snåle fobia?

ORIGINAL: Sha

fugler!!! spesielt duer!![&:]

jeg også er dt

ORIGINAL: Ebleskråtten

Ej he angst/fobi mot oppkast... [&:][:'(] (emetofobi)

Det har jeg og! Helt forferdelig[:(]

Gikk til psykolog for det faktisk, for jeg utviklet panikkangst av det. Var noen jævlige år hvor jeg fikk panikkanfall, og da ble jeg selvsagt kvalm[:'(][:(] Spydde aldri da. *bank i bordet*.
Gruer meg nå som jeg har barn til omgangssyke tidene kommer[:(]

Psykologen foreslo for meg at jeg skulle se på oppkast, ta på det, og som slutten av "behandlingen" skulle jeg kaste opp. Jeg dro aldri tilbake![8D]

ORIGINAL: Xena87

eg har fått et snev av tlf angst

hater å ta tlf UANSETT kem som ringer. har aldri lyst å prate i den. ringer et nummer eg ikke kjenner får eg panikk. må enten tvinge meg sjøl til å ta den eller så lar eg vær. tar nesten aldri tlf etter klokka ti på kvelden. later som eg sover og sender folk sms dagen etter. og ringer folk anonymt kan de bare glømme å få kontakt med meg.

pleide å være ei skikkelig skravle kjerring i tlf før i tida

Er heelt lik. Egentlig vil jeg ikke ha tlf i det hele tatt, har den kun for at mannen min skal få tak i meg, eller jeg han. Nr er ikke registrert på meg en gang, men fremdeles tør jeg ikke ta den.

Er desverre blitt skeptisk for å være med venner, jeg tør ikke snakke om meg selv, er redd for å virke innbildsk eller at de skal få vite for mye om meg ...[8|]) , blir litt vanskelig å bli kjent med nye folk også da når jeg er sånn.

Og må signere den med haier i klorbasseng. Er livredd for sånne skumle fisker med store tenner i basseng, innsjø og strender.

Jeg hater dukker, er ikke red de men må vaske hende godt før jeg kan spise ellers spiser jeg ikke for det er så kvalmt og porselens dukker er creape..
Jeg klarer heller ikke og skifte bæsje bleie på andres barrn da holder jeg på og spy. Og andre unger som spiser og søler med maten rundt munnen og finngrene er discusting(mister mat lyst og alt som er) men sån er det ikke når det kommer til jenta mi:)

Edderkopper er det verste jeg vet!! kravlende ekle ting med lange ben og hårete kropper.. Fikk i tillegg se en edderkopp i mikroskop en gang, IKKE noe fint syn!! *grøss*

Eg må si at eg jobber med alt eg har fobi mot, og det er faktisk ikkje så ille som eg hadde forestillt meg. Men likevel:
-Andre barns snørr, helt grusomt. Går greit med mine egne..
-Å ringe til fremmede, off så eg sleit då jobben gav meg en jobbtelefon..
- Kuer, og dyr som er større enn meg, og eller veier mer enn meg (eks sauer, hester) Går fint viss de er inne i et gjerde, men viss eg må gå forbi dei, å fy.. Jobber med å klare å stryke på ei ku..
- Folk som svetter mye, klarer det bare ikkje. Mister matlysta.. Dette er egentlig den verste..

ORIGINAL: *Sandermamma*

Ej he angst/fobi mot oppkast... [&:][:'(] (emetofobi)

Det har jeg og! Helt forferdelig[:(]

Gikk til psykolog for det faktisk, for jeg utviklet panikkangst av det. Var noen jævlige år hvor jeg fikk panikkanfall, og da ble jeg selvsagt kvalm[:'(][:(] Spydde aldri da. *bank i bordet*.
Gruer meg nå som jeg har barn til omgangssyke tidene kommer[:(]

Psykologen foreslo for meg at jeg skulle se på oppkast, ta på det, og som slutten av "behandlingen" skulle jeg kaste opp. Jeg dro aldri tilbake![8D]

Ditte e som å lese om mej sjøl, fikk tilbake anfalla i november i fjor å ej e mildt sagt dritleide!
Korleis du he d no da? Send pm viss ikkje du vil legge ut her! [:)] Ja, du må ikkje svare asso, mem viss du vil! [:D]

Sendt pm[:)]

Noia for ballonger, raketter, glassene i skapet må stå helt likedan, tellekant i kleskapet osv

ORIGINAL: Tinkaling

krabber og andre skall dyr m klør[:o]

Ja, jeg og, men trodde det kom av edderkoppfobien min, at de er liksom som "gigantiske edderkopper".

Jeg har total fobi mot å få noe i analen. TOTALT! Så fobi at jeg løy til jordmoren som ville sette klyster på meg da jeg skulle føde guttungen, og sa jeg hadde hatt diare i en uke. Sannheten var at jeg hadde hatt forstoppelse i minst like lenge....

Føtter!! [:'(]
Blir nesten livredd når folk går barbeint eller i åpne sandaler...

Jeg er ekstemt redd for mennesker som er albino'er - helt vantittig! Så en på butikken for ett år siden eller noe slikt og har enda mareritt.

Er ekstremt mørkeredd og husredd. Innbiller meg at det skal komme innbruddstyver opp verandaen bare jeg er alene hjemme i 30 min.. [:o]
Så hater jeg å ta i fløyel/velour stoff!

Ikke akkurat en fobi, men jeg blir shiiiit kvalm når noen smatter når de spiser! Det går bra hvis de sitter litt unna og jeg kan synge eller snakke veldig høyt, men litt værre hvis guttungen på 4 sitter rett oppi øret mitt å smatter. Da hender det faktisk at jeg kaster opp, blir kjempe kvalm resten av dagen.

Har fobi mot hai! [&o]

Sliter fælt når jeg bader i en bitteliten sjø her jeg bor [:-]
Så i saltvann får jeg noia! Svømmer aldri lenger enn jeg kan stå.

har fobi mot ostepop og alt som har ordet pølse i seg... mhm,i said it... [8D][&:]
å så har jeg fobi mot exorsistjenta... [:(]

jeg er LIVREDD ballonger og smell..svetter og blir klam, og hjertet raser avgårde. Verste med hele greia er at det virker som om mange synes det er MORSOMT når jeg er redd  [:(][:'(][:@][:o] skal komme med ballonger til meg, og ler når jeg går unna når jeg vet det kommer et smell. Jobber som servitør og jeg hater å servere champagne!! Må få noen andre til å komme og åpne flasken for meg, og da går jeg flere meter unna med ryggen til dem. Det er visstnok hysterisk morsomt [:o] Men har heldigvis noen som forstår meg også. F.eks fysikklæreren og kjemilærerne min på høgskolen. Hver gang vi skulle ha eksperiment med ballonger eller noe som kom til å smelle, så sendte de meg ut på gangen på forhånd og hentet meg inn når det var ferdig [:D]

med mindre jeg sover sammen med noen, så må jeg ha lys på i rommet. Så en smule mørkeredd [:-]

Aper.. [&:]

Back
Topp