Smoothie og milkshake oppskrifter!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg har en sånn fin smoothiemaskin som jeg aldri bruker. Jeg syns milkshake og smoothier er kjempe godt. Men har ingen god erfaring med å lage det selv. De gangene jeg har lagd smoothie blir smaken ikke noe spesielt god :/ Vet ikke helt hva jeg gjør galt...

Noen som har noen gode oppskrifter å dele.?

Bruker ikke oppskrift på smoothie, men slumper oppi. En slager er yoghurt, appelsinjuice, banan, og kiwi (kiwi må alltid i til slutt, og ikke knuses mer enn i ca 3sekunder i maskinen, knuses kiwifrøene får du litt peppersmak på smoothien som ikke er så godt).
En annen god er denne enkle, med yoghurt og skogsbærblanding fra frysedisken.
Mango og eple er også godt.
Prøv deg frem, ikke ha i for mange smaker om gangen. Ha gjerne noe søtt og syrlig sammen om du liker det.

Bruker ikke oppskrift på smoothie, men slumper oppi. En slager er yoghurt, appelsinjuice, banan, og kiwi (kiwi må alltid i til slutt, og ikke knuses mer enn i ca 3sekunder i maskinen, knuses kiwifrøene får du litt peppersmak på smoothien som ikke er så godt).
En annen god er denne enkle, med yoghurt og skogsbærblanding fra frysedisken.
Mango og eple er også godt.
Prøv deg frem, ikke ha i for mange smaker om gangen. Ha gjerne noe søtt og syrlig sammen om du liker det.

Takk for tips! Det må prøves ut[emoji173]️ Den med kiwi høres sykt digg ut[emoji39]

Jeg kjøper smoothieblanding med mango, ananas og banan på Rema 1000. Tilsetter ekstra banan. Den må være veldig moden. Blender med eplejuice og kokosmelk :dance011

Heller få ingredienser enn for mange.
Prøvesmak underveis.
En sterk farge på smoothien kan ofte være et godt tegn.
Etter at jeg begynte med sitron og lime i smoothie har det blitt en helt ny opplevelse for meg :-)

Heller få ingredienser enn for mange.
Prøvesmak underveis.
En sterk farge på smoothien kan ofte være et godt tegn.
Etter at jeg begynte med sitron og lime i smoothie har det blitt en helt ny opplevelse for meg :)
Eksempel på oppskrift med sitron og lime? Hørtes friskt og godt ut! :)

Jeg bruker somregel smoothieblanding med mango eller jordbær, yoghurt, eplejuice og har litt av det Nutrilett pulvret oppi. Blir mer mettende da

Back
Topp