Sniker meg inn.. :-)

Guroes

Flørter med forumet
Hei, og gratulerer så mye til alle dere andre med termin i september! :love7

Selv fikk jeg positiv test nå i kveld, etter å ha venta på mensen siden juleaften. Har nok hatt sen eggløsning, for jeg har hatt flere negative tester de siste ukene, så jeg vet foreløpig ikke sikkert hvilken uke jeg er i. Men om det er som jeg tror blir vel termin rundt 27. september. :Heartpink

Om alt går bra venter vi altså vårt andre barn, har en gutt på 2 år og 8 mnd fra før. Slutta med prevensjon i august, og plutselig ser det altså ut til å ha klaffa! Har veldig blanda følelser, men er mest av alt glad, spent og totalt overvelda. Vi kommer nok til å vente en stund med å fortelle til omverdenen denne gangen, så jeg synes det er fint å kunne snakke med andre i samme situasjon her inne! :)

Er det flere som har 2016-barn fra før? Kanskje til og med mai 2016? :)
 
..her er forresten den positive testen! :happy:
 

Vedlegg

  • 6B9F0A99-E72E-4A06-9DCE-5226F295599B.jpeg
    6B9F0A99-E72E-4A06-9DCE-5226F295599B.jpeg
    554,5 KB · Visninger: 32
Gratulerer så masse, du har dagen etter meg;):happy:
 
Gratulerer så masse :) :love017 velkommen hit :)
 
Fikk denne testen på morgenurin i dag, og slik jeg har forstått det har unnfangelsen altså skjedd for 1-2 uker siden, altså rundt 3/1? Og det vil si, men en (normal) sykluslengde på 35 dager, at termin blir rundt 28-29. sept? Selv om siste mens var 19/11-18? Noen som er gode på dette som kan hjelpe meg å tenke/regne? :anyone :)
 

Vedlegg

  • 35664363-305B-4651-8F42-DA42362185D4.jpeg
    35664363-305B-4651-8F42-DA42362185D4.jpeg
    578,1 KB · Visninger: 27
Gratulerer! Fikk positiv test i går jeg også. Mistenker jeg hadde en liten festeblødning på lørdag, og har hatt treg mage pga progesteron siden lørdag, noe som passer bra med at jeg hadde mens 21 desember. Jeg skulle fått mens på fredag 18.1 med 28 dagers syklus, så om vi antar du er omtrent på ca samme syklus som meg er termin 29-30 september sannsynlig.
 
Fikk denne testen på morgenurin i dag, og slik jeg har forstått det har unnfangelsen altså skjedd for 1-2 uker siden, altså rundt 3/1? Og det vil si, men en (normal) sykluslengde på 35 dager, at termin blir rundt 28-29. sept? Selv om siste mens var 19/11-18? Noen som er gode på dette som kan hjelpe meg å tenke/regne? :anyone :)
Vil forresten anbefale en tur til legen når du er såpass usikker på termin. HCG nivået kan indikere litt bedre, og kan hende du er heldig og får en tidlig ultralyd på statens regning for å bestemme termin :)
 
Fikk denne testen på morgenurin i dag, og slik jeg har forstått det har unnfangelsen altså skjedd for 1-2 uker siden, altså rundt 3/1? Og det vil si, men en (normal) sykluslengde på 35 dager, at termin blir rundt 28-29. sept? Selv om siste mens var 19/11-18? Noen som er gode på dette som kan hjelpe meg å tenke/regne? :anyone :)

Når forventet du mensen nå? Om du har en normalsyklus på 35 dager og siste mens var 19.november sier terminkalkulatoren at du skulle vært 7+3 idag med termin 5.september...
Men siden unnfangelsen skjedde for 1-2 uker siden er du nå 3-4 uker på vei. Hvis en tar utganspunkt i unnfangelse 3.januar er du 4 uker og har termin 29.september.
 
Gratulerer! Fikk positiv test i går jeg også. Mistenker jeg hadde en liten festeblødning på lørdag, og har hatt treg mage pga progesteron siden lørdag, noe som passer bra med at jeg hadde mens 21 desember. Jeg skulle fått mens på fredag 18.1 med 28 dagers syklus, så om vi antar du er omtrent på ca samme syklus som meg er termin 29-30 september sannsynlig.
Takk for svar, det høres logisk ut! :)
 
Når forventet du mensen nå? Om du har en normalsyklus på 35 dager og siste mens var 19.november sier terminkalkulatoren at du skulle vært 7+3 idag med termin 5.september...
Men siden unnfangelsen skjedde for 1-2 uker siden er du nå 3-4 uker på vei. Hvis en tar utganspunkt i unnfangelse 3.januar er du 4 uker og har termin 29.september.

Forventet mens på juleaften, så jeg har tydeligvis hatt en veldig sen eggløsning. :) Tror nok det stemmer best med termin i slutten av september ja, så får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet til ordinær ultralyd. Men jeg bør vel forklare legen hvordan det henger sammen, så jeg får ultralyd i uke 18 på omtrent riktig tidspunkt. :) Takk for svar!
 
Vil forresten anbefale en tur til legen når du er såpass usikker på termin. HCG nivået kan indikere litt bedre, og kan hende du er heldig og får en tidlig ultralyd på statens regning for å bestemme termin :)
Godt forslag, tusen takk! Jeg bestiller en time til uka. :)
 
Back
Topp