Snart pinse.......

Vand

Forumet er livet
Vet dere hvorfor vi "feirer" pinse???? [;)]

Vi skal dra til vogna i morgen, og blir der til mandag... (hvis det er fint vær, så blir jeg og ungene lenger! [;)])

Har dere planer for pinsen da??

Nei husker ikke. Har noe med gud eller jesus å gjøre tror jeg... Men jeg vet hva pinsen heter på Islandsk[;)]: Hvìtasunnudagur!

Og jeg har ingen planer.. (hvor tid er pinsehelgen forresten?)

Googlet for å se hvor tid den var... hihi denne helgen ja... Veldig greit å vite at man må handle til en ekstra dag på lørdag[:)]

ORIGINAL: tjukkofeitofull

Googlet for å se hvor tid den var... hihi denne helgen ja... Veldig greit å vite at man må handle til en ekstra dag på lørdag[:)]

Bunnpris har åpent hele pinsen[8D]

Jeg har ikke peiling på hvorfor vi feirer pinse[8D]

Sambo reiser "hjem" et par dager i helga.
Jeg skal sitte på vernadan og nyte godværet. Kanskje en dagstur til Røros på lørdag. Ellers blir det grilling, et par pils (skal prøve å lokke hit nadjaah til å pilse'n sammen meg[8D][;)]) og kanskje en tur ut med båten når sambo kommer hjem[;)]

God tur til campingvogna vand[:)]
Og god pinse til alle sammen[:)]

For en uvitende gjeng vi er! [8D]  Det er vel 40 dager siden Jesus sto opp fra de døde eller noe sånt....? [&:]

i kveld skal jeg og samboeren på kino
i morgen hadde jeg tenkt meg en tur til mammis for litt pilsing[;)]
lørdagen skal jeg være hjemme med victoria da samboeren hadde lyst å gjøre noe[:)]
søndagen skal vi på sommerfest[:)]

gleder meg til helg og finvær[:D]

Har vel lite planer, er bedd på fest på lørdagskvelden så får se hva d blir til. Ellers skal vi nyte fridager sammen, kose oss...

ORIGINAL: Halkatla

Pinse er en kristen høytid 49 dager etter at Jesus stod opp fra de døde. Vi minner den hellige ånd som kom til apostlene. Det er fødselsdagen til den kristne kirken [:D]

SÅ - da vet dere det! [8D]

Husk å handle inn litt extra! [:D][:D][:D][:D]

Det er bra du kan google [8D]

Ja, jeg vet hvorfor vi markerer pinse, og synes det er ganske utrolig at voksne folk ikke vet når den er, og ikke vet hva den er (om de tilhører den kristne kirken, jeg synes ikke det er rart at muslimer ikke vet det, f.eks) Men det er nå meg da.

Jeg har forøvrig allerde begynt pinseferien min, jeg avspasserer i morgen. For  vi skal kjøre 35 mil hjem til mine foreldre i morgen, feire mammas 55 årsdag på lørdag, skal i slektstevne på søndag, og kjøre de samme 35 milene hjem på mandag...

ORIGINAL: *Stella*

Ja, jeg vet hvorfor vi markerer pinse, og synes det er ganske utrolig at voksne folk ikke vet når den er, og ikke vet hva den er (om de tilhører den kristne kirken, jeg synes ikke det er rart at muslimer ikke vet det, f.eks) Men det er nå meg da.

Jeg har forøvrig allerde begynt pinseferien min, jeg avspasserer i morgen. For  vi skal kjøre 35 mil hjem til mine foreldre i morgen, feire mammas 55 årsdag på lørdag, skal i slektstevne på søndag, og kjøre de samme 35 milene hjem på mandag...

Ja, det er heeelt utrolig..............................[&:] Hårreisende!!

[8|]

[:D]vi har ikke planlagt noe særlig vi, kanskje på båttur med svigers, det er jo meldt utrolig bra vær her i sør[:D]
PÅ fredag er jeg bedt på vin og spekemat i hagen til ei venninne med jentene.
På lørdag skal jeg på "vinklubb/syklubb" og drikke meg god og full...hmmm hørtes ut som den fyllehelgen da men er en stund siden sist nå også komlat på en gang!

ellers så skal jeg kose meg med sambo som har vært borte hel uka og lillegull så klart[:)][:D]

kos dere jenter! om man feirer den hellige kirke eller bare noen fridager...hehe[8D][;)]

Det er ikke alle som tilhører statskirken, og det er ikke alle som overhodet har den kristne tro (selv om de tilhører statskirken). Så hvorfor i all verden er det da rart at folk ikke vet hvorfor vi feirer pinse? Jeg tror ikke på Gud eller Jesus, jeg tror ikke på den kristne religion overhodet, MEN det er staten som sier at det er høytidsdag og i mitt tilfelle: røddager på jobb!

