Sniker fra 2015

Mamma til 4

Elsker forumet
Noen som har opplevd store mål ved oul men som alikevel har fått små eller normal str på babyen ? Hvor mye har egentlug målene ved oul å si i forhold til vekt på baby ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jepp. Hadde litt høyt SF-mål pluss at de sa at babyen kom til å bli rundt 4,5kg så målinger var over gjennomsnittet mao.. Vesla ble 3680g og 50cm ;)

Oki. Magemål, hode omkrets og lårbein ble målt til å være litt stort. Spess mage mål der de fleste ligger på mellom 40 og 48 der lå jeg på 56.

Okay. Kan godt hende målene stemmer, men skjer jo at de er litt overdrevne også. Det kan jo også hende at de jevner seg mer ut senere i sv.skapet :) Du får sikkert en vekstestimering senere.

Ja jeg har ny ul i uke 32. De sa at minste mi skulle veie nærmere 4kg men hun veide 2900. Og målene var helt normale for 2 uker siden. Hun slet med å måle og så kan jo være det er feil ;)

Ja jeg har ny ul i uke 32. De sa at minste mi skulle veie nærmere 4kg men hun veide 2900. Og målene var helt normale for 2 uker siden. Hun slet med å måle og så kan jo være det er feil ;)

Ja, kan nok hende det. Ungen blir nok perfekt uansett, men de er flinke til å gjøre oss bekymret ;)

Sant det , er bar redd fpr å få unge over 4 kg ;) de to andre har vært under :)

Ja, ser den altså

Sant det , er bar redd fpr å få unge over 4 kg ;) de to andre har vært under :)

Hei, jeg kan skjønne at 4kg + høres skremmende ut om man tidligere har vært under 3, men prøv å ikke bekymre deg! Det går som regel helt fint, og det regnes vel ikke som stort før det er nærmere 5 tror jeg (?) Har selv født en på 4 og en på 4,2 uten å bli videre traumatisert ;) Det er ikke nødvendigvis vondere å føde store barn, påstås det, og det er fordeler med høyere fødselsvekt også, som at barnet har litt ekstra å gå på, gjerne ikke trenger å vekkes for mating i samme grad som små barn, kanskje er sterkere når det kommer til spising, ikke sovner så lett fra puppen etc.

Hadde høye mål hele forrige svangerskap, gutten var 4270 gram ved termin.. Syns ikke det er noe unormalt stort idag, så ikke bekymre deg for det.. De bommer så det synger i tillegg, så ikke ta det altfor bokstavlig.. :) hvis det er tredje ungen, så har du "laga" fin vei for h*n, så det går nok veldig fint.. :)
Er uansett hodet som er størst gjennom kanalen, og det påvirkes ikke så veldig av vekta.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg var på ekstra ultralydkontroller pga svangerskapsdiabetes og de mente at babyen kom til å være ca 5kg. Han var 3480g og 49cm :)
Det var betryggende å høre :) det hun sa om meg og spurtr om jeg hadde diabetes eller noen i familien. Hun mente babyen var stor rundt magen i forhold til de andre målene

Hei. Da jeg var på overtidskontroll ble mini estimert til å være ca 4500 gr, men han var "bare" 3800 gr. Av det jeg har lest av andres erfaringer også, så skal man nok ta slike estimeringer med en klype salt. :-)

Vi ble hele tiden målt til å være normalt, og sf-målet mitt var høyt hele tiden. Alle tippet baby rundt 4 kg, men ut kom en spinkel gutt på 3030 gr.

Back
Topp