Snegler i akvarium

Æsj pestsnegler er no herk! -Her ble løsningen å kjøpe 5 Asiatiske jegesnegler. De formerer seg så og si ikke (legger kun 1 egg i ny og ned, her har de ikke blitt flere på 2 år) blir ikke store og ekle og er fine og se på (og raske!)

Tok ei uke så var karet tomt for pestsnegler de spiser bunnmat og døde fisk og hjelper til å holde akvariet rent. Tror jeg betalte ca 200 for fem stk.

Tror nesten jeg må gå for den løsningen altså :)

Håndplukke???! -De er jo en millimeter store og det er 60 av dem!!

Jeg har ikke telt hvor mange snegler jeg har plukket i det siste, men jeg vil anslå at det er over 200 på et par måneder. Og 10 min etter at jeg er ferdig så ser jeg mange nye! Og da sitter de der på ryggen til nestemann og hånflirer av meg! :woot:

Det er en veldig omfattende jobb, så jeg hadde måttet starte helt på nytt for å bli kvitt alt. De er så små i starten, og siden de formerer seg så fort så tar det ikke lang tid før de er tilbake til start :(
Og det tar jo så lang tid før bakteriekulturen er optimal i et nytt kar, så det blir for mye styr :(

Ser den tenkte bare logisk at det kunne ha virket:)

Slenger meg på snegletoget :) Kjøpte 4 stykker og brått var det tomt for de små sneglene :) Veldig effektive og finere å se på :)

Håndplukke???! -De er jo en millimeter store og det er 60 av dem!!
Jepp . Mos de .
Skaff praktbotia , men husk at de trives ikke i små kar. Pestsneglene er noe herk , men en trøst er at de er bedre å ha enn blåalger hehe...

65, så det blir for lite for Praktbotia :(
Jeg har en del guppyyngel, vil de gå i fellene?
Disse fellene ligget på bånn og tar ikke yngel :) en fra eller til hadde ikke spilt noen rolle på guppy yngel. Du kan ha 3 små praktbotiar en kort periode i 65 liter. Bare du vet at du får gitt de vekk eller noe noen mnd senere feks.

Disse fellene ligget på bånn og tar ikke yngel :) en fra eller til hadde ikke spilt noen rolle på guppy yngel. Du kan ha 3 små praktbotiar en kort periode i 65 liter. Bare du vet at du får gitt de vekk eller noe noen mnd senere feks.

Har ingen som kunne ha tatt dem. Men det ble de sneglene, så nå håper jeg det blir bra :D

Mindre foring er best over tid. Grunnen til at de blir så himla mange er mest sannsynlig overforing. Hvis ikke er det plukking i kombinasjon som er best. Kan være plagsomme og se på, men fantastiske nyttedyr i et lite økosystem.

Back
Topp