Sniker med ut igjen

Han så ikke klare hjerteslag på meg da jeg i følge min beregning var 7+5.. På grunn av at jeg hadde så ustabil syklus, så tok han bare blodprøver for hcg, kom tilbake 1 uke senere for ny blodprøve. Og deretter ny ultralyd en uke etter det igjen.

Skal sies at jeg er overvektig, så dermed et det litt vanskeligere å se på meg.

Jeg tror jeg ville ha tatt en UL privat evnt om en uke for å være helt sikker jeg.

Han så ikke klare hjerteslag på meg da jeg i følge min beregning var 7+5.. På grunn av at jeg hadde så ustabil syklus, så tok han bare blodprøver for hcg, kom tilbake 1 uke senere for ny blodprøve. Og deretter ny ultralyd en uke etter det igjen.

Skal sies at jeg er overvektig, så dermed et det litt vanskeligere å se på meg.

Jeg tror jeg ville ha tatt en UL privat evnt om en uke for å være helt sikker jeg.
Allerede lagt ut 1150 idag.. Har kje råd til det hver uke

Prøv å få til en ny HCG måling om noen dager eller i neste uke? Tror jeg hadde ventet med de tabl... men ikke lett når man står i den situasjonen. Masse følelser involvert.

Betalte 1150 hos privat klinikk idag.. Skal ringe fastlegen imorgen å spørre om han kan henvise meg til ul på sjukehuset
Og så ga han deg abortpiller? Jeg hadde ikke stolt på det alene, uten noen senere sjekk. Ring fastlegen du og få en sjekk til før du tar noen beslutning! :)

Jeg tok tidlig ul i uke 6. Vi fant fostersekken, ingenting annet, ingen tegn til liv eller noe. I uke 7, på dagen en uke etterpå - fikk jeg se et bankende hjerte på skjermen :)

Hvis det viser seg at det faktisk er liv der inne, så bør denne legen få skikkelig refs og bli innrapportert. Jeg syns det er helt fryktelig å tenke på at han kanskje har gitt abortpiller til noen som har liv i magen og virkelig ønsker seg et barn! Det er nesten så man burde gå til media med det!

Men først og fremst må du finne ut om det er liv. Hvis du går til privat ul (samme sted som sist) neste uke og de finner liv, så er jeg sikker på at du kommer til å få pengene dine tilbake.

Jeg fant heller ikke hjerteaktivitet i uke 6+1, men fire dager senere hos en annen lege med mye bedre apparat - så jeg det fint og flott :) ikke ta pillene før du har fått ny vurdering!

Sniker fra desember. Enig med de andre,vent litt med de pillene! Jeg var på UL 6+2 (i følge mens) og så bare en tom fostersekk,ikke no foster og ikke noe hjerteaktivitet. Ny UL i uke 9 viste et lite foster med hjerte som slo. Er i uke 15 nå :) Krysser fingrene for deg <3

Så forferdelig trist for deg. Hadde selv en MA i mai (uke 8) og da så gyn at plommesekken hadde feil størrelse i tillegg til at hjertet ikke slo. Embryoet var ca 6 uker. Hadde sett hjertet slå tidligere så var ikke i tvil selv om at det ikke var liv. Men gyn mente ut ifra funnene at det var dødt (visste ikke om hjerteslagene), men sa vi kunne vente en uke for sikkerhetsskyld hvis jeg ville. Hadde på forhånd tatt HCG målinger også som viste stigning, men mindre enn forventet.

Håper for din skyld at han tar feil og at du er kortere på vei, men tenker tvilen får komme det norske helsevesenet til gode. Blir virkelig skremt hvis en gynekolog sender deg hjem for å abortere hvis det viser seg å være liv.

Hva sier magefølelsen din da?

Sniker litt her, men må bare si at jeg syns ikke du skal ta de tablettene helt enda, og syns det virker rart av den legen å gjøre det på den måten. Min MA ble også oppdaget hos privat gyn. Og selv om det ikke var noen tvil ( for jeg skulle vært 10 uker på vei ) så var han veldig nøye på at jeg måtte henvises rett inn til offentlige sykehus for en MA skulle alltid bekreftes av 2 leger før man ga tablettene for å starte aborten.

Ring til ditt lokale sykehus og be om gyn/føde poliklinikken og forklar situasjonen.

Det kan godt være han har sett riktig og jeg hadde dessverre en lignende blodansamling over fosteret når jeg hadde MA, men det er ikke riktig at du skal føle noen som helst tvil når du tar de tablettene!

Sender en klem <3

Det Gracie sa ^

Jeg hadde en MA da jeg skulle vært i uke 12, spiren ble målt til uke 8-9, ingen hjerteslag. Og da så vi et tydelig embryo. Likevel ble jeg henvist til sykehuset for enda en sjekk, selv om det var veldig tydelig at det ikke var noe liv.

Jeg vil selvsagt ikke gi deg falske forhåpninger, men du må jo føle deg helt sikker før du tar de tablettene! Stor klem :)

Begynte å blø litt idag morges, rosa å sterke ryggsmerter.. Å alle symptomene er bort.. Ingen kvalme, brekning, ømme pupper eller urolig blære.. Så tror dette er over nå.. Sånt er livet :/ vi får prøve på nytt seinere :)

Så trist å lese :( Sender deg gode klemmer <3

Begynte å blø litt idag morges, rosa å sterke ryggsmerter.. Å alle symptomene er bort.. Ingen kvalme, brekning, ømme pupper eller urolig blære.. Så tror dette er over nå.. Sånt er livet :/ vi får prøve på nytt seinere :)
Så trist å lese!! :( Du må ta godt vare på deg selv nå! :Heartred Lykke til videre! God klem til deg!

Back
Topp