Snart andre trimester...

Grisaiboka

Glad i forumet
... G jeg lurer på om dere fortsatt tar disse gravid vitaminene? Det står jo at de er for første trimester, men har hørt at det er anbefalt å ta de hele svangerskapet.. Så da lurer jeg på hva dere gjør.
Lifeline gravid går jeg på... :-)

Jeg tar også de! Og tror det finnes en som heter "gravid og ammende" som man skal ta fra 2trimester!? Mener og ha forstått det sånn :)

Forrige svangerskap sa jm at det var nok å ta omega3/tran og multivitaminer, etter uke 12. De pakkene koster jo så sinnsykt mye :-o
Så jeg tar omega3, multivitaminer og folat nå.

Mn dersom jeg ikke velger å kjøpe den pakka, så holder det altså å bare handle inn Omega 3 og multivitaminer..?
Hva slags type da? Dette kan jeg virkelig ingenting om, har ikke spist slikt siden jeg fikk Sana Sol som liten ;)

Gravide og ammede har jeg på lager da det var 3 for 2 på apoteket :p eneste forskjellen er den blå tabletten :-) omega 3 anbefales ikke fra møllers har jeg hørt man raper tran av :p multivitaminene får du kjøpt på vanlig matvare butikk :-D

Men trenger man ta folat i andre trimester? Det er ikke det i den pakka? :-)

Da jeg var på ul for to dager siden sa legen at jeg ikke trengte å ta folat lenger. Det er vel bare frem til ryggraden har lukket seg man trenger det...og det hadde den altså :-)

Har lest at i mange andre land råder de gravide til å ta folat i hele svangerskapet, men jeg veit ikke hvorfor da;) og at i Norge er det bare til uke 12..

Back
Topp