Snart pinse.......

er d mandag det er fri da?

Ble rimelig provosert av det du skriver her *stella*.

Så jeg lever på sidelinjen altså? Jeg omgås folk, men det er ikke akkurat et samtaleevne at pinsen kommer snart. Hvorfor? Sikkert fordi hele mitt nettverk også lever på den sidelinjen du snakker om.

Og jeg har ikke engan kalender. Aldri trengt det. Jo forresten, har ett på mobilen min. Syns du bør utvide tankegangen din litt og da ser du kanskje at det er flere tusen forskjellige grunner for at folk ikke markerer kristne helligdager, hvorav "å leve på sidelinjen" og "ikke gidde å gjøre et halvt forsøk" sikkert er to av dem.

Får ha en fin pinse. Men for guds skyld hvis du skal bedømme folk fordi at de ikke har samme verdier og holdninger o meninger og forståelser som du gjør, prøv da å tenke littegranne utenfor din ramme før du snakker ut. Det fins en verden utenfor din verden.

ORIGINAL: tjukkofeitofull

Så jeg lever på sidelinjen altså? Jeg omgås folk, men det er ikke akkurat et samtaleevne at pinsen kommer snart. Hvorfor? Sikkert fordi hele mitt nettverk også lever på den sidelinjen du snakker om.

Og jeg har ikke engan kalender. Aldri trengt det. Jo forresten, har ett på mobilen min. Syns du bør utvide tankegangen din litt og da ser du kanskje at det er flere tusen forskjellige grunner for at folk ikke markerer kristne helligdager, hvorav "å leve på sidelinjen" og "ikke gidde å gjøre et halvt forsøk" sikkert er to av dem.

Får ha en fin pinse. Men for guds skyld hvis du skal bedømme folk fordi at de ikke har samme verdier og holdninger o meninger og forståelser som du gjør, prøv da å tenke littegranne utenfor din ramme før du snakker ut. Det fins en verden utenfor din verden.

Amen[;)][:D]

AMEN TIL DETTE![:D]

jeg er 23 år å nå og vet hvorfor vi feire pinse.
grunnet til at JEG vet hvorfor vi feirer pinse, det er fordi det skjer hvert år.
altså JEG har "feiret" pinse i 23år, likens som jeg har feiret jul i 23 år, påske, kristi himmelfartsdag, 17 mai.

det er ikke sakt at siden pinsen er hvert år at det er en selvfølge at jeg skal vite hvorfor vi feirer den.
men jeg gjør det, nettopp fordi jeg har lært det på skole, samt at jeg har fått med meg skriverier fra aviser, internett ol. samt at det er hvert år.

respekterer også folk som ikke har fått det med seg, nettopp fordi folk har ulike interesse.

ORIGINAL: *Stella*

Nå mente jeg ikke egentlig så mye folk her, og jada, det er ikke like lett å følge med på rødedagene når man har perm, men folk generelt.

Men, jeg går jo på jobb jeg da, der er det umulig å ikke få med seg at det er pinse, og derfor langhelg. At du har klart å gå gjennom skolen med gode karakterer, og deretter glemme utigjen kunnskapen, er din sak.

Jeg sier jo til og med at det er "greit nok" at folk ikke vet, men at det er noe uforståelig for meg. MEN, jeg innser at det nok kanskje er fordi jeg går på jobb, hvor "snart pinse" er samtaletema i lunsjen, i tillegg til at jeg hadde siktet meg ut denne helgen siden vi skal reise bort, og forøvrig generelt titter på kalenderen og de røde dagene litt oftere enn dere.

Helt greit, helt greit at dere ikke vet. Men likevel, noe underlig for meg. Og, siden din mor har informert deg om at det er pinse, ja så vet du at det er pinse, fordi du lever "med samfunnet". Om virkelig INGEN hadde fortalt deg det (og du heller ikke tittet på kalenderen) så ville jeg si at du var litt mer på sidelinjen. Men nettopp fordi du har kontakt med andre mennesker, som følger litt mer med på kalenderen (fordi hun ikke er i permisjon? Eller fordi hun, som "godt voksne" folk flest, bare vet når det er pinse?) så lever du jo ikke helt avskåret fra samfunnet, så hvorfor du føler deg truffet av at jeg skriver at den som ikke har fått det med seg kanskje lever litt på sidelinjen, skjønner jeg ikke...

Men en ting skjønner jeg: Pinseferie skal bli godt. Veldig godt!

Have fun, take care.

Kanskje "sees" vi over pinse. Kanskje?

[8|] Trodde ikke det var vanlig at alt man lærte på skolen satt spikra resten av livet jeg da..selv hadde jeg 5 og 6 i norsk, men sliter med å huske basic grammatikkregler.[8|] Hadde også 6 i kristendom, men visste heller ikke hvorfor vi feirer pinse. Syns du kan være litt kvass noen ganger jeg, kjenner jeg blir litt provosert når du sier at de som ikke kan dette lever på sidelinjen og ikke følger med..

Temaet FRI PÅ MANDAG pleier komme opp i de aller fleste sammenhenger... selv om man ikke makrerer krisnte greier?

Og, kanskje det er vanligå glemme ut alt man lærer på skolen, anis. Jeg er sikkert veldig merkelig, som faktsik husker det meste av det... (Og derfor også anser det som normal allmenkunnskap...)

