Snille foreldre

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Foreldrene mine er verdens snilleste. De hjelper med barna, med oppussing av huset, med fiksing av bil osv osv osv. Noen tips til hvordan jeg kan vise min takknemlighet? :)

Si takk?

Eventuelt gi dem gavekort på middag, teater, kino, et eller annet som gjør at de kan være bare de to sammen.

Me har også tenkt på å gi mine foreldre noko som takk, men sidan økonomien vår ikkje er på topp for tiden, syns me det er vanskeleg!

Om me hadde hatt råd ville me tatt dei med på tur, evt at me hadde spandert middag og show på dei for eksempel:)

Me skal heldigvis på ferie med dei snart, så da får me mulighet til å visa vår takknemlighet ved feks å laga frokost til dei kvar dag, spandere middag osv

Me har og vurdert å samle alle barnebarna og få ein fotograf til å ta bilde av alle saman med dei:)

Nå på høsten plukker ungene bær som jeg lager syltetøy av. Ellers i året baker vi brød, knekkebrød og rundstykker. Til jul og bursdager lager vi konfekt. Alt blir pakket inn og pyntet av barna. Det er slik jeg og barna gjør stas på mine veldig snille foreldre.

Nå på høsten plukker ungene bær som jeg lager syltetøy av. Ellers i året baker vi brød, knekkebrød og rundstykker. Til jul og bursdager lager vi konfekt. Alt blir pakket inn og pyntet av barna. Det er slik jeg og barna gjør stas på mine veldig snille foreldre.
Det var veldig gode tips!

Si takk?

Eventuelt gi dem gavekort på middag, teater, kino, et eller annet som gjør at de kan være bare de to sammen.
Sier takk så det nesten tyter ut av øra på meg! :) Gavekort på middag var lurt, det tror jeg at jeg skal gjøre. :)

Me har også tenkt på å gi mine foreldre noko som takk, men sidan økonomien vår ikkje er på topp for tiden, syns me det er vanskeleg!

Om me hadde hatt råd ville me tatt dei med på tur, evt at me hadde spandert middag og show på dei for eksempel:)

Me skal heldigvis på ferie med dei snart, så da får me mulighet til å visa vår takknemlighet ved feks å laga frokost til dei kvar dag, spandere middag osv

Me har og vurdert å samle alle barnebarna og få ein fotograf til å ta bilde av alle saman med dei:)
Bilde av alle barnebarna var en kjempegod ide! Det skal jeg vurdere! :)

Supre tips, jeg tar til meg alle! :)

Jeg pleier lage ting til dem i blant.. male på kopper og glass, lage et kort, etc.. Sånne ting setter de godt pris på, og blir godt mottatt. :)
Men altså.. en flaske vin med et takkekort på gjør nok susen det og :p
Å bli lagt merke til er egentlig det som teller mest her! :) (eller fra din side; vise at du legger merke til deres godhet!)

Send en blomst til jobben deres! Eller kom på døra med den og en god flaske vin. Jeg synes alltid det er så koselig å få blomster, og spesielt helt uten forvarsel :)

Trivelig. :)

Inviter dem på en bedre middag, feks. Hos oss holder det å la dem ha mini på overnatting, det er verdens største belønning for dem. ;)

Hva med å lage middag til de hvor de kan slappe av og kose seg, må ikke alltid være dyr restutant mat:)

Jeg lager en del middag for min mor. Kjøper favoritt sjokoladen titt og ofte :) En flaske vin. En orkide osv. Trenger ikke koste mye men liker å vise at vi er glad for at hun stiller opp. Itilegg til de mange mange takkene jeg gir henne;) tenker at bare man viser at man setter pris på det.

Hver gang hun passer datteren vår her hjemme hos oss hvis vi skal I foreldremøte eller noe lager jeg alltid en god middag som hun spiser med mini eller oss først;)

Synes ikke mere barnepass er måten å si takk på istedenfor en liten oppmerksomhet:)

Nå har vi ikke så ofte barnevakt uten at det er en praktisk grunn til det. Men hun kjøper en del ullklær og bidrar slik også:)

Samboeren min hjelper henne med snekkerarbeid og mannfolk jobber som hun ikke tar selv. Henter henne fra konsert osv så det går begge veier:)

Foreldrene mine er verdens snilleste. De hjelper med barna, med oppussing av huset, med fiksing av bil osv osv osv. Noen tips til hvordan jeg kan vise min takknemlighet? :)

Mine foreldre stiller også opp for oss så mye vi ønsker. Den aller beste måten vi kan takke dem, det er å tilbringe tid sammen med dem. De ønsker ikke blomster, kino, restauranter osv. De ønsker å være sammen med oss og ungene. Og det er en glede for oss å være sammen med dem.

Derfor har vi hatt faste avtaler der de henter unger i bhg, så spiser vi middag sammen og drikker kaffe og snakker. Vi får vært sammen, og de får følge ungene i hverdagen.

Si takk ofte, blomster eller en liten oppmerksomhet innimellom? :) Kan jo kombineres med en litt ekstra flott gave når de har bursdag. Men mest av alt blir de nok glad når de ser hvor glad du blir for hjelpen. :)

Back
Topp