Snakke til andre sine barn ?

om noen skader mitt barn så sier jeg i fra. Kjefter ikke, men tilsnakk må de da tåle. Men ellers enn dette så overser jeg mye, forteller heller til barna mine at dette synes jeg ikke var greit de gjorde, går det bra med deg.. osv..
Hjemme hadde jeg sagt at her har vi våre regler som dere må følge. Jeg tolererer at folk snakker til barna mine og forteller hva som er greit og ikke greit. men synes ikke andre har sin rett å kjefte på de. Jeg kjefter sjeldent på barna mine selv.

Jeg irettesetter andres barn når de er på besøk hos oss, og oppfordrer også andre foreldre til å irettesette mitt barn dersom det skulle være nødvendig når han er på besøk uten oss. Prøver å bruke en mild men bestemt tone, men kan nok bli litt skarp om samme tingen gjentar seg flere ganger:happy:

Jeg snakker til andres barn, ja. Og forklarer dem hvorfor. Tror ikke de har vondt av det.:happy: Ballbingen på ferja med x antall barn uten foreldre og noen kaster baller på andre barn og tar over hele sklia der inne = jeg sier i fra. På fly/langdistansebuss snur jeg meg og sier i fra hvis barn sparker i setet mitt. Lekeplasser med viltre barn som tråkker på andre barn i klatrestativet = jeg sier i fra. osv. Prøver å finne noe positivt å si til barna også hvis det er naturlig, de er jo bare barn :love017

Godtar også at andre snakker til eldste hvis det skulle være noe. På en fin måte, selvsagt!

Samme her!

Back
Topp