Snørrete

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Nå har høsten kommet og vi ønsker forkjølelsessesongen hjertelig velkommen! (Les: forbaska forkjølelsessesong!!!) gutten vår på 3 er sørpe forkjøla og jenta vår på 11 uker er skikkelig snørrete.. Har prøvd å suge litt ut med nesesuger fra apoteket på henne og har også prøvd å få morsmelk inn i nesa! Flere enn meg som synes det er vanskelig å sikte melkespruten fra puppen inn i et lite babynesebor mens baby så absolutt IKKE synes det er gøy å ligge stille? Noen tips for tette neser? Blir jo ganske utfordrende for henne å spise og ta sutt...
 
Jeg har sprutet henne i nesa når utdrivningsrefleksen har startet, hun glipper ofte litt opp da fordi det kommer så mye på en gang og da er jo veien til nesa kort :) ble litt melk i ansiktet og, men tørka bort med en gang og fikk løsna litt i nesa :)
På natta når snuppa er tett pleier mannen å dryppe nesa med saltvann imens jeg holder hodet på plass, man må nesten holde fast for å få hjulpet de. Nesesugeren får vi brukt mest riktig når pappa er hjemme og kan hjelpe meg ;)
 
Jeg har også brukt litt morsmelk på en teskje og heller inn i nesa mens hun ligger på ryggen. Funker greit selv om det blir litt søl.
 
Back
Topp