Smoothie?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Noen som har en oppskrift på en supergod smoothie jeg kan lage hjemme? Har blender :) men aldri laget det før :p

Jeg kjøper poser på Coop med ferdig blandinger (enten en gul blanding med tropisk miks eller rød med mer nordiske bær ), har i enten juice eller Biola og banan. Banan er viktig for å få litt rund og kremete smak. Eller så er det bare å ta det du har av bær, tilsette noe flytende og prøve deg frem. Lykke til!

En appelsin, en gulrot, en banan, en liten neve mandler og en neve frosne bringebær (+ litt vann) blir veldig godt :)

Det er veldig godt med bær, syns jeg. Jeg bruker ofte økologisk surmelk (mye billigere enn yoghurt og jeg merker ikke forskjell i smaken om jeg bruker vanlig surmelk, naturell yoghurt eller yoghurt med smak) og frosne bær som jeg har latt halvtine. Du kan bruke helt frosne bær og, men sødmen kommer bedre fram om du lar det tine litt. Ofte har jeg en banan i også, det er godt. :)

Når jeg får overmodne bananer, så deler jeg de i biter og fryser. Da har jeg alltid bananer klar når jeg får lyst på sjokoladebanan smoothie!:joyful:

2-3 frosne bananer
2-3 store ss rå kakao (kan bruke vanlig kakao)
1 ts vanilje ekstrakt eller et godt dryss med vanlijepulver
Melk etter ønske. Jeg bruker nøttemelk eller kokosmelk.
1-2 ss lønnesirup ( ikke nødvendig)
2 store ss hampprotein ( Bruker du kumelk, er det ikke nødvendig)
1ts linfrø olje

Ha alt i blender, og ha i veske så det dekker. Mulig du trenger å tilsette mer underveis. Konsistensen skal være såpass tykk at du kan spise den med skje.

Av og til hiver jeg oppi peanøtt smør eller mandelsmør, litt kanel eller en avokado for å mette mer.

Dette er nok til to personer :) (Men jeg klarer fint å spise alt selv også...:p)

Tusen takk for masse gode tips!!:)

Når jeg får overmodne bananer, så deler jeg de i biter og fryser. Da har jeg alltid bananer klar når jeg får lyst på sjokoladebanan smoothie!:joyful:

2-3 frosne bananer
2-3 store ss rå kakao (kan bruke vanlig kakao)
1 ts vanilje ekstrakt eller et godt dryss med vanlijepulver
Melk etter ønske. Jeg bruker nøttemelk eller kokosmelk.
1-2 ss lønnesirup ( ikke nødvendig)
2 store ss hampprotein ( Bruker du kumelk, er det ikke nødvendig)
1ts linfrø olje

Ha alt i blender, og ha i veske så det dekker. Mulig du trenger å tilsette mer underveis. Konsistensen skal være såpass tykk at du kan spise den med skje.

Av og til hiver jeg oppi peanøtt smør eller mandelsmør, litt kanel eller en avokado for å mette mer.

Dette er nok til to personer :) (Men jeg klarer fint å spise alt selv også...:p)
Denne hørtes fantastisk god ut! Rå kakao? Funker bakekakao eller hvor får jeg tak i rå kakao? Merke?

Vaniljekestrakt? Jeg har ekte bourbon vanilje fre helios. Funker den?:p

Hampprotein aner jeg ikke hva er :p men må helst bruke laktosefri melk om jeg skal bruke kumelk. Kunne tenkt meg å bruke naturell youghurt? Eller er melk best?

Denne hørtes fantastisk god ut! Rå kakao? Funker bakekakao eller hvor får jeg tak i rå kakao? Merke?

Vaniljekestrakt? Jeg har ekte bourbon vanilje fre helios. Funker den?:p

Hampprotein aner jeg ikke hva er :p men må helst bruke laktosefri melk om jeg skal bruke kumelk. Kunne tenkt meg å bruke naturell youghurt? Eller er melk best?

Rå kakao kan du kjøpe på helsekosten. Hvis jeg ikke har rå kakao har jeg brukt bake kakao, men det er en helt annen smak med rå kakao. Supernature eller Navitas Natural er gode merker. Jeg pleier å kjøpe fra iHerb eller gojii king.:)

Helios sitt vanilje pulver bruker jeg også:joyful:

Prøv kokosmelk, hvis du ikke tåler laktose? Gir god smak. Rismelk også. Det er bare å prøve seg frem. Jeg tåler ikke melkeprodukter i det hele tatt, derfor bruker jeg bla hampprotein, som er er supermat. Høyt innhold av protein. Det har de også på helsekosten. Jeg foretrekker såkalt avskallede frø, og ikke pulveret. Men dette er ikke noe du må ha i.

Rå kakao kan du kjøpe på helsekosten. Hvis jeg ikke har rå kakao har jeg brukt bake kakao, men det er en helt annen smak med rå kakao. Supernature eller Navitas Natural er gode merker. Jeg pleier å kjøpe fra iHerb eller gojii king.:)

Helios sitt vanilje pulver bruker jeg også:joyful:

Prøv kokosmelk, hvis du ikke tåler laktose? Gir god smak. Rismelk også. Det er bare å prøve seg frem. Jeg tåler ikke melkeprodukter i det hele tatt, derfor bruker jeg bla hampprotein, som er er supermat. Høyt innhold av protein. Det har de også på helsekosten. Jeg foretrekker såkalt avskallede frø, og ikke pulveret. Men dette er ikke noe du må ha i.
Skal innom helsekost en dag da :) iherb? Har du link til de du bruker? Går meg bare vill i iherb jungelen :p
Kokosmelk liker jeg ikke :p kanskje havremelk eller mandelmelk da :)

Banan,fryste jordbær og frokost juice!

Banan,blåbær yoghurt,melk og fryst skogsbær blanding ! Det er helt konge :p

Back
Topp