Smokkeslutt?

gravidsol

April 13 FTW :D
Har barnet ditt sluttet med smokk?
 
Hun sluttet da hun fikk sin første tann,4 måneder gammel.. Ikke helt etter mammas ønske men,men..
Synes forresten 2011 barn er for store til å bruke smokk når det ikke er sovetid.
 
Her bruker 11 jenta mi bare smokk når ho sover og når ho er syk og alt er bare kjipt.
 
Jenta mi bruker smokk. Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre måtte mene:) Hun skal bli storesøster på nyåret så tenker å prøve å få kuttet ut smokkebruken mest mulig innen den tid, men stresser ikke med det. Hun bruker jo ikke smokken på dagtid uansett, er mest om morran og på kvelden/natten og det skal hun få lov til:)
 
Mi tulle bruker fortsatt smokk. Hun har ikke fylt 2 år enda, så stresser ikke med det på et år til enda. Hjemme kan hun bruke den en del, men ikke når vi er med andre folk. Hun har hatt litt styr, med mye ubehag, så derfor har vi ikke tatt den kampen. Merker at hun heller ikke har noe problem med språket heller.
 
Her bruker 11 jenta mi bare smokk når ho sover og når ho er syk og alt er bare kjipt.
Samme her. Syns han skal få lov til å ha smokken når han sover og når vi kjører lange bilturer og sånn men vi har alltid vært strenge på at smokken er ute når han står opp. Det er helt greit for ham også.
 
Han elsker smokk, men bruker den kun på morgen/kveld, hvis han er syk eller sliten og trøtt..:)
 
Min oktober11-gutt bruker smokk når han sover, kjører bil og er veldig trøtt/survete. Han elsker den :)
 
Han skulle nok helst hatt den hele tiden, men prøver å begrense det litt :p
 
Vesla mi sluttet egentlig med slutt i starten av august MEN så har sykdommen hennes blitt verre med smerter osv så hun får den når hun har vondt nå. Men ikke i bhgen eller på dagen :)
 
Bryr meg ikke så mye om det. Syns han kan få bruke den så mye han vil nå, han er tross alt bare to.
 
Jeg tenker smokkeslutt rundt samme tid som hun slutter å sove på dagtid. Hun bruker den bare når hun skal sove.
 
Mi villa aldri ha smokk...:p
 
Her har hun både smokk og koseklut og regner med hun får ha der bortimot 1 år til, da er hun 3.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Han har smokk enda, bruker den når han sover, i bilen og gjerne ei stund på ettermiddagen når han er trøtt og sliten etter barnehagen.
Han skal bli storebror i desember, skal få ha kosen sin ei stund etter det, så tenker jeg vi får kutte den helt ut til våren når han blir 3:)

<3 appen < 3
 
Jeg lot eldstemann ha smokk akkurat når han ville fram til han ble to, fra to år var det kun smokk når han skulle sove. Hadde tenkt å fjerne smokken helt fra 3 år, men fra ca 2 år og 4 måneder så slutta han med smokk av seg selv.
Minsten som blir 2 i november bruker bare smokk om natten, han har ikke brukt smokk så mye som storebroren. Tenker at han kan få lov til å ha smokken om natten noen måneder til, så kommer jeg til å ta den bort og se om han savner den. Han er mye mer opptatt av en kosedyra sine.
 
Back
Topp