snakka med legen i går

niva

Elsker forumet
Og han mente jeg måtte vente 1 år til før jeg fikk hjelp siden jeg hadde gått på p-sprøyta 
 
er fastlegen ja.
må ha henvisning fra han for å komme til gyn også :(
 
jeg klarer ikke å forlange, har ikke guts til det desverre.
Privat kanskje ja, men det er vel sviiiindyrt
 
Bare oppsøk en privatklinikk... De kan sikkert hjelpe deg.
Du skal bli gravid og få hjelp før det.
Masse lykke til
 
Da tar jeg sjangsen på det.
Men hvordan finner jeg privatklinikker?
 
æsj. har ikke privat gyn. her i byen [:(] finner hvertfall ingen
 
hei hvor lenge har du gått på den sprøyta? og hvor lenge er det siden du sluttet med den? jeg er i samme sitvasjon som deg. har gått på p sprøyte. jeg sluttet med sprøyta for 14 måneder siden. og legen sier at jeg må bare vente og ta tiden til hjelp.[:)]
 
ORIGINAL: FrøkenMeis

Kankje de har i ålesund?:)


mest sannsynlig, men blir litt langt å reise.
Skal dra ned til helsestasjonen på onsdag og høre om de kan hjelpe. de hjelper i hovedsak ungdom opp til 20 år, men de jager ikke bort de som er litt eldre fordiom
 
ORIGINAL: håper på en spire

hei hvor lenge har du gått på den sprøyta? og hvor lenge er det siden du sluttet med den? jeg er i samme sitvasjon som deg. har gått på p sprøyte. jeg sluttet med sprøyta for 14 måneder siden. og legen sier at jeg må bare vente og ta tiden til hjelp.[:)]


begynte i juni/juli et år og tok siste sprøyta i juni året etter.
så litt over et år.
Står bedre forklart i en annen tråd jeg startet for noen dager siden :)
 
Uff, så kjedelig..
 
Håper en privatpraktiserende gyn kan hjelpe deg - tror ikke det er sååå dyrt altså[:)]
Er vel uansett verdt det, mot å vente enda et år..
 
ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Uff, så kjedelig..

Håper en privatpraktiserende gyn kan hjelpe deg - tror ikke det er sååå dyrt altså[:)]
Er vel uansett verdt det, mot å vente enda et år..


Er sant det.
Hvis ikke jeg får no hjelp på helsestasjonen (tviler på det) så får jeg bare ty til Ålesund. Molde er ikke aktuelt hvertfall ;) Den O' store nabobystriden ;)
 
ORIGINAL: mocca82

Bare oppsøk en privatklinikk... De kan sikkert hjelpe deg.
Du skal bli gravid og få hjelp før det.
Masse lykke til
 
Hei:) Vi har valgt å bruke privatklinikk.. vi har brukt 3400kr til no. syns ikkje det er så gale for full utredning og veldig god hjelp:) Og så går det veldig mye fortere med privatklinikk.. eg skal begynne på pergo neste måned og fungerer ikkje det sender ho oss rett til prøverør[:D][:D]
 
ORIGINAL: lisfloy

Hei:) Vi har valgt å bruke privatklinikk.. vi har brukt 3400kr til no. syns ikkje det er så gale for full utredning og veldig god hjelp:) Og så går det veldig mye fortere med privatklinikk.. eg skal begynne på pergo neste måned og fungerer ikkje det sender ho oss rett til prøverør[:D][:D]


Bra det går fort da!  Verd pengene da sånn egentlig. Hvis de hadde hatt det her i byen. Blir jo reisekostnader i tillegg...
Men hvordan vet man at man evt trenger pergo? Er det hvis man har sånn psykolange sykluser uten EL?
 
Om du ikke har mulighet til privat gyn, så synes jeg du rett og slett uansett skal be om en henvisning til gyn på sykehuset, fordi du vil ha en full sjekk. Det kan ikke legen nekte deg, og det er faktisk ikke han som avgjør om du skal få hjelp videre, det er sykehuset....som har mer erfaring og praksis med slikt. Så jeg hadde brydd meg filla om det fastlegen sa, og heller snakket med gyn på sykehuset når jeg fikk en undersøkelse der.
 
Som jeg også skrev under "Endelig"-posten: Jeg skjønner at det kan være et økonomisk spørsmål om man går via fastlegen eller rett til privat klinikk for utredning. Jeg har ikke sjekket prisene, men forstår det slik fra andre at det ikke er så stor prisforskjell som man kanskje frykter. Vi gikk rett til privat klinikk (jeg hadde vært der før ifm cysteproblemer for noen år siden og har vært forberedt på at barn kan ta tid). Der fikk vi rask og god hjelp. Nå blir det pergo på meg i slutten av mars. Om dere har mulighet ville jeg heller ha brukt litt mer penger og gått rett til privat klinikk/gyn i stedet for å måtte vente så lenge. Dere kan jo ta en telefon til nærmeste klinkk og spørre om priser. Slå opp i gulesider så finne du sikkert noe i nærheten av der du bor. Vi bruker Volvat. Lykke til!!
 
Jeg syntes det er så rart at leger gjør så forskjellig.

Jeg ble henvist til sykehuset av min fastlege når jeg bare spurte han om noe ang prøving. Så fikk jeg time påsykehuset etter 3mnd ca. Fikk en annen lege en jeg egentlig skulle hatt,men hun tok uansett invedndig ultralyd. og henviste mannen min til prøver. Så fikk jeg ny time om 1 mnd. Da fikk jeg den legen jeg skulle hatt hele tiden. Hun heviste meg til blodprøver, har trolig PCOS, fikk resept på pergotime, og provera, og henvist til kikkhullskirurgi. og har ny time igjen i april. Så fra jeg snakket med legen og fikk 1 hevisning,til nå, har det gått ca 4 mnd. og vi har prøvd i rundt 1 år. Så er jo mange som har prøvd lengre enn oss.

Men jeg har ringt litt rundt da, når vi har fått en henvisnig, og sagt at jeg kan komme på kort varsel. Så det har nok hjulpet det. og leg har bare beynttet meg av det offenltige.

Men om jeg syntes det begynner å ta for lang tid, eller at jeg ikke blir tatt seriøst bytter jeg til privat. Som legen min på sykehuset sa, dere som kommer hit vil jo gjerne at det skulle ha skjedd noe for en stund siden, så da trenger vi jo ike bare vente med alt . (Husker ikke ordrett med det var dit jeg tolket det ihvertfall)

Uansett lykke til.
 
Jeg kranglet meg til henvisning faktisk...

Hadde over to år som prøver bak meg, vanvittige mens og elsmerter, store blødninger, smerter i magen, trolig sammenvoksninger pga operasjon i barndommen.

Burde blitt henvist før jeg begynte å prøve!!!

Men fikk nå kranglet meg til det, og dro til privat klinikk - Aleris i Oslo. Fantastisk sted. Nå bruker jeg bare den gynekologen, på Fertilitetssenteret der. Han er utrolig flink, slapper av med en gang jeg kommer inn på kontoret hans - og det har jeg ikke gjort hos tidligere gynekologer [;)]

Si til fastlegen at du vil ha en henvisning. Ta med deg ei venninne el og få hjelp hvis du er for lite kranglete selv. Jeg krangler aldri ellers, men ble sinna på legen som avviste meg, så du har sikkert styrken i deg du og ! [:D]
 
Skulle ringe privatklinikk i Ålesund i dag, men de stengte selvfølgelig kl. 15. [:@]
Får vente til over helga
 
medi3et????:D Lykke til:D
 
Back
Topp