Sniker fra mai 2022..

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Håper det er greit at jeg spør dere her..
Noen som har vært på innvendig ul i uke 7+0 og bare sett tom fostersekk? Hvordan gikk det eventuelt? Var også på privat ul når jeg trodde jeg var 6+0, ble da satt tilbake til 5+0. Han målte da fostersekken. Og den har vokst.

Skal sies at legen hadde staven inne i Max 30 sekunder, og sier, nei her er det ikke noe, kle på deg.. :( dette var offentlig ul på sykehus.

så nå sitter jeg her, med ett mulig dødt foster inni meg.. ikke blødd, ingen smerter, masse symptomer osv.. tok ny blodprøve for å måle hcg, får svar i morgen .. dette er helt grusomt :( hva tenker dere, MA? Er det null håp :(

Jeg opplevde det første gang jeg var gravid, de målte vel foster på noen få mm da, såvidt de klarte å se antydning på skjermen. men ingen hjerteslag og var på flere ultralyder etterpå og ingenting vokste. Hcg steg helt som normalt uansett. Så ville ikke stolt på hcg som indikasjon på at alt er bra hvertfall. Hos meg var det MA. Men har også lest mange positive erfaringer, hvor fosteret plutselig har hjerteslag og alt går bra. Så ikke ta min erfaring som eneste mulighet:Heartred Du må jo få en ny ultralyd om noen dager?

Jeg opplevde det første gang jeg var gravid, de målte vel foster på noen få mm da, såvidt de klarte å se antydning på skjermen. men ingen hjerteslag og var på flere ultralyder etterpå og ingenting vokste. Hcg steg helt som normalt uansett. Så ville ikke stolt på hcg som indikasjon på at alt er bra hvertfall. Hos meg var det MA. Men har også lest mange positive erfaringer, hvor fosteret plutselig har hjerteslag og alt går bra. Så ikke ta min erfaring som eneste mulighet:Heartred Du må jo få en ny ultralyd om noen dager?
Ja hun sa jeg fikk ny ultralyd på mandag. Huff gå hele helgen å lure :( takk for at du delte din erfaring❤️ Håper jo, men jeg tenker realistisk også..

Noen som har vært på innvendig ul i uke 7+0 og bare sett tom fostersekk? Hvordan gikk det eventuelt? Var også på privat ul når jeg trodde jeg var 6+0, ble da satt tilbake til 5+0. Han målte da fostersekken. Og den har vokst.

Skal sies at legen hadde staven inne i Max 30 sekunder, og sier, nei her er det ikke noe, kle på deg.. :( dette var offentlig ul på sykehus.

så nå sitter jeg her, med ett mulig dødt foster inni meg.. ikke blødd, ingen smerter, masse symptomer osv.. tok ny blodprøve for å måle hcg, får svar i morgen .. dette er helt grusomt :( hva tenker dere, MA? Er det null håp :(
Jeg har opplevd det 2 ganger, men var kommet til uke 12 og 8… Men har også sett flere der det har gått fint, at man var mye kortere enn hva man tror. Håper det går bra med deg:Heartred

Ja hun sa jeg fikk ny ultralyd på mandag. Huff gå hele helgen å lure :( takk for at du delte din erfaring❤️ Håper jo, men jeg tenker realistisk også..
Krysser fingrene for deg! Alt er mulig. Sender en styrkeklem:Heartred vet hvor grusom den ventingen er!

Hørte/så nylig her en som fortalte at hun fått en kjapp ul hos en lege som sa at her er ingenting, men en ny UL hos en annen viste hjerteslag! Iblant er det vanskelig å finne fosteret tydeligvis. Masse lykke til!

Å, jeg føler så utrolig med deg :Heartpink
Jeg var på UL i uke 6+3 - trodde jeg skulle se hjerteslag. Men det var bare plommesekk og en liten prikk der. Han sa at enten er det en spontanabort i vente, eller så er du litt tidlig ute. Det viste seg å være det siste. 4 dager senere var det hjerte og jeg ble målt til 6+3. Jeg var ikke 100% sikker på når EL hadde vært siden jeg fortsatt ammet. Nå er jeg 16+0 i morgen.

Nå skal det sies at jeg hadde hele 4 SA, derav 2 MA før min førstefødte datter. Så jeg har dessverre opplevd det motsatte også. Det er helt grusomt å vente, ikke vite, håpe.... men begge ganger var jeg lenger på vei og hadde hatt litt småspotting før UL.

Det er et håpløst råd å si at du må prøve å være positiv med realistisk - men graviditet og fertilitet er ofte sånn. Dessverre. Kjøp inn alt du kan spise og drikke hvis det har gått galt - og gi det bort hvis det har gått bra. Drukne i Netflix og tillat deg selv å vare tenke på deg selv mens du venter. Ta en egenmeldingsdag. Alt som føles best for deg.

Sender styrke og håper på det beste for deg. Hvis dette ikke går veien, så håper jeg det sitter en ny spire raskt! Positiv men realistisk :Heartblue

Sist graviditet var jeg på innvendig ultralyd 6+6 fordi jeg hadde en dårlig magefølelse og lite symptomer. Jeg hadde også tatt en hcg ett par dager før og den viste bare 1800. De kunne da se "et helt normalt embryo", men hun mente at det max kunne være 5 uker. Jeg fikk rekvisisjon til to nye hcg målinger. Fikk svar på den ene samme dag og da var hcg på 1600. Altså mindre enn to dager før. Fikk dermed konstatert MA. Jeg var helt knust og dro hjem fra jobb. Fikk beskjed om å kontakte lege på mandagen for å starte opp med medikamenter, men på lørdagen startet det av seg selv heldigvis. Det var emosjonellt tøft og veldig vondt! Vi hadde prøvd i 8 måneder. Jeg ble med i en støttegruppe på Facebook og plantet en solbærbusk. Det hjalp meg veldig. Ble gravid på første eggløsning etter spontanaborten og er nå 16+6.
Men! Jeg skal også nevne her at jeg har hørt om folk det har gått bra med på tross av at de har fått dårlige nyheter på ultralyd!
Ta godt vare på deg selv og masse lykke til :Heartred

Takk for gode ord ❤️ Var på privat ul idag, og han fant også tom fostersekk..
venter på svar på hcg prøven idag, den er nok synkende.. fryktelig trist :(

Back
Topp