snåle fobia?

nemi.marselia

Forumet er livet
andre som har nån litt snåle uvanlie fobia?

æ har fobi før bussa, lika ikkje engong å se di (praktisk når æ bor v vgs å barneskole)
klare ikkje å gå inn i en buss før alt i værden

Jeg liker ikke deig, jeg hater gjærbakst!   Klarer ikke å ta i deig da må jeg ha gummihansker på!!! Liker ikke leire særlig heller....
Og så klarer jeg ikke masse små hvite mark blæææ..grøss..

fugler!!! spesielt duer!![&:]

[8|][8D]Vet ikke om det kan kalles en fobi,men.... Jeg kan ikke spise kjøttkaker om jeg(eller mamma) ikke har laget de selv. Jeg brekker meg,og spyr faktisk om jeg må spise det...
Og så kan jeg ikke spise kaker som er vunnet på kakelotteri... Kun fra butikk,eller venner som har bakt-ikke fra ukjente! (Det gjelder forsåvidt all slags mat... Har mine matfobier[:D])

Fikser megadårlig rulletrapper spesielt nedover, kan til nød ta de oppover om de ikke går for fort, men nedover går IKKE[&o]. Det gjør at vi sliter litt om vi skal på storbyferie.. Vi var i Praha forrige sommer, det var en kamp for både meg og sambo på noen metroer hvor det ikke var heis. Sååå vi gjør nok ikke det igjen.Han påstår at det er "bare" å trene, godt mulig det er det, men jeg har vært redd nedoverrulletrapper hele livet mitt jeg, så hvordan endre det nå liksom?? Rullebånd går bra, bare for å ha sagt det[:)].

skalldyr.. ser ut som kjempeinsekter... uuuææh... har flere ganger hatt mareritt om krabber.

Litt flaut å innrømme dette, men jeg er redd for skum...
eks. Hvis jeg skal bade og det er masse skum oppi.. Klarer til nøds 0,5 cm-1 cm med skum på vannet, men mer enn det får jeg nesten klaustrofobi

Jeg har skikkelig fobi mot teip. Sånn sykehusteip o.l. Og plaster [X(]
Jeg fikser ikke plaster.

ORIGINAL: Labambie

Har angst/ fobi mot ballonger! Har alltid hatt det.. Jeg hater dem! Jeg er livredd for at de skal sprekke, og de er ubehagelige å se og å ta på.. HATER BALLONGER!!!

Så enig så enig! Gikk engang i fra en hel halvliter på Dollys pga det var en unge der som leka med en ballong. Dreiv og gnikka på den og styrte... (Grøss!!)

ORIGINAL: Ebleskråtten

Ej he angst/fobi mot oppkast... [&:][:'(] (emetofobi)

Det har jeg også :)

ORIGINAL: Sha

fugler!!! spesielt duer!![&:]

Alle slags fugler, store som små.. *grøsser bare ved tanken*

veps, bier og homler!!!![&:] DE er skumle de!

Er redd ballonger, og høye smell, feks fra Asti flasker[:-] Føler meg som det nærvevraket[&o]

Jeg er så "kjedelig" at jeg kun har fobi mot edderkopper jeg....
og så klarer jeg ikke være i TOTALT mørke....... må ha bittelitt lys sånn at jeg ser omrisset av ting, eller så må jeg ha tilgang på en lommelykt....
Hvis ikke, får jeg ikke puste og får panikk.....
Har alltid hatt store problemer med å sove på hytta vår (som ikke har strøm og ligger midt i skogen) så nå sover jeg med lommelykt inntil sengen.... da går det greit :)

Folk som er utkledd som julenisser. Kjempegøy når jula nærmer seg. *Grøss*

duer og høner... huff[&:] og ikke minst nattsvermere!!! Får seriøst angst av de og klarer ikke sove om jg vet att det er en på rommet ell på gangen...

Det er kanskje ikke så uvanlig.. men jeg har veldig sterk fobi for insekter.. Det er veldig plagsomt for når jeg sitter ute så sitter jeg hele tida å er oppmerksom på om det kommer et insekt flygende.. Tør nesten ikke være ute noen ganger[8|]

jeg hater offentlig trafikk.. hellere sykle eller gå[8D]
Jeg kjenner jeg får grøssninger av å i det heletatt tenke på klover og porselensdukker... [&o]
Jeg er redd ballonger! Er så redd de skal sprekke[&o]
Jeg er redd veps
Og så er jeg redd haier i klorbassenget... som om noen fisk kan leve i klorvann[8D][8D]

Så jeg tror vel egentlig jeg har blitt en skikkelig pyse i mine "eldre" dager[8D]

her kommer dagens rareste( er jeg temmelig sikker på)

Smykker[X(]

hater å se på , bruker det aldri selv..syns det er SÅÅÅ ekkelt..

Back
Topp