Smukk og amming?

Rico82

Gift med forumet
Bruker dere smukk på babyen deres? Ødelegger det sugeteknikken kanskje vis man begynner for tidlig?
Har en god del problem med ammingen,men det begynner å bli litt bedre. Så jeg er redd for at han suger dårligere vis vi tilbyr han smukken..Han er 6 dager gammel. Erfaring noen?

når gutten min lå på inntensiven jidde di han tutt samme dag han ble født, for han måtte lera å suga[:)] 

Vi har begynt med smokk til Noah allerede, men det er ikke ofte han trenger den.
De sier at det KAN ødelegge sugeteknikk, men om man først skal introdusere noe annet enn pupp, så er smokk bedre enn flaske.
Her er det også ganske store problemer med ammingen, hadde det sist også. Det går ikke noe bedre nå, så det vurderes fra dag til dag her. Noah får litt fra pupp og litt fra kopp, slik at vi ikke skal ødelegge teknikken helt med å gi flaske, sånn i tilfelle det går seg til.

Okey da skal jeg holde meg unna smukken enn så lenge. Vil så gjerne få det til så da skal jeg ikke rote det til med smukk. Er ikke lett denne ammingen[&:][&:][&:]. Trodde det skulle være lett jeg,men der tok jeg feil gitt...

Amming er ikke lett, jeg håper ikke du sliter deg ut på det.
Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en lavere terskel for å kutte ut ammingen denne gangen, om jeg merker de samme problemene som sist, sist slet jeg meg ut, fikk brystbetennelse og klarte ikke å kose meg med Maja de første ukene.
Så langt skal jeg ikke la det gå denne gangen.

Nei det er ikke lett. Så naiv som jeg er så trodde jeg det var lett som en lek dette med amming.
Så feil kan man ta. Fikk ikke noe spesielt med hjelp på sykehuset heller da[:@]... Sa bare at det ordnet seg tilslutt... Så man får håpe at det gjør det:)

Det finnes ikke noe riktig svar på det, dessverre. Det varierer vel fra baby til baby.

Når det gjelder ammingen, er det viktigste... Ikke stress!! Så de som sa at det ordner seg til slutt, har nok peiling på hva de snakker om [:)]
Men de burde sitte og se hvordan du ammer og gi råd, da...

"Min erfaring" med det, er at man MÅ ha en avslappende holdning til ammingen. Om man stresser fordi det ikke kommer melk, så kommer det ikke melk... Rart det der egentlig.
Det er forresten INGEN skam i å ikke fullamme hele tiden. Om man ikke kan gjøre det, så må man gi erstatning. Men det beste er så klart å amme så lenge som mulig.

Det er synd at det er så ekstrem fokus på amming at de som faktisk ikke kan, føler seg som elendige mødre! Er for stort ammepress i Norge faktisk... Bare det kan gjøre at noen føler såpass stress rundt det, at de ikke produserer melk...litt av et paradoks [:'(]

Rico82 - jeg har ikke noe definitivt svar til deg, for jeg lurer egentlig på det samme.
Vår sønn er 8 dager gammel og vi måtte til slutt kapitulere og gi en smokk klokken 0345 en natt. Da sovnet Felix tvert! Litt dårlig samvittighet fikk vi vel, men nå er han ganske fornøyd når han har spist, rapet og fått smokk. Den faller ut etter 30 sek når han sovner.

Det skal sies at ammingen her går greit - etter tips fra en jordmor - ellers ville vi nok ventet.
Bruk jordmødre / ammehjelpen, det funket for oss!

Back
Topp