Snorking - scenario

Syns det er utrolig frekt. Hadde snakket med vedkommende FØR reisen og sagt at jeg har behov for en god natts søvn. Ville da valgt enerom. Den som snorker kan jo ikke så mye for det. Tenk hvordan det hadde vært å plutselig få noe rett før man skal sove fordi X snorker. Hadde nok fått litt vondt i magen og ikke turt å sove om min kollega "gikk bak" ryggen min.

Tvinger ikke i andre medisiner. Det kan være farlig, og sikkert ulovlig også.

Hvis dette er et " stort" problem hos apotekene, så er det vel deres plikt som apotekansatte å ta dette videre i systemet for å få en endring på det. Evt ikke la det ligge tilgjengelig.
Da må man i tilfelle gjøre det med absolutt hele selvvalget siden noen mennesker er troende til mye rart, og de som vi snakker med får jo god veiledning, mange som hadde tenkt til å kjøpe noe til andre går igjen siden vi jo stiller spørsmål om mulige preparater de bruker som kan forårsake ulike interaksjoner som mesteparten ikke tenker på.

Forøvrig er det ingen kjente interaksjoner på de snorke produktene vi har og vil anta at de som faktisk har opplevd dette er voksne nok til å si ifra ved den jobbreisen, for vi får gjerne vite om slike ting i ettertid og får derfor ikke gjort noe med det.

Da må man i tilfelle gjøre det med absolutt hele selvvalget siden noen mennesker er troende til mye rart, og de som vi snakker med får jo god veiledning, mange som hadde tenkt til å kjøpe noe til andre går igjen siden vi jo stiller spørsmål om mulige preparater de bruker som kan forårsake ulike interaksjoner som mesteparten ikke tenker på.

Forøvrig er det ingen kjente interaksjoner på de snorke produktene vi har og vil anta at de som faktisk har opplevd dette er voksne nok til å si ifra ved den jobbreisen, for vi får gjerne vite om slike ting i ettertid og får derfor ikke gjort noe med det.

Men om det er et vedvarende problem, så må en faktisk ta det videre. Samme hvor god veiledning en får, så spørs det hvor mye ved faktisk får med seg eller skjønner.
Spiller heller ikke noen rolle det ikke er interaksjoner med andre midler. Etisk og juridisk er det helt feil å lure et annet menneske til å ta medikamenter uansett hva det er. Og en vet heller ikke om vedkommende er allergisk mot preparatet eller stoffene i de.

Det var da vel ikke snakk om å lure noen, men å være frekk nok til å be dem bruke det.

Hadde kommet ann på forholdet til kollegaen, men ville nok heller kjøpt sov I ro til meg selv

Men om det er et vedvarende problem, så må en faktisk ta det videre. Samme hvor god veiledning en får, så spørs det hvor mye ved faktisk får med seg eller skjønner.
Spiller heller ikke noen rolle det ikke er interaksjoner med andre midler. Etisk og juridisk er det helt feil å lure et annet menneske til å ta medikamenter uansett hva det er. Og en vet heller ikke om vedkommende er allergisk mot preparatet eller stoffene i de.
Det er jo som regel aldri de samme menneskene, men når Norge for eksempel har en befolkning på over 5 millioner og Sverige har en befolkning nærmere 10 millioner sier det seg selv at man aldri vil kunne hindre hva enkelte folk tenker, kjøper osv.
Tror derimot ikke at personene tvinger de til å bruke preparatet, heller at de ikke skjønner sosiale koder helt fult ut og skjønner ikke helt hvor du har det fra.

Kjører jeg paracetamol til deg så er det jo ikke som om jeg knuser den og gjemmer den i maten med gir den til deg så får du velge hva du gjør videre

Jeg hadde heller kjøpt sov i ro til meg selv. Hadde ikke hatt samvittighet til å gjøre noe annet. ;)
Sier meg enig der :p "Her har jeg kjøpt snorkespray til deg" liksom... Hadde ikke turt det :p :p

Jeg har derimot kjøpt sov-i-ro til en kollega med beskjed om at "jeg tror desverre at du kommer til å få bruk for disse" :p

Jeg har derimot kjøpt sov-i-ro til en kollega med beskjed om at "jeg tror desverre at du kommer til å få bruk for disse" :p
Er litt mer høflig enn, "hei du snorker se hva jeg har kjøpt til deg"
Hadde nok heller likt å få sov-i-ro da ;)

Er litt mer høflig enn, "hei du snorker se hva jeg har kjøpt til deg"
Hadde nok heller likt å få sov-i-ro da ;)
Jeg hadde blitt rimelig satt ut om noen hadde gitt meg snorkespray eller snorkeplaster ja :p

Back
Topp