ikke vil snu det, er at jeg ble fortalt i en butikk som selger bilseter at de skal sitte abkovervendt, fordi selene i barnas seter er stramme hele tiden, ikke slik som voksnes som er løse, og tar litt tid før de strammer til (om dere skjønner) når man krasjer. De er beveglige, og det er ikke barnas og de kan da lett knekke nakken i en kollisjon.

det høres jo og ganske fornuftig ut...

Hva med å begynne baokvervendt, og går det helt gæli så snu det?[:)]

jeg vet jo at det kan gå. men det blir masse stress å ikke noe kos.
men sånn har det vert på kortere turer.
å tror ikke det blir lettere nå.
det blir enten eller. enten så blir det stressende bilturer hele tiden eller så prøver vi å snu setet.
klarer vi en vei med styret så tar jeg like greit tilbake også.
men så er det om det er verdt alt styret i ferien. å fremover for den saks skyld.

Jeg ville hatt det bakover. Dersom du tar det framover så blir det vel lite populært å snu det etter ferieturen vil jeg tro. Kanskje du eller typen kan sitte bak med henne?

Snuppa mi sitter bakovervendt. Vi har også sånn speil. fungerer veldig bra. Kjøpte det på barnetrend.no

ORIGINAL: LeneChr

Hva med å begynne baokvervendt, og går det helt gæli så snu det?[:)]

Jeg har ikke lest hele tråden her, men bakovervendt er best ved front mot front som regnes som den mest massive kolisjonen.
Blir man påkjørt bakfra som er VELDIG vanlig så blir det logisk nok omvendt.

Jeg hadde ikke snudd ungen...det er jo ikke ungen som bestemmer, er det vel?
Har du en bilstol som er så høy at hun kan se ordentlig ut av vinduet???

Men du snuppa, prøv og dra i den tiden du vet hun skal sove, det gjør alltid vi og da blir alt så mye letterer både for oss og lille mann [:)]

Hei, min jente har sittet i forovervendt sete lenge- ho veier nå 8,5 kg.
Ekspertene krangler jo så om hva som er best. Ja, hvis du skulle være så uheldig å kræsje er sjansen større for at barnet får skader, men sjansen for å kræsje er MYYYE større hvis du er ukonsentrert pga en grinete unge i baksetet.
Det er et vanskelig valg, men jeg sier: følg magefølelsen!!!!!!

Back
Topp