Snickerskake!

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Med pistasj istedenfor peanøtter. Ikke smakt enda,nettopp ferdig,men tror det blir bra ;)
Ikke så veldig bra bilde,men det blir en rimelig flat marengskake med klissete sjokolade på toppen. pleier å bli veldig god :)

Vedlegg

• 1362262597194.jpg
    1362262597194.jpg
    81,2 KB · Visninger: 24
Oh yes ,den blir nok drit god :)

:)
Prøve å ta bilde i morgen når jeg får delt den opp. Nå skal den i frysa sånn at oppdeling går lettere ;)
Og jeg skal i seng! Må vel regne med å stå opp halv 7 i morgen. Typisk meg å ikke få kommet meg i seng,spesielt de dagene jeg virkelig trenger søvn :rolleyes:

Nam... Elsker det meste som har med sjokolade og gjøre;p

Jatakk! :D Er den vanskelig og lage?

Nope. Eggehviter og sukker piskes,ha oppi knust ritz kjeks og peanøtter. Stek i langpanne i 20 min.

Ta eggeplommer (som blir til overs når du skiller eggene i begynnelsen) og ha i kjele på veldig svak varme. Ha oppi smør i biter så det smelter.
Smelt melkesjokolade i vannbad og bland med egg og smør. Ha det oppå kaka.
Det viktigste er å oppbevare kaka i frysa til rett før den skal brukes. Da er den mye lettere å dele opp.

Nope. Eggehviter og sukker piskes,ha oppi knust ritz kjeks og peanøtter. Stek i langpanne i 20 min.

Ta eggeplommer (som blir til overs når du skiller eggene i begynnelsen) og ha i kjele på veldig svak varme. Ha oppi smør i biter så det smelter.
Smelt melkesjokolade i vannbad og bland med egg og smør. Ha det oppå kaka.
Det viktigste er å oppbevare kaka i frysa til rett før den skal brukes. Da er den mye lettere å dele opp.

ÅH HÆRREGUD, vi har jo alt dette hjemme!? :o Heheh! Kaaanskje jeg skulle prøvd meg da...

Trur den eneste forskjellen mellom min oppskrift og din er at glasuren lages litt annerledes. Varmer ikke opp eggene, men smelter smør og sjokolade og pisker det sammen med eggeplommer og melis! Yummy in my tummy! (som den reklamen sier!)

Hadde selvsagt for lite egg. Men det blir nok kake ikveld. Den virka dritenkel!

Trur den eneste forskjellen mellom min oppskrift og din er at glasuren lages litt annerledes. Varmer ikke opp eggene, men smelter smør og sjokolade og pisker det sammen med eggeplommer og melis! Yummy in my tummy! (som den reklamen sier!)

Godt er det hvertfall ja! :)

Nam!! Tror det må bli ei kake her idag og, men har ikke peanøtter.. Får bli ei sjokoladekake :-)

Back
Topp