Snørrete:(

Wannebe

Glad i forumet
Lille nurket mitt på 2 uker har blitt smittet av en snørrete storesøster:( Hun har vært både tett i nesa og snørrete 1 uke nå.. Noen tips til hva jeg kan gjøre?:)

Husker storesøster var veldig snørrete som liten.. jeg brukte saltvannsdråper/spray og snørrsuger for at det skulle bli lettere å få ut :) også husker jeg at jeg la store bøker under beina på hodeenden av senga, slik at hun ikke ble liggende så flatt :)

Husker storesøster var veldig snørrete som liten.. jeg brukte saltvannsdråper/spray og snørrsuger for at det skulle bli lettere å få ut :) også husker jeg at jeg la store bøker under beina på hodeenden av senga, slik at hun ikke ble liggende så flatt :)
Leste på dråpene jeg hadde at de kunne gis fra 4 ukers alder.. Tror du det har noe å si? Og snørrsugeren er i bruk alt:)

Hørt en gang at man kan ta morsmelk i nesen. Prøvd selv pustet mye bedre etterpå

Jeg sier bare se opp for rs virus. Lillebror her fikk det..

Ellers brukt nesesuger og saltvann :)

Jeg bruker saltvannsdråper (brukt fra hun var 6 dager), har også hevet senga hennes med sengeklosser (kjøpt på mimmis) slik at hodet kommer litt høyere opp. Dette forhindrer slimdannelse i halsen slik at de blir mindre tett. Funker bra her :)

Morsmelk i nesen for å løse opp, og så en sånn snørrsuger. Gjør susen her - veldig upopulært men åpner opp så det blir bedre etterpå.

Saltvannsdråper :) bruker det nesten daglig for å rense nesen når jeg ser buser. Drypper litt så nyser hun de lenger frem i nesen, så tar jeg de ut med q-tips. Nesesugeren funket ikke her :/ for liten nese og for stor ende på sugern. Hun er ikke forkjølet da, gjør det bare for å rense.
Barnelegen sa idag at det var lurt å kjøpe en spray til tett nese, veldig greit å ha i bakhånd. En som het rinex eller noe sånt.

Jeg har brukt både morsmelk og saltvann, alt ettersom hva som var mest praktisk når jeg trengte det. Lurt å gi før mating, og evt gi smokk rett etter man har tatt saltvann i nesa, da suger de det ned så nesa blir mer åpen. Funker her. Håper dette ga mening, for jeg er litt trøtt i dag.

heve hodeenden på seng/ vogn, slik at de ligger i litt oppoverbakke. legen anbefaler å la de sove ute. frisk luft er bra for luftveiene. åpner opp og minsker evt hevelser i luftveiene.

Back
Topp