Så jeg syns IKKE at det er rart at folk ikke vet hvorfor vi feirer pinse!

ORIGINAL: vand

Det er ikke alle som tilhører statskirken, og det er ikke alle som overhodet har den kristne tro (selv om de tilhører statskirken). Så hvorfor i all verden er det da rart at folk ikke vet hvorfor vi feirer pinse? Jeg tror ikke på Gud eller Jesus, jeg tror ikke på den kristne religion overhodet, MEN det er staten som sier at det er høytidsdag og i mitt tilfelle: røddager på jobb!

Nå sa jeg DE SOM TILHØRER DEN KRISTENE KIRKE da, ikke de ikke tilhører den kristne tro. Men likevel, vokst opp i norge, så er det svært vanskelig å IKKE få med seg slike ting, dersom man fulgte vagt med på skolen (selv om man nå til dags ikke har kristendomsundervisning, så lærer man OM kristendommen, selv om man ikke læres opp i den, fordi det er landets statsreligion, og av den grunn er det normalt at man lærer OM den.

Og uansett, å ikke vite AT den er engang, det virner om at man 1) ikke har kalender, 2) ikke gjør et halvt forsøk på å følge med...

Å ikke være kristen, er helt ok. Å av den grunn velge å ikke markere pinse som annet enn en fridag, helt forståelig. Å a den grunn heller ikke gidde huske hvorfor andre markerer den, greit nok (dog, jeg vet nå litt om hvorfor andre religioner markerer noen av sine høytider også jeg, selv om jeg ikke er oppvokst i den tro, eller et land som har den religionen) Men å ikke engang vite at det er fri på mandag? Det er litt utenfor min fattevidde, men likevel, greit nok. JEg skjønner ikke at noen velger å leve helt SÅ utenfor resten av samfunnet, men, deres valg :)

Nå sa jeg DE SOM TILHØRER DEN KRISTENE KIRKE da, ikke de ikke tilhører den kristne tro. Men likevel, vokst opp i norge, så er det svært vanskelig å IKKE få med seg slike ting, dersom man fulgte vagt med på skolen (selv om man nå til dags ikke har kristendomsundervisning, så lærer man OM kristendommen, selv om man ikke læres opp i den, fordi det er landets statsreligion, og av den grunn er det normalt at man lærer OM den.

Og uansett, å ikke vite AT den er engang, det virner om at man 1) ikke har kalender, 2) ikke gjør et halvt forsøk på å følge med...

Å ikke være kristen, er helt ok. Å av den grunn velge å ikke markere pinse som annet enn en fridag, helt forståelig. Å a den grunn heller ikke gidde huske hvorfor andre markerer den, greit nok (dog, jeg vet nå litt om hvorfor andre religioner markerer noen av sine høytider også jeg, selv om jeg ikke er oppvokst i den tro, eller et land som har den religionen) Men å ikke engang vite at det er fri på mandag? Det er litt utenfor min fattevidde, men likevel, greit nok. JEg skjønner ikke at noen velger å leve helt SÅ utenfor resten av samfunnet, men, deres valg :)

Jeg tilhører den kristne kirke, hadde 6 i kristendom og religion på alle nivåene på skolen, vet ikke hvorfor vi feirer pinse. Jeg hadde en vag anelse, men jeg bryr meg rett og slett ikke. Hadde det ikke vært for mamma, så hadde jeg heller ikke visst når pinsen faktisk er.

Jeg vil uansett hevde at jeg lever sammen MED samfunnet, og er temmelig oppdatert over hva som foregår i verden. At noen, som du, faktisk sitter å grer alle "uinteresserte" over en kam, er uforståelig for meg.

Kalender har jeg, men siden jeg er i permisjon, så syns jeg det er vanskelig å følge med røddagene. Jeg vil alikevel si at jeg gjør over ett halvt forsøk på å følge med! Det tror jeg resten av gjengen her inne også gjør, på tross av det du tror.

Nå mente jeg ikke egentlig så mye folk her, og jada, det er ikke like lett å følge med på rødedagene når man har perm, men folk generelt.

Men, jeg går jo på jobb jeg da, der er det umulig å ikke få med seg at det er pinse, og derfor langhelg. At du har klart å gå gjennom skolen med gode karakterer, og deretter glemme utigjen kunnskapen, er din sak.

Jeg sier jo til og med at det er "greit nok" at folk ikke vet, men at det er noe uforståelig for meg. MEN, jeg innser at det nok kanskje er fordi jeg går på jobb, hvor "snart pinse" er samtaletema i lunsjen, i tillegg til at jeg hadde siktet meg ut denne helgen siden vi skal reise bort, og forøvrig generelt titter på kalenderen og de røde dagene litt oftere enn dere.

