Snart 2 åring drømmer mye, gråter i søvne og mammadalt

Lotta915

Glad i forumet
Jeg har han 60% og har lenge vært sikker på at det er for mye å dele såpass, men da må jeg gå til sak og det er en annen historie. Uansett så kom han hjem utslitt etter forrige samvær hos pappa, trengte ekstra mye søvn over noen dager før han hentet seg inn igjen. Han har for første gang begynt å lage gråtelyder i søvne og roper etter mamma. Han gråter på morgenen så jeg må ta han inn til meg, det tar tid å roe seg ned å komme ut av det.
På dagtid så skal han bare kose med mamma og vil ikke reise i barnehagen eller andre steder.
Hva burde jeg gjøre og hvordan burde jeg håndtere dette?
Skal sies at det er høyt konfliktnivå med far.
 
Jeg tror dette kan skyldes mye forskjellig. Da jeg selv var liten drømte jeg ofte om mamma da jeg var hos pappa, selv om jeg var eldre og de hadde et godt forhold. Begge mine gråter i søvne og roper på meg, og jeg bor med pappaen, de roper aldri på ham. det er kanskje noe spesielt med mamma :) begge har vært plaget med mareritt i perioder, mest eldste. Vi snakker med barnehagen i perioder de sover spesielt lite, og legger evt opp til mer søvn på dagtid. Ellers har vi snakket med helsestasjonen da eldste var yngre, og de mente dette var helt normalt. Hvis du tror det har noe for seg kan du kanskje snakke med barnefar, men jeg tror også dette kan gå over helt av seg selv. Masse lykke til, håper dere har der bra :Heartred
 
Ta den saken du...

Klok av egen skade, det begrenser seg veldig hvor gunstig det er for barnet at mor går langt for å ha et brukbart samarbeid med far. Det høres ut som barnet ditt har behov for mer ro og stabilitet, og deling 60/40 er veldig mye for et så liten barn. Hvis det i tillegg er et konfliktfylt samarbeid så taler ikke det i favør av en slik deling. Ta kontakt med familievernkontor, be om samtaler først alene, deretter kan far taes med på samtalene. Håper alt ordner seg for den lille
 
Ta saken, og la barnet sove med deg når det er det barnet utrykker behov for.
Barnet er ikke «mammadalt», han uttrykker at han trenger stabilitet, trygghet, og forutsigbarhet. Det er veldig vanskelig å få til med delt boplass for en så liten tass.
Hvis du har mulighet til å ha barnet hjemme, hadde jeg gjort det. Ha så korte dager som mulig om barnet MÅ i bhg, og etablere en god dialog med bhg, så de vet hva som foregår.
 
Back
Topp