Wow, følte nesten jeg leste om meg selv her
Jeg fikk også påvist pcos i 2018. Jeg fikk ikke begynt på metformin før i 2019. Har brukt det av og på de siste årene (2x850). Føler ikke de hjelper, verken på vekten eller de lange syklusene.
Jeg klarte å gå ned mye i tenårene, men da jeg begynte på p-piller så gikk den sakte men sikkert oppover igjen, uansett hvor flink jeg var i forhold til kosthold og trening.
Jeg har prøvd alt fra seed-cycling til myo-inositol. Føler noen har hjulpet litt, men aldri 100%.
Mye skjedde i årene mellom 2017-2020, så ting tok forferdelig lang tid. Men i begynnelsen 2020 fikk jeg beskjed av gynekologen at hvis jeg klarte å gå ned x-antall kilo så kunne jeg få begynne på letrozol. Problemet var bare at jeg hadde prøvd å gå ned de siste årene, men vekten ville ikke rikke på seg
Gyn sa mange kjipe og nedlatende ting til meg, som jeg alltid kommer til å bære med meg videre.
Men når jeg fikk beskjed om at jeg måtte få det til, hvis ikke fikk jeg ikke hjelp, så måtte jeg bare gjøre noe drastisk. Så jeg begynte på nutrilett-diet.
Klarte å gå ned såpass at gyn endelig gav meg letrozol, som jeg kunne ta, med løfte om å fortsette med vektreduksjon.
Det er så utrolig kjipt å alltid bli fortalt at vekten din er problemet. Det er jo ikke sånn at man ønsker å være overvektig, men kroppen kjemper i mot deg 
Vil ønske deg masse lykke til! Jeg følger med på reisen din og håper at vi begge, snart får drømmen oppfylt