Smokkeslutt

Lening

Forelsket i forumet
Når sluttet barnet ditt med slutt og hvordan gikk dere frem?

Frøkena mi er 2 år(fylte 29. januar) og igår ble det til at hu gikk i sengs uten smokken sin, uten at vi trenger å utdype det noe mere[8D] Og ikveld spurte jeg om vi skulle prøve uten og kansje slutte med smokken. Og da svarte hun ja.
Så vi lagde et smokkeslutt-kort, der vi festet et klistremerke for igår og at vi skal feste enda et imorgen når hun har sovet natten inatt uten smokk. Og neste mandag skal vi gå til lekebutikken der hun får velge seg en leke og betale for dem med smokkene sine(en av oss betaler etterpå med cah[;)]) Iallefall tror jeg det. Har liksom ikke tenkt igjennom dette helt, for jeg så for meg at hun kom til å ha smokken i enda et år til.

Tror dere at hun skjønner greia med smokkeslutt eller er hun for ung? Hun har ikke spurt etter smokka ikveld og heller ikke igår.
Tenker at jeg må be dem i barnehagen om å ikke gi henne smokken imorgen ettersom hun er så flink hjemme.

han sluttet når han var 1 år. jeg tok den bare fra han når han hade sovnet og mistet smokken på natten.. også var det gjort.. [:D][:D]

mi blir snart tre sluttet for en stund sia la dem på trappa så kom påskeharen med prinsesse kjole og tok med seg smokkene.

ORIGINAL: reidis

han sluttet når han var 1 år. jeg tok den bare fra han når han hade sovnet og mistet smokken på natten.. også var det gjort.. [:D][:D]

Lurt! For her har hun bare smokken når hun sovner, den spyttes ut når hun har sovnet.

ORIGINAL: Mamma te 3prinsessa

mi blir snart tre sluttet for en stund sia la dem på trappa så kom påskeharen med prinsesse kjole og tok med seg smokkene.

Var grei måte å gjøre det på. Synes de må få noe tilbake for slutten, for det er jo en ting som er viktig for dem

ORIGINAL: Lening

ORIGINAL: reidis

Lurt! For her har hun bare smokken når hun sovner, den spyttes ut når hun har sovnet.

ja sånn var det her å. han brukte den kun når han skulle sove. når den spyttes ut tar du den og gjemmer den :)

ORIGINAL: babyensmamma

Sønnen min sluttet med smokk da han var 15 mnd., hadde sovnet et par ganger uten i barnehagen, så da prøvde vi hjemme også og det gikk fint! [:)][:)]

Det kommer jo litt an på barnet, men generelt vil jeg tro en 2-åring er for liten til å forstå, dere hadde nok bare flaks, som oss, og sluttet da det passet som best! [:)]

(Jeg tror ikke jeg ville dratt frem smokkene igjen, men fint å gi henne en ting da!)

Ja, men hun svarer de "rette" svarene når vi snakker om det, så jeg er så usikker på om hun kansje skjønner det.

Han sluttet i juletider. Da var han litt over 2 år. Samlet alle smokkene en kveld og sa at nå er det på tide å sende smokkene til julenissen, slik at han kan gi de til babyene som trenger de. For nå er han stor gutt og store gutter bruker ikke smokke. Det var godkjent og han har faktisk ikke spurt etter de heller. Det overrasket meg hvor greit det gikk. Så fikk han jo en liten gave fra julenissen da som takk for alle smokkene[;)]

ORIGINAL: Frøken Stjert

Han sluttet i juletider. Da var han litt over 2 år. Samlet alle smokkene en kveld og sa at nå er det på tide å sende smokkene til julenissen, slik at han kan gi de til babyene som trenger de. For nå er han stor gutt og store gutter bruker ikke smokke. Det var godkjent og han har faktisk ikke spurt etter de heller. Det overrasket meg hvor greit det gikk. Så fikk han jo en liten gave fra julenissen da som takk for alle smokkene[;)]

Trodde de ikke var klar når de var så små, men det er vel egentlig hva vi voksne bestemmer oss for. Men er redd for å ta fra hun noe som er veldig viktig for henne og at hun kommer til å slite med det og savne den.

ORIGINAL: Lening

Sønnen min sluttet med smokk da han var 15 mnd., hadde sovnet et par ganger uten i barnehagen, så da prøvde vi hjemme også og det gikk fint! [:)][:)]

Det kommer jo litt an på barnet, men generelt vil jeg tro en 2-åring er for liten til å forstå, dere hadde nok bare flaks, som oss, og sluttet da det passet som best! [:)]

(Jeg tror ikke jeg ville dratt frem smokkene igjen, men fint å gi henne en ting da!)

Ja, men hun svarer de "rette" svarene når vi snakker om det, så jeg er så usikker på om hun kansje skjønner det.

Da skjønner hun det sikkert da, og er klar for å slutte, fantastisk synes jeg! [:)]

jeg hadde aldri stresset med smokkeslutt tidlig, men så lenge det går smrterfritt er det jo bare å kutte ut! [:)]

Tenkte hun kom til å bruke smokken mye lengre enn til nå. Men blir det en naturlig stopp, så er det ingenting som er bedre enn det[:)]

Back
Topp