Snakking...

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Snakker småttisene deres mye fortiden?

Her har det kommet mange ord, men vi er langt i fra på setninger og den slags.
Vet jo at minien min er gutt og han er jo veldig flink motorisk, så er ikke bekymret sånn egentlig.
Men gleder meg jo til jeg kan skjønne enda mer av hva han prøver å si (for han skravle-babler dagen lang :P )

Var det sånn at det kom sånn ord-eksplosjon eller kom det veldig gradvis hos dere?
Merker dere stor forskjell på gutter og jenter?

Her kom det som en eksplosjon, nesten over natta. Nå kommer det nye ord hver dag og han har såvidt begynt å sette sammen ordene til korte setninger :)

Hører han ofte på kvelden etter han har lagt seg, sitter i senga og sier ordene han har lært seg gjennom dagen :D

Kommer noen ord innimellom, men ikke så voldsomt mye enda:) Han bruker litt tegn til tale da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her har skravla gått lenge på frøkna. Hun hermer og snakker hele tida, og setter sammen til setninger.
Senest i natt hylte hun: "lelpe meg mamma, lelpe med mokken min".

Her har det kommet gradvis mer og mer.

Mange lagrer opp og venter med å snakke til de føler de kan nok før de begynner å snakke;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Kommet noen flere ord:) Men han er langt ifra setninger eller flere ord sammen enda. Gjør seg forsåvidt forstått likevel med kroppsspråk..Og skjønner heldigvis alt vi sier:) Blir moro når det kommer flere ord og setninger:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Tja kommer nye ord nesten hele tiden, men det viktigste for oss er jo at språk forståelsen hennes blir større, men vi ser at hun forstår mye mer hver dag og at hun også greier å skille mellom norsk og arabisk ;)

Ellers babler hun ganske mye, men begynner å minne litt mer om faktiske ord nå da :p

Skravla går i ett, men er bare ord innimellom som er forståelige;)

Tja kommer nye ord nesten hele tiden, men det viktigste for oss er jo at språk forståelsen hennes blir større, men vi ser at hun forstår mye mer hver dag og at hun også greier å skille mellom norsk og arabisk ;)

Ellers babler hun ganske mye, men begynner å minne litt mer om faktiske ord nå da :p
Er så utrolig fascinerende med to/flerspråklige barn:) Kan du arabisk?

Er så utrolig fascinerende med to/flerspråklige barn:) Kan du arabisk?

Veldig fascinerende.
Tja kan noen få ord :p Skjønner litt i mange setninger da så pleier å ha en oversikt over hva det blir snakket om :p

Han har da noen ord! Men han snakker ikke all verden enda :) Har god tid tydeligvis :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Snakker lite...men har et par ord:)
Gjør seg fortsatt med lyder og peking..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her går skravla i ett ;) Hun er tross alt datra til mamma'n sin :p
Hun slår gjerne sammen 3 ord og prøver å lage setninger av de. og hun gjentar det meste av det jeg sier :p

Her går skravla i ett og gjort det lenge. Hun kan veldig mange ord og vanskelige ord også.

Hun prøver seg på setninger som; der er bil til mamma, der er bil, mamma sitte, pappa sitte, er det mer osv. :)

Kan en del ord, men ikke setninger ;)

Kan en del ord, i tillegg til at han ofte har ett ord til 10 forskjellige ting. Men han skjønner hva vi sier til han, og regner med at setningene kommer når han er klar ;)

Esther var tidlig ute med språket, og snakker allerede i setninger på opp til 5 ord.
Selvsagt er det mest to og tre stavelsesord, men hun gjør seg lett forstått, og jeg kan godt føre en samtale med henne.

I morgest var hun veldig ivrig med å komme seg i barnehagen etter å ha vært hjemme siden fredag på grunn av sykdom, og da kom denne setningen.

Kom pappa, Erlend. Vi fær no.

Da stod hun i gangen med skoene på :P

Så mange flinke barn, virker som om jentene leder litt på guttene altså ;)

Lillegutt sier masse ord! Og gjentar alt vi sier omtrent. Mest ett og ett ord fortsatt, men han har begynt å sette sammen to og tre ord innimellom. Moro å følge utviklingen! :)

Skravla går i ett, men er bare ord innimellom som er forståelige;)
Hehe, samme her. Hun kan mange ord, men ikke mange setninger :-)

Sent from my ME302C using BV Forum mobile app

Back
Topp