Sniker fra juni 2016

Minijuni87

Glad i forumet
Hei. Kan jeg spør om noen av dere var like "dumme" som meg og tok test i uke 7/8? Min viser svaaaakt positiv. Etter litt Google så leste jeg at jeg kunne blande 50\50 urin og vann. Da ble streken sterkere. Men jeg er veldig bekymra for det.. Noen med lik erfaring? 6+6 i dag med lite symptomer.

De øverste testene er tatt med blanda urin. Og nederste urin. (Øverste to morgen og nederste to kveld)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    746,6 KB · Visninger: 103
Man har kanskje for høy hcg så testene klarer ikke å få sikkert svar? Sluttet å teste 4+5 jeg:). Lykke til:)

Det er visst vanlig av HCG synker igjen i uke 8 ca, så det trenger ikke bety at noe er galt om jeg har skjønt riktig :)

Edit: Leste feil, trodde du var i uke 7/8, men ser nå du er 6+6, hm. Vet ikke. Men HCG er jo individuelt da, kan ha noe med det å gjøre?

Du kan jo ta en cb digital med ukeindikator for å se om det står 3 + :)

Det er visst vanlig av HCG synker igjen i uke 8 ca, så det trenger ikke bety at noe er galt om jeg har skjønt riktig :)

Edit: Leste feil, trodde du var i uke 7/8, men ser nå du er 6+6, hm. Vet ikke. Men HCG er jo individuelt da, kan ha noe med det å gjøre?

6+6 er jo uke 7 :)

Ja sånn ja. Håper det ender bra, tok oss halvannet år å få positiv test. Var ekstremt dårlig og trøtt hele forrige uke, måtte bli sykemeldt. Så var litt sjokk dette.

Det gjør stort sett det, heldigvis. Men jeg så i juni-forumet at du skulle på UL neste uke? Det er jo kjempebra, håper du får se at alt går som det skal der :) :Heartred

Hei. Kan jeg spør om noen av dere var like "dumme" som meg og tok test i uke 7/8? Min viser svaaaakt positiv. Etter litt Google så leste jeg at jeg kunne blande 50\50 urin og vann. Da ble streken sterkere. Men jeg er veldig bekymra for det.. Noen med lik erfaring? 6+6 i dag med lite symptomer.

De øverste testene er tatt med blanda urin. Og nederste urin. (Øverste to morgen og nederste to kveld)
Sniker litt :)
Det der er grunnen til at du ikke skal teste utover i svangerskapet. Når man når en viss mengde hcg i kroppen blir det for mye hcg for testen,den blir "mettet" og streken blir svak. Det er ikke meningen at man skal teste utover i svangerskapet med de testene. I tillegg er det bortkastet og dumt å uroe seg selv unødvendig ved å teste slik; ved en spontanabort hadde du etter all sannsynlighet begynt å blø,med smerter og symptomene dine hadde avtatt. Ved en MA vil ikke kroppen plukke opp at fosteret er dødt og kroppen produserer derfor fortsatt hcg og symptomene vedvarer nettopp fordi kroppen ikke er klar over at man ikke er gravid lenger. For å avdekke en MA vil derfor kun ultralyd kunne hjelpe deg,og ikke en test. Testene blir sterkere når du halvblander urin og vann fordi konsentrasjonen da synker og testen igjen klarer å "plukke" opp hcg. Så,du har mest sannsynlig ingenting å bekymre deg for :) utover i svangerskapet vil også mengden hcg i kroppen stabiliserere seg naturlig :)
Lykke til! :)

Tok en test, husker ikke hvilken dag det var men tror det var etter siste hCG hos legen 27 dpo. den var veldig svak både kontrollstreken og teststreken, så tenkte det var noe feil med fargen på den testen der. Hos meg hadde hvertfall hCG steget fint fra 1000 - 22000 og jeg regner med alt er ok.

Hcg er nok bare for høyt for testene, når du fikk sterkere tester av å blande med vann så har du jo egentlig bevist det :)

Jeg har absolutt NULL symptomer. Jeg er 8+1 og har ikke kjent noe som helst. Men vi fikk se hjertet slå på ul igår. Så det er ikke alle som merker noe:)

mine tester har alle vært svak sånn som du bestandig , har aldri hatt tester som har visst noe stort utslag men har gått lykkelig gjennom alle svangerskap likevell.

Back
Topp