Snodige barselsgaver

Folk bruker jo parfyme i babyprodukter som sjampo, såpe, olje, pudder, kremer osv. Feks burts bees lukter ganske godt. Og så er det natusan sin babyolje med lavendel. Så synes ikke det høres så rart ut at noen som ikke er opplyste om allergifremkalling osv kan finne på å bruke parfyme i seg selv også. Men i 2016 er jeg ganske overrasket over at så mange er lite opplyste, tom av unge folk. Men av litt eldre er det kanskje ikke så rart å bruke ting med lukt?

Vi fikk en sjokkrosa onepiece til gutten vår, syntes det var litt spesielt jeg da. Men babyparfyme var verre :p

Vi fikk noe vi enda ikke vet helt hva er. Det er orange, avlange poser som vi antar er votter eller sokker. Ser mest ut som mobilveske. Strikket i pusete garn som loer noe voldsomt.
Fikk også det som er omtalt som "vognteppe", en klut på 25x25 cm i samme orange, pusete, loete garn.
Vi sendte takkekort, og priser oss lykkelig for at giverne bor så langt unna og er så perifere at de antageligvis aldri kommer til å møte barnet!

Babyparfyme?? Nei, nå tuller du?!
Aldri i verden om det hadde blitt brukt. Tror jeg hadde sagt fra jeg også ja, så hadde hu bare fått bli fornærma :-P Makan!

Aldri hørt om.. Vi fikk ikke då mye besøk

Med nr 1 så fikk vi en alt for liten strikke bukse i posten. Heldigvis vil ikke jeg møte denne personen så bare pakket den ned. Men har også noen som altid kjøper feil ting. Min datter fikk jaktkniv, IQ puslespill, øredobber og kjede i 2 års gave. Og nå har vi avtalt med folk hva de skal kjøpe i 3 års gave. Men enda så får jeg mld om at de ikke finner utstyr til dokker og om hu vil ha badedrakt og poncho i stedet. Dette er ting hu selvfølgelig har etter andre gaver og som denne personen veit. Så blir kjedelige penger på hu. Men de selger dokke utstyr ca 1 mil unna her vi bor. Men er ikke akkurat første gangen det skjer. Ble mer sjokkert over at de kjøpte feil str til han på 6 mnd. Det har aldri skjedd før. De kjøpte str 68 men vi sa at vi ville ha str 74 og 80 hvis de skulle kjøpe noe. Skjønner virkelig ikke hvordan folk ikke kan huske dette. Har kjøpt en del gaver til barn og prøver å få riktig i forhold til alder og str. Så gjør som jeg får beskjed om av foreldrene.

Babyparfyme hørtes rart ut ja, jeg hadde kommet til å ledd høyt og kastet den i søpla. Men om hun tar det personlig blir jo det litt dumt..

Vi fikk én litt snodig barselgave, det var et sett med sommerklær i str 50. Jenta ble født i januar.

Mannen reagerte litt på at vi fikk en del klær i 74 og 80, til og med noe i 86. Det syntes jeg var helt greit, for ellers var det myyyyye i 62. Greit å ha noe til senere også, når klærne faktisk blir brukt en stund :-)

Akkurat det hender det jeg gjør bevisst, å gi større størrelser. De vokser jo fort første året, og det er no nesten gjort over natta at alt man har framme er litt smått.

Back
Topp