Snacks til fødselen/barsel

Jeg har pakket ned en nøttemiks og en kjekspakke - men for noen uker siden var jeg så lur at jeg la en Snickers nedi fødebagen, og den forsvant samme kveld gitt. Så nå prøver jeg å glemme at jeg har en kjekspakke liggende der, så håper jeg den overlever helt til mål denne gangen... :shy:
Ha ha samme her, jeg har pakket sjokolade, men den lå der bare en dag :) forsvant sent på kvelden gitt.. :meh:
 
Grunnet mangel på selvkontroll for tiden har jeg ikke turt å handle inn snacks enda[emoji85] håper bare vi rekker på vei til sykehuset, eller at mannen løper ut og kjøper med en gang jeg merker noe skjer[emoji14] i verste fall har de jo kiosk på sykehuset[emoji4]
 
Har pakket ned Bixit sjokoladekjeks flere ganger men blir spist opp samme kveld[emoji23] Men har iaf en pakke ned Sætre salte kjeks, en flaske solo og en pakke med svisker for å slippe hard mage etter fødselen[emoji28]
 
Har pakket ned Bixit sjokoladekjeks flere ganger men blir spist opp samme kveld[emoji23] Men har iaf en pakke ned Sætre salte kjeks, en flaske solo og en pakke med svisker for å slippe hard mage etter fødselen[emoji28]
På barsel her hadde de svisker og linfrø som vi kunne forsyne oss med [emoji4]
 
Har forresten en hvitløkspølse klar også. Kjøpte den for et par måneder siden og gleder meg mer og mer for hver dag til å kunne spise den [emoji23]
 
Har pakket ned Bixit sjokoladekjeks flere ganger men blir spist opp samme kveld[emoji23] Men har iaf en pakke ned Sætre salte kjeks, en flaske solo og en pakke med svisker for å slippe hard mage etter fødselen[emoji28]

Å ikke minst lakriiiiis! Dundersalt drops, kikcs og Pandalakris havna i bagen i går[emoji39] Blir deilig etter så mange måneder uten.
 
Da jeg fødte for litt over en uke siden, og 5 uker for tidlig, hadde vi ingenting klart. Men jeg spist brødskiver! Masse brødskiver som jm henta jevnlig utover alle timene jeg styra på, var såå sulten og med behov for energi![emoji1] Hadde også tilfeldigvis en pose smågodt i veska, men den frista mindre og mindre :)
 
Nå som jeg har født, kan jeg jo oppdatere med hva som egentlig funket for meg av snacks [emoji4]

Verken pakka med søt kjeks eller nøtteblandingen min fristet i det hele tatt når det kom til stykket (men begge ble spist på barsel i stedet - med god appetitt [emoji23]). Jeg som er en skikkelig søtmons og trodde det var det jeg skulle trenge, hadde null ønske om å spise søtsaker under fødsel i det hele tatt.

Fikk i meg en halv brødskive og masse juice underveis, men det jeg virkelig ønsket jeg hadde hatt, var druer! Noe som er lett å hive i seg, ikke for søtt eller mettende, men som også gir litt energi. [emoji4]
 
Jeg fikk ikke lov til å spise pga setefødsel, kun drikke «klare væsker», så jeg drakk masse (!) iste. Samboeren fikk seg noen turer på kiosken etter det til tross for at vi hadde med en del. Var ganske sulten etter en stund, så ble veldig fornøyd med brødskivene jeg fikk da fødselen endelig var ferdig. Sjokoladen jeg hadde pakket ble spist på barsel, mens nøttene forble urørt bortsett fra det samboeren spiste under fødselen. Han hadde med litt drikke til seg selv under fødselen, og fikk spist en pølse eller to fra kiosken (som forøvrig hadde kjipe åpningstider og ganske sparsomt utvalg).
 
Jeg fikk ikke lov til å spise pga setefødsel, kun drikke «klare væsker», så jeg drakk masse (!) iste. Samboeren fikk seg noen turer på kiosken etter det til tross for at vi hadde med en del. Var ganske sulten etter en stund, så ble veldig fornøyd med brødskivene jeg fikk da fødselen endelig var ferdig. Sjokoladen jeg hadde pakket ble spist på barsel, mens nøttene forble urørt bortsett fra det samboeren spiste under fødselen. Han hadde med litt drikke til seg selv under fødselen, og fikk spist en pølse eller to fra kiosken (som forøvrig hadde kjipe åpningstider og ganske sparsomt utvalg).

Hei. Skal ha setefødsel selv. Er det fordi det kunne bli keisersnitt at du ikke fikk spise?
 
Hadde med masse mat og drikke, men eneste som fristet under fødsel var vann. Samboeren måtte tvinge i meg en halv banan av og til for at jeg skulle ha overskudd [emoji28] men bortimot alt blir brukt nå på barsel, så det kom godt med likevel.
 
Back
Topp