Helt greit, helt greit at dere ikke vet. Men likevel, noe underlig for meg. Og, siden din mor har informert deg om at det er pinse, ja så vet du at det er pinse, fordi du lever "med samfunnet". Om virkelig INGEN hadde fortalt deg det (og du heller ikke tittet på kalenderen) så ville jeg si at du var litt mer på sidelinjen. Men nettopp fordi du har kontakt med andre mennesker, som følger litt mer med på kalenderen (fordi hun ikke er i permisjon? Eller fordi hun, som "godt voksne" folk flest, bare vet når det er pinse?) så lever du jo ikke helt avskåret fra samfunnet, så hvorfor du føler deg truffet av at jeg skriver at den som ikke har fått det med seg kanskje lever litt på sidelinjen, skjønner jeg ikke...

Men en ting skjønner jeg: Pinseferie skal bli godt. Veldig godt!

Have fun, take care.

Kanskje "sees" vi over pinse. Kanskje?

Nå mente jeg ikke egentlig så mye folk her, og jada, det er ikke like lett å følge med på rødedagene når man har perm, men folk generelt.

Men, jeg går jo på jobb jeg da, der er det umulig å ikke få med seg at det er pinse, og derfor langhelg. At du har klart å gå gjennom skolen med gode karakterer, og deretter glemme utigjen kunnskapen, er din sak.

Jeg sier jo til og med at det er "greit nok" at folk ikke vet, men at det er noe uforståelig for meg. MEN, jeg innser at det nok kanskje er fordi jeg går på jobb, hvor "snart pinse" er samtaletema i lunsjen, i tillegg til at jeg hadde siktet meg ut denne helgen siden vi skal reise bort, og forøvrig generelt titter på kalenderen og de røde dagene litt oftere enn dere.

Helt greit, helt greit at dere ikke vet. Men likevel, noe underlig for meg. Og, siden din mor har informert deg om at det er pinse, ja så vet du at det er pinse, fordi du lever "med samfunnet". Om virkelig INGEN hadde fortalt deg det (og du heller ikke tittet på kalenderen) så ville jeg si at du var litt mer på sidelinjen. Men nettopp fordi du har kontakt med andre mennesker, som følger litt mer med på kalenderen (fordi hun ikke er i permisjon? Eller fordi hun, som "godt voksne" folk flest, bare vet når det er pinse?) så lever du jo ikke helt avskåret fra samfunnet, så hvorfor du føler deg truffet av at jeg skriver at den som ikke har fått det med seg kanskje lever litt på sidelinjen, skjønner jeg ikke...

Men en ting skjønner jeg: Pinseferie skal bli godt. Veldig godt!

Have fun, take care.

Kanskje "sees" vi over pinse. Kanskje?

Føler meg overhodet ikke truffet av noen ting du sier, rett og slett fordi jeg syns det blir litt vel latterlig. Men som deg, jeg har klare meninger, og det har vi begge rett til å ha.

God pinseferie!

jajajaja...[8D][8D][8D] i pinsa skal vi tre jentene opp i camingvogna til foreldrene mine langt oppi gokk og kose oss med grilling.. tidsfordriv der oppe er å sjekke hva samtlige vognnaboer gjør, snakke med alle gamlingene,  se på bilene oppe på veien, gå lange veien bort til do.. jippi [&:][8D][X(][&o][&o].. jeg får sove lenge om morran forhåpentlighvis, ta fine bilde, og noen fine turer med jentene hvertfall [:D][:D][:D]

ORIGINAL: svansen

jajajaja...[8D][8D][8D] i pinsa skal vi tre jentene opp i camingvogna til foreldrene mine langt oppi gokk og kose oss med grilling.. tidsfordriv der oppe er å sjekke hva samtlige vognnaboer gjør, snakke med alle gamlingene,  se på bilene oppe på veien, gå lange veien bort til do.. jippi [&:][8D][X(][&o][&o].. jeg får sove lenge om morran forhåpentlighvis, ta fine bilde, og noen fine turer med jentene hvertfall [:D][:D][:D]

god tur!!! Høres jo ut som kos!!! [:D]

Vi skal også på campingtur, men nå er det visst meldt kuling og regn.. [:'(]

ORIGINAL: svansen

god tur!!! Høres jo ut som kos!!! [:D]

Vi skal også på campingtur, men nå er det visst meldt kuling og regn.. [:'(]

hørte rykter om knallvær på østlandet [:D][:D][:D][:D]

Back
Topp