Nysgjerrig skeptiker
Forelsket i forumet
Jeg har aldri sett for meg et liv med biologisk barn, dog har jeg alltid sett for meg å få en «ferdig laget» via adopsjon eller fosterhjem. Min forlovede har en datter på 8år fra tidligere forhold. Om jeg skal ha barn med noen er det med han, ingen tvil.I dag er jeg 7+2, jeg blir veldig fort sliten (ekstra fort i ukene vi har 8åringen selv om jeg har ganske lite å gjøre med henne). Jeg spiser hele tiden, lite mat frister men frykten for å bli kvalm gjør at jeg «alltid» spiser på noe.
Jeg er oppblåst, puppene endrer seg, det er uten tvil nok av mange små symptomer. Min kjære gleder seg. Men jeg... gleder meg ikke. Jeg tenker fortvilet at et barn ikke kommer med fórvert avtale (har passet hest en del i løpet av livet). Jeg er gradert ufør, og det er ikke for morroskyld akkurat. Jeg er redd for det kommende nye livet, men før det må jeg først og fremst komme meg gjennom en fødsel, og pr dd er begge alternativene like skumle (kutte ut eller presse ut ungen).
Jeg har delt nyheten om kommende baby til de nærmeste, men selv når jeg får høre «gratulerer» drar jeg lenge på «takk» for det er mest av alt skummelt og uforutsigbart.
Det er ikke virkelig enda. Jeg skal på ultralyd i uke 8. forhåpentligvis endrer følelsene seg da.

Jeg har tidligere i livet kjent på både angst og depresjon, og er redd for at det skal blusse opp igjen.