Snart oppkjøring! :O

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
I dag har jeg vært på langkjøring, jammen kjørte vi mye :p
Startet på Skjetten, kjørte til Hønefoss via Hadeland. Gjennom Hønefoss sentrum og mot Oslo, retning Sandvika. Tok av mot Røyken og Hurum, kjørte et stykke utover der før vi beveget oss retning Ski. Gjennom Ski sentrum, mot Kolbotn. Fortsatte deretter mot Oslo og tok av til Bøler og Oslo øst. Kjørte gjennom Bøler, Tveit osv til Alnabru, Grorud osv.. Før det var ut på motorveien tilbake til Lillestrøm og innom Lillestrøm sentrum før vi avsluttet på Skjetten.

Startet kl. 10.00 i dag tidlig, var hjemme 16.15. Mase kjøring, men moro. Litt uvant siden hun nettopp har byttet bil. dette var første turen i den nye bilen og oppkjøring er på onsdag! Men bilen er god å kjøre! Eneste minuset er at jeg ikke får bruke bilen til oppkjøring fordi det er noe feil med bremsen! Så litt usikker på hva jeg skal kjøre der.. ;p

Meeen, ønsk meg lykke til da! Har igjen en oppvarmingstime bare, og selve oppkjøringa. Går fort, altfor fort egentlig - håper bare jeg består!

MASSE lykke til[:D][:D]
Fikk lappen selv for 1mnd siden så kjenner spenninga godt i kroppen når jeg leser det her[:)]

Kjempe masse lykke te[:D][:D][:D][:D][:D]

Lykke til [:)]

*mule noe om at nervene begynner å komme* DOG altfor tidlig!!

ORIGINAL: FjerneErna

Lykke til [:)]

Dette går så bra så!

Lykke til! [:D]

Takk alle sammen [:)] I morgen er dagen her, og jeg gruer meg som en gal. Er kjempekvalm og ekstremt nervøs.. Huff!

Lykke til i morra[:)] Dette klarer du[:)]

Trodde virkelig det hadde gått veldig bra i dag, helt til sensor presterer å si at jeg strøk fordi han mente jeg kjørte for fort i forhold til forholdene..

Greit at det var glatt ute i dag, men jeg lå 20-30 km/t under fartsgrensa!! Det var aldri problemer med å bremse, ikke å holde seg der man skulle på veien.

Jeg hadde ingen andre feil, alt var i grunn perfekt for en oppkjøring - bortsett fra farten.

MEN jeg står på mitt og mener absolutt at jeg kjørte forsvarlig, og finner ingen gode grunner til at sensor mente det var for fort.. Er vanvittig skuffa nå.. Ingenting går min vei om dagen og jeg trodde virkelig det hadde gått bra når vi kjørte inn til biltilsynet igjen..

[:(]

ORIGINAL: iselin1606

Trodde virkelig det hadde gått veldig bra i dag, helt til sensor presterer å si at jeg strøk fordi han mente jeg kjørte for fort i forhold til forholdene..

Greit at det var glatt ute i dag, men jeg lå 20-30 km/t under fartsgrensa!! Det var aldri problemer med å bremse, ikke å holde seg der man skulle på veien.

Jeg hadde ingen andre feil, alt var i grunn perfekt for en oppkjøring - bortsett fra farten.

MEN jeg står på mitt og mener absolutt at jeg kjørte forsvarlig, og finner ingen gode grunner til at sensor mente det var for fort.. Er vanvittig skuffa nå.. Ingenting går min vei om dagen og jeg trodde virkelig det hadde gått bra når vi kjørte inn til biltilsynet igjen..

[:(]

Huffda... Vet hvor kjipt det er!!
Vanskelig med tilpasning av fart, for det er jo ikke noe fasit på det. Blir jo bare din og sensors mening mot hverandre.. [&:]

Men du kan klage, kan du ikke ?

Jeg lå jo konstant godt uder farstgrensa og det var aldri problemer å stoppe ved kryss, ikke problemer i svinger, ikke i rundkjøringer - ingenting. Alt funka kjempebra..
Så ble veldig overrasket når han kom frem til at jeg ikke hadde kjørt sikkert nok med tanke på fart..

Kan klage, men kan bare klage på feil i forbindelse av det hele, ikke selve avgjørelsen etter som jeg skjønte. Og klagen vil jo bare bli ord mot ord.. [:o] Det som er det kjedelige..
Jeg følte aldri at det gikk for fort i forhold i føret, men men..

Har allerede fått ny oppkjøring, om 4 uker.. Så en klage vil vel ikke være ferdig behandlet før den tid en gang..

Får prøve å se det positive i det - at jeg ikke hadde noen konkrete feil, og at han syns jeg kjørte kjempebra teknisk osv.. Bare ekstremt surt og frustrerende..

Så kjedelig da. Vet akkurat hvordan det er.
Og det med fartstilpassning er det ikke noe fasitsvar på, har jeg inntrykk av. Søskenbarnet til sambo strøk fordi han kjørte for sakte etter forholdene. Han lå i 60-70 km/t i 80 sone på glatt vinterføre, så jeg blir ikke klok på hvordan disse sensorene tenker...

Krysser i alle fall fingrene for at det går neste gang[:)]

Back
Topp