Sniker fra oktober [emoji85]

Første mi var stjernekikker, fødselen tok lang tid. Alt gikk som normalt, trengte ikke hjelp med tang/vakum. Fødte uten smertelindring. Fikk litt plunder med bekkenet etter fødsel, men det kan ha vært andre årsaker enn at hun var stjernekikker.
 
Her lå den lille gutten vår festet på høyre side. Da fødselen startet startet han å snu seg den lange veien rundt. Han kom seg ikke skikkelig ned i bekkenet og en lege prøvde å snu han ved å ta på hodet hans. Tilslutt kom han seg langt nok ned og jeg kunne presse. Vi var sikker på at han skulle komme som stjernekikker, så jeg ble klippet. Men han kom ut med bakhodet opp, til alles overraskelse. Han hadde da fått plass til å snu seg langt nedi bekkenet.
Veldig fin fødsel :)
 
Alle mine tre barn har vært festet på høyre side når fødselen startet.
Jordmor sa til meg at sjansen var større for å få stjernekikker eller at fødselen tar lengre tid pga at di må rotere mye lengre enn hvis de ligger på andre siden. Alle fødselene mine har vært raske uten komplikasjoner og ingen stjernekikkere.

Masse lykke til med fødselen. Det går nok bare fint.
 
Begge mine to siste barn (nr 2 og 3) har hatt høyre som favorittside. Nr 2 ble stjernekikker og nr 3 ble det ikke. [emoji4] Fødselen av stjernekikkeren gikk kjempefint! Det eneste var at jeg fikk pressrier litt tidlig. Var i aktiv fødsel ca 5 timer. Fødsel nr 3 gikk raskere, ca 1,5 time i aktiv fødsel. Det går fint! Du trenger ikke å grue deg. [emoji4]
 
Back
Topp