Men...whatever. Det er ikke første gangen jeg har provosert dere her inne med mitt syn på hva som er normal allmennkunnskap, eller enkelte av mine holdninger. Det er heller ikke første gangen dere har klart å gjøre meg drittlei nok til å holde meg unna ei stund. (Denne gangen var det enkelt, jeg reiste bort)

Men jeg lurer vagt på om det muligens skal få lov til å bli siste gangen...

jeg har fått med meg at det har vært pinse. Men fant det faktisk ikke ut før på lørdagen når jeg hadde lyst til å dra på storsenteret å shoppe. Hahahaha! Der var det stengt!!

tror bare d handler om å respektere at man er forskjellig, ikke dømme... 

Temaet FRI PÅ MANDAG pleier komme opp i de aller fleste sammenhenger... selv om man ikke makrerer krisnte greier?

Og, kanskje det er vanligå glemme ut alt man lærer på skolen, anis. Jeg er sikkert veldig merkelig, som faktsik husker det meste av det... (Og derfor også anser det som normal allmenkunnskap...)

Men...whatever. Det er ikke første gangen jeg har provosert dere her inne med mitt syn på hva som er normal allmennkunnskap, eller enkelte av mine holdninger. Det er heller ikke første gangen dere har klart å gjøre meg drittlei nok til å holde meg unna ei stund. (Denne gangen var det enkelt, jeg reiste bort)

Håper da inderlig at du ikke forlater oss fordi at noen av oss blir provosert av noe du sier? Det er slett ikke alle som har klisterhjerne, å jeg tror nok at de fleste her inne har problemer med å huske alt de lærte på skolen. Vi hadde kristendom på barneskolen, å det er leeeenge siden..

Nei og nei.. Unnskyld meg!!! Du er ganske så krass i dine innlegg til folk ofte du også uten at folk sletter seg av den grunn! Så da må du nesten tåle at du får et par krasse kommentarer tilbake!

Når du skriver at det er "utrolig at folk ikke vet når eller hvorfor vi feirer pinse" blir jo folk provosert og må få lov til å forsvare seg. Føler meg ikke akkurat på sidelinjen eller utenfor resten av samfunnet fordi jeg ikke vet hvorfor vi feirer pinse!

Så vil du slette deg for at folk er i mot dine meninger og blir provosert av det du skriver, du som ofte har krasse innlegg til folk selv, må du gjerne slette deg for min del....[8|][8|][8|]

Maik1's bedre halvdel her... Tar meg i å faktisk surfe på bv når jeg er alene hjemme med Emma [8|]

Ang d å vite hva pinsa er har aftenposten skrevet følgende artikkel....

Pinsen - den glemte høytiden

"Pinsen er den høytiden kanskje de fleste har problemer med å gjenfortelle fra hukommelsen. Hva skjedde da?"

Så hvis dere, som meg, ikke hadde den fjerneste anelse hva pinsa var før noen leste det i denne tråden er dere ikke alene... dere er faktisk i flertall [:D][:D]

Når det er sagt hadde vi en knall hyttetur på Tomma på hytta til Maik1s pappa
Har tatt masse bilder som ligger her http://gitt.no/pinsa09/

ORIGINAL: Anis

Håper da inderlig at du ikke forlater oss fordi at noen av oss blir provosert av noe du sier? Det er slett ikke alle som har klisterhjerne, å jeg tror nok at de fleste her inne har problemer med å huske alt de lærte på skolen. Vi hadde kristendom på barneskolen, å det er leeeenge siden..

Nei, jeg forlater dere ikke fordi noen av dere blir provosert. Men jeg tar ialle fall ei pause fra dere fordi jeg bare rett og slett velger hva jeg vil bruke tiden min på, og jeg orker ikke prioritere et forum hvor jeg opplever mer negativitet og frustrasjon, enn glede og støtte. Derfor tar jeg i alle fall ei pause. Titter sikkert innom dere av og til, fra tid til annen, når jeg kjeder meg. Men jeg orker rett og slett ikke mer akkurat nå. Det er ti tusen andre ting som krever min oppmerksomhet, jeg velger å priortere de som jeg får noe igjen fra, ikke de som trekker meg enda lenger ned.

Det er ikke akkurat å spre glede og støtte med å kritisere alle som ikke vet noe om pinsen, av forskjellige grunner...[8|]

Syns at det må gå begge veier med støtte og respekt og det er helt sikkert noen her inne som har rett og slett følt seg utstøtt eller dum pga sterke meninger om hvordan tin SKAL være for alle som er NORMAL! (vet du sa ikke det direkte, men det er sånn det kommer frem). Og det er ikke akkurat støtte det heller.

Men jeg trenger ikke å diskutere saken mer, kan godt bli enig med deg å bli uenige[:)].  Jeg har gått glipp av masse her inne fordi at jeg forsvinner herifra innimellom, så jeg har ikke fått med meg at du har møtt mye frustrasjon og negativitet.

Og som regel har jeg likt svarene dine her på BV, men akkurat denne likte jeg ikke noe særlig. Håper du ikke fokuserer kun på det som er negativt[:)].

Kom innom igjen snart![:)]

fant den faktisk helt tilfeldig nå når jeg sitter og leter[8D]

Hahaha[:D] Har ikke sett denne før, jeg[:D] Steike!

Såååå passs [:-][8D]

Back
Topp