Snill?

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hvorfor spør folk når de hilser på baby ' n om" h*n er snill???" Jeg forstår det bare ikke, gir jo ikke mening... "er h*n rolig" kan jeg forstå.. er det slik da at babyer som skriker mye er "slem "?? Noen som har noe fornuftig svar??

Ingen fornuftige svar, men har undret meg over det samme. Er vel bare en ting som har hengt med, uten at noen mener at noen er "slemme".

Det er jo bare en "fellesbetegnelse" for alt vil jeg si:p i stedet for å spør: sover hun om natten, leker hun alene, spiser hun godt, er hun rolig etc.. Så er det lettere å spør om hun er snill. Jeg har selv aldri reagert på dette:p men jeg er jo enig i at ingen barn er slemme uansett:p men tror ikke folk mener snill på den måten heller.

Jeg syns også det høres veldig rart ut :P Hadde jeg blitt spurt om det, hadde jeg bare svart "ja det er jo ikke sånn at h*n er slem" :P Men er vel bare en fellesbetegnelse for rolig, sover godt, lett å ha med å gjøre osv :)

Skjønner at de ikke mener slem på den måten.. men det høres så fjernt ut... Hvis barnet ikke er "snill" da??? Hva svarer man da??:p vet jeg setter det på spissen altså:p

Jeg bruker å svare: Nei, han er slem..

:-P

Det er ikke ment bokstavlig. ;) Litt uheldig formulert, kanskje, men jeg reagerer ikke på det. Det går på om babyen er rolig osv eller ikke.

Om folk kommer til å spørre om babyen er snill, så vil jeg svare at babyen er sånn og sånn om dagen/kvelden.

Henger nok igjen fra gammelt av, og det er jo ikke ment så bokstavelig som det høres ut som:) Men jeg skjønner hva du mener og må si det irriterte meg en smule da alle spurte om lillegutt var snill da han var liten. Ja, han var snill og det er han fortsatt. Men ja han hadde låsninger, kolikk og lakenskrekk..:P

Har også lurt på det uttrykket men kommet frem til at folk bare spør av "vane", et gammelt og ugjennomtenkt uttrykk for om baby er rolig som nevnt over her. Ikke noe å legge mye i altså.

En eldre kollega spurte meg om mini var "snill", jeg: "eeh, ja. Er ikke alle babyer snille da?" Hun: "Å NEI! Det finnes slemme babyer, noen er til og med utspekulerte djevelunger" :eek::eek::eek::eek:

Og dette sa hun i fullt alvor! Hadde hakeslep i flere dager etterpå :confused: Tenker vanligvis fort og kan slå tilbake med gode kommentarer i lignende situasjoner, men i dette tilfelle ble jeg rett og slett helt satt ut :wtf

Er noe av det dummeste spørsmålet jeg får! Skjønner jo at det er et dårlig formulert spørsmål, og hva de mener altså... men synes det er like dumt hver gang noe spørr :p

Jeg svarer tilbake om hva de mener med snill . Og om de mener at de som ikke sover mye , og skriker mye er slem . :P spør aldri om sånt selv .

Btw: på det spørsmålet svarer jeg "nei, hun er ganske krevende". Men jeg mener jo ikke at hun er en slem person og det regner jeg med folk skjønner også :p

Jeg bruker å svare: Nei, han er slem..

:-P

Hehe, så lenge man sier det med humoristisk sans, så hvorfor ikke? Da tror jeg nok de som spør skjønner det :)

Men ja, er vel som noen nevner, at det er en fellesbetegnelse tenker jeg :) men kunne kanskje like gjerne spørre om h*n er rolig og :)

Nei, han er slem, ondskapsfull og tilber djevelen.

Jeg synes det spørsmålet er idiotisk. :p
Han er stort sett veldig blid, men sier høyt ifra når det er noe, pleier jeg å svare.

Jeg er tydeligvis heldig, for det har aldri noen spurt meg om:D

Back
Topp