Snart jobb igjen – men har problemer med å få i babyen drikke annet enn pupp...!

Jeg begynte å jobbe i januar (poden her er litt over 7 mnd nå) og ammer fast fire ganger i døgnet. Morgen, etter jobb, før han legger seg også før jeg legger meg. Tror det holder. I tillegg spiser han to gode grøtporsjoner, litt middag, også frukt iløpet av dag/ettermiddag.

Jeg sluttet å nattamme da jeg begynte å jobbe, og da startet han å spise mye mer av fast føde på dagen. Så nå har han hatt en skikkelig vokseperiode, og det er fint for han har alltid vært litt liten..

Angående vann så bruker vi også den til Avent. Når han har slukket tørsten så liker han å leke med vannet, og det ender jo med klesskift, så det får han ikke lov til lenger. Han får i seg varierende mengde i løpet av dagen,, men det er jo også mye veske i maten han spiser. Så jeg bekymrer meg ikke for det.

Det går seg nok fint til :)
Åssen klarte du å nattavenne?. :)
 
Åssen klarte du å nattavenne?. :)

Det gikk faktisk nesten av seg selv. På samme tid begynte poden å snu seg på magen for å sove. Vi hadde brukt sånn sovepose for at han ikke skulle klare det, men til slutt så stoppet ikke posen han lenger. Og når han da fikk sove på magen så var det som en helt ny verden for oss. Han sover så utrolig godt. Jeg må vekke han om morningen for å rekke å amme før jobb, for han sover så godt.

Det hender jo han våkner om natten, men vi lar han bare være hvis han ligger å pludrer. Som regel finner han smokken, snur seg rundt og sovner igjen. Hvis ikke, og det blir gråt, er det mannen som går inn til han, og det har vi vært konsekvent på. Det har heldigvis ikke vært mye av gråt.

Vi har sikkert vært heldig, for det føles som at det har gått så altfor lett. Jeg ammet to-tre ganger om natten, og plutselig så sover han natten igjennom... Men det nytes så lenge det varer ! :)

Han begynte jo også å spise godt om dagen etter at han sov igjennom hele natten. Så alt har hatt positive følger. Og jeg setter stor pris på å få sove siden jeg jobber :)
 
Back
Topp