Snorkende samboer

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Samboer har bestandig snorket litt om natten dersom han ligger på ryggen. Som regel er det bare å skyve han over på siden så slutter han. Men i mai var han på sykehuset og fikk gastroskopi og ble i den sammenheng lagt i narkose. Nå snorker han uansett hvordan han ligger og det er nesten umulig å få han til å slutte. Han snorker selv om han bare dupper av på sofaen, og det har han aldri gjort før. Jeg klarer ikke å huske når det ble så "ille" og lurer derfor på om noen vet om det kan ha noe med at han ble lagt i narkose å gjøre?

Aner ikke. Men mannen min begynte også plutselig å snorke mer og høyere, men uten grunn. Skikkelig irriterende og vi har sikkert vært irriterende rundt på campingplasser i sommer. Han snorker skikkelig høyt og jeg skriker til han, men han sover veldig godt også da.

Aldri hørt om det før, men generelt så ødelegger snorking søvnkvaliteten, og ikke bare din men hans også. Ville tatt en tur til legen for å finne ut hva som gjør det, eventuelt prøvd de av snorke hjelpemidlene som er på apoteket. Tror ikke jeg hadde orket å ligge på samme rom med en som snorker hver natt, her snorker mannen når han er skikkelig sliten og de gangene er irriterende nok :-o

Har ikke anelse på spm. Men her funker faktisk de greiene man tar å klistrer over nesa greit. Min snorker som ett togvrak :p Om jeg ikke er sliten nok eller sovner først. Kan jeg ligge i en hel evighet og ha lyst til å sparke han utav senga :p

Vet ikke hvorfor han har begynt sånn nå, men jeg kjøpte en Nesespray før sommeren og den har faktisk fungert fint her :)

Aner heller ikke om det er noen sammenheng . Men, vi har fått betydelig bedre søvnkvalitet begge to etter at han fikk puste/oksygenmaske på natta.

Be mannen din gå til legen. Kan være polypper eller mandler som er hovne :) om mannen din har lagt på seg, så kan det være grunnen også. Min far ble verre og verre på snorking og endte med søvnapné

Her er han snorkeoperert for noen år siden men har begynt å snorke igjen :(
Ikke alltid det er lyden som plager meg, men han puster så høyt :p Og dette gjør han ikke alltid. Men de nettene han er spesielt sliten/trøtt i perioder eller har drukket alkohol. Å få nok søvn hjelper her på å "puste riktig" (altså mer likt våken tilstand).

Her snorka han så det rister i veggene. Har han drukket litt alkohol så er det bare å rømme senga :p
og han påstår at e snorka så høyt og holder han våken.. (Har delt hotellrom med ei venninne i mai, og ho sa at e snorka litt, men ikke så høyt som gubben påstår. E holdt ikke ho våken. Og vi sov på samme rom 3 netter.)

Snorkingen plager meg egentlig ikke, jeg har godt sovehjerte og sover gjennom det meste. Han har lagt på seg litt etter at jeg ble gravid(haha), men ikke så mye at det skal ha noe å si. Han e lang og slank, og hadde nok bare godt av å legge litt på seg. Mandlene er fjernet så det er nok ikke det. Han er ikke tett i verken hals eller nese, så det er ikke det heller. Får prøve noe av det de har på apoteket, eller så får jeg tvinge han til legen. Han er jo som mannfolk flest, og har jo ikke for alt i verden lyst til å gå til legen...

Back
Topp