Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lurer på om det ikke finnes noe å ha oppi som har livet av dem. Lenge siden jeg har hatt akvariet nå så husker ikke helt.
Ikke jeg heller. Men hør i dyrebutikken, dem vet nok.Ja jeg har hørt at det skal finnes, men ser at enkelte advarer mot det. Ikke sikker på hvorfor.
Ikke jeg heller. Men hør i dyrebutikken, dem vet nok.
Beste er å plukke pestsneglene for hånd. Hvor stort er karet ditt? Praktbotia spiser snegler.
Kjøper man planter , sjekk de nøye, der gjemmer sneglene seg .
Håndplukke Er det beste. Du får sneglefeller også
Sneglene i seg selv er ikke farlig, men plagsomme å se på og de blir fort mange.
Lykke til
Ang. Middel ...så anbefaler jeg å gjøre andre tiltak først . Samme med algemiddel. Gjør tiltak før man har i guffe. Man fôrer som regel andre ting i akvariet med disse midlene .
Mulig å ta fiskene over noe annet og klore alt i akvariumet? Tenker det kan legges egg du ikke blir kvitt?
Min søster sier du kan kjøpe asiatisk jegersnegle, da skal de forsvinne. Eller en praktbotia om du har et stort nok akvarium.![]()
Vet hun om de trives alene? Vil jo ikke få flere av dem ^^
Litt skeptisk til det, for jeg får så motstridende svar >< Ansatte i samme butikken er uenige i hva som er riktig. Kjedelig! Jeg kan eventuelt kjøpe en stor snegle som spiser andre snegler, men jeg vet ikke mye om det så jeg vet ikke om det er en god løsning eller ikke.
Æsj pestsnegler er no herk! -Her ble løsningen å kjøpe 5 Asiatiske jegesnegler. De formerer seg så og si ikke (legger kun 1 egg i ny og ned, her har de ikke blitt flere på 2 år) blir ikke store og ekle og er fine og se på (og raske!)Er det noen her som har erfaring med snegler i akvarium? Å fjerne dem. Jeg plukker og plukker, men de formerer seg raskere enn lynet! Jeg tør ikke plukke for ofte, vil ikke stresse fiskene.
Håndplukke???! -De er jo en millimeter store og det er 60 av dem!!Beste er å plukke pestsneglene for hånd. Hvor stort er karet ditt? Praktbotia spiser snegler.
Kjøper man planter , sjekk de nøye, der gjemmer sneglene seg .
Håndplukke Er det beste. Du får sneglefeller også
Sneglene i seg selv er ikke farlig, men plagsomme å se på og de blir fort mange.
Lykke til
Ang. Middel ...så anbefaler jeg å gjøre andre tiltak først . Samme med algemiddel. Gjør tiltak før man har i guffe. Man fôrer som regel andre ting i akvariet med disse midlene .
Jeg har ikke mulighet til å sette opp et nytt akvarium for øyeblikket, så det går ikke![]()
Hehe, de er jo veldig fine da! De kan være alene. Hunnene blir større enn hannene. Hun sier at du blir kvitt problemet fortere og holder bestanden av pestsnegler nede om du har to-tre stykk. Hun har selv to eller noe, husker ikke. De formerer seg sakte, så overpopulasjon trenger du ikke være redd forOg de spiser også eggene, ikke bare sneglene.
Hun tipser også om akvaforum.noMye info der inne.
Tenkte om de kunne vært en plass midlertidlig noen timer til du fikk renset alt som er oppi der....