Sniker meg inn hit...

pernille8

Flørter med forumet
Hei:-) Jeg hopper over hit til dere:-) vet ikke helt om jeg skal være på april eller mai forumet da jeg ikke har fått termin ennå. Er ca 9 uker på vei. Noen som kan svare på når man burde ha første legetime?
Har vært på tidlig ul nesten hver uke siden jeg har hatt exu tidligere og er litt nervøs.

Gratulerer og velkommen til oss! :D

Er vel mest vanlig med første kontroll mellom uke 8 og 12. (Rett meg om jeg tar feil)

Skjønner godt bekymringene dine! Jeg tror de fleste av oss her inne har vært veldig redde for at noe er galt, men tror det er flest solskinnshistorier. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer så mye og velkommen hit :)

Siden du blir fulgt opp fint med ul, så skjønner jeg litt fra de fleste her at legene nå ønsker oss inn nærmere uke 12 enn hva de har sagt før. Er visstnok noen blodprøver som man skal ta rundt da. Men det er sikkert fortsatt ulik praksis rundt omkring også. Og hvis du ønsker å ta en ekstra prat med lege eller jordmor før den tid, så er jo det helt greit :)

Jeg hadde en exu i fjor rett før jul, og fikk også tidlig ul denne gangen for å vite at det satt på riktig plass. For det vil jeg ikke gå gjennom igjen ;) Men nå vet jeg det, og da slapper jeg litt mer av. Masse lykke til videre, og husk at når vi har sett en bankende hjerte så er sjansen for at det går bra veldig stor! :)

Gratulerer og velkommen :)

Der hvor jeg går til legen sier de mellom uke 10-12.. Blodprøver skal tas mellom uke 12-16.. Men vet ikke om det er likt overalt :p Du kan jo bare ringe og avtale time. Jeg bestilte time da jeg var 6 uker, og fikk time da jeg var 10 uker :) Lykke til :)

Gratulerer så mye :) jeg var å tok blodprøver og ul hos legen i uke 8, og var der igjen for ul og kontroll i uke 12. Det er nok mest normalt å ta en kontroll mellom uke 8-12 :)

Tusen takk for alle svar:-) Har nå bestilt time og skal til fastlegen torsdag:-)
Lurer på en ting: Som alle vet faller den største riskikoen for abort bort etter uke 12, men gjelder det kun for de som ikke har hatt tidlig ul å sett bankende hjerte?! Sikkert dumt spm. Man vet jo aldri hva som kan skje,men normalt sett får man vel ikke så tidlig ul?! Prøver bare å roe meg selv ned her tror jeg:-)

Det gjelder nok generelt.. altså alle.. risikoen faller drastisk.. jeg har heller ikke hørt hjertet eller tatt ul enda.. men kvalmen er der og magen blir større, så jeg satser på at alt er i orden.. hos de aller fleste så er det jo det :-)

Back
Topp