Smokkeslutt 5mnd gammel!

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Mini som har elsket å sutte på smokken har i en alder av 5mnd funnet ut at den ikke er så interessant lenger. Han snur den bare feil vei, biter på den og leker med den, så om jeg forsøker det på kveld/natt blir han bare ivrig etter å tulle og leke. Noen som opplever det samme eller har tips til hvordan jeg skal få han til å like den igjen? Han har jo teknikken inne, men nå spretter den ut med en gang. Selvsagt ikke like nødvendig nå som suttebehovet ikke er like stort, men sliter veldig med å roe han på kveld. Tidligere falt han til ro bare han fikk suttet litt på den.. Good times! :D

Min gjorde det samme da hun var 4 mnd. Gikk fra å elske smokken, og sutte halve dagen, til plutselig å bare ville leke med den. Hun har ikke suttet siden, uansett hva jeg har prøvd, så jeg har ingen tips. Si fra hvis du finner ut noe lurt, jeg skulle også gjerne hatt smokkebaby igjen. :p

Lillemann gjør det samme her! Han er litt over 5 mnd nå og har i en mnd ca. tatt smokken ut av munn, se på den, snu den, leke med den, snakke med den, miste den.. Men han roer seg etterhvert med smokken.. Må bare putte den inn sånn ca 1000 ganger først:p var en periode han ikke ville ha den, men han synes den er veldig god!! Blitt mindre av "tullingen" nå, men gjør det fortsatt litt:)

Lekes også med sutten her, men han liker den heldigvis riktig vei også fremdeles. Kanskje en koseklut kunne hjulpet på å roe ned? Mini her roer seg alltid bedre med en klut eller om jeg drar dyna litt godt opp (sutter på de også).

Kanskje begrense smokk til kun legging/bilkjøring? Så forbinder babyen den kanskje med avslapping og hvile?

Samme problem her.. Men byttet til 6 mnd smokk på min 5 mnd gamle babyen. Nå tar hun smokken igjen på kveldstid og ved kos etter amming.

Det er ikke forbi det klør da?? Og da finner han tilbake igjen etterhvert...? Nei, aner ikke hvorfor! Tulla har ikke tatt smokk i det hele tatt, mens storebroren sutta konstant så dette har jeg ingen erfaring med dessverre...

Mini gjør det samme her men er nok fordi det klør. Hvis jeg avleder han med noe annet slipper han smokken og begynner å putte det "nye" i munnen. Om han ikke er trøtt og vi prøver å legge han begynner han å tulle med smokken tvert. Vi har da tatt han opp og lekt litt rolig med han og smokken mens vi er i senga vår (han sover i vugge ved siden av ); jeg putter den i min munn og han tar den ut og prøver å putte den i sin, viser han smokken og forklarer han stille og rolig mens jeg stryker han at smokken skal i munnen osvosv. Er overraskende fort hvor lite spennende smokken blir og med litt kosing og "sovestemme" så roer han seg og smokken blir i munnen når vi legger han igjen :)

Min gjorde det samme da hun var 4 mnd. Gikk fra å elske smokken, og sutte halve dagen, til plutselig å bare ville leke med den. Hun har ikke suttet siden, uansett hva jeg har prøvd, så jeg har ingen tips. Si fra hvis du finner ut noe lurt, jeg skulle også gjerne hatt smokkebaby igjen. :p

Lillemann gjør det samme her! Han er litt over 5 mnd nå og har i en mnd ca. tatt smokken ut av munn, se på den, snu den, leke med den, snakke med den, miste den.. Men han roer seg etterhvert med smokken.. Må bare putte den inn sånn ca 1000 ganger først:p var en periode han ikke ville ha den, men han synes den er veldig god!! Blitt mindre av "tullingen" nå, men gjør det fortsatt litt:)

Startet å tulle med den da han var ca 4mnd her også, men har innimellom tatt den litt. Nå er det tydeligvis helt stopp, for han har ikke tatt den på et par uker. Sutter kun i noen sekunder før den er ute. Tydeligvis vanlig i denne alderen da :) Veldig bra beskrevet Gullskatten..Haha, akkurat sånn min holder på <3

Lekes også med sutten her, men han liker den heldigvis riktig vei også fremdeles. Kanskje en koseklut kunne hjulpet på å roe ned? Mini her roer seg alltid bedre med en klut eller om jeg drar dyna litt godt opp (sutter på de også).

Kanskje begrense smokk til kun legging/bilkjøring? Så forbinder babyen den kanskje med avslapping og hvile?

Jeg tenkte det samme, og har derfor brukt den i typiske situasjoner hvor han skal hvile. Han har egentlig aldri brukt den så mye ellers på dagen heller (utenom den aller første tiden), ettersom det kun har vært i slike situasjoner han har ønsket den. Kosekluten fungerte her da ha var 3-4mnd. Da kunne jeg gi kosen og smokken, og så fant han roen. Nå enser han ikke kosen, men dytter nesen inntil den på natt noen ganger da :)

Samme problem her.. Men byttet til 6 mnd smokk på min 5 mnd gamle babyen. Nå tar hun smokken igjen på kveldstid og ved kos etter amming.

Testet også smokk for 6mnd+, og han tok den, hurra, men kun en kveld :p Håper det går seg til her også, jeg har gitt opp litt, men får forsøke litt mer tenker jeg :)

Det er ikke forbi det klør da?? Og da finner han tilbake igjen etterhvert...? Nei, aner ikke hvorfor! Tulla har ikke tatt smokk i det hele tatt, mens storebroren sutta konstant så dette har jeg ingen erfaring med dessverre...

Jeg har tenkt tanken selv, for han er nokså raskt til å bite på den andre siden. Han har også bitt ekstra mye på fingrene sine i det siste synes jeg. Piller liksom med fingrene der de første tennene pleier å komme. Så kanskje går det over :) Jeg får vel bare være glad for at han i det heletatt tok smokk i starten da suttebehovet var størst ;)

Mini gjør det samme her men er nok fordi det klør. Hvis jeg avleder han med noe annet slipper han smokken og begynner å putte det "nye" i munnen. Om han ikke er trøtt og vi prøver å legge han begynner han å tulle med smokken tvert. Vi har da tatt han opp og lekt litt rolig med han og smokken mens vi er i senga vår (han sover i vugge ved siden av ); jeg putter den i min munn og han tar den ut og prøver å putte den i sin, viser han smokken og forklarer han stille og rolig mens jeg stryker han at smokken skal i munnen osvosv. Er overraskende fort hvor lite spennende smokken blir og med litt kosing og "sovestemme" så roer han seg og smokken blir i munnen når vi legger han igjen :)

Håper det er pga kløe her også. Jeg skal forsøke litt mer i kveld tenker jeg. Han girer seg så utrolig opp på kveldene, så vanskelig å finne gode situasjoner hvor han faktisk klarer å sutte rolig på den. Gir jeg den når han er søvnig våkner han til og leker med den :P Takk for tips! :)

Lille tok smokk i kveld!! Lurte den inn etter ammingen på kveld, og endelig gikk det Så får vi se hvor lenge det varer..

Med fare for å få noen stygge blikk, her dyppet vi smokken i litt sukkervann da hun tullet med den.. Var sånn vi fikk henne til å ta smokken i det hele tatt i starten.

Jeg har tenkt tanken selv, for han er nokså raskt til å bite på den andre siden. Han har også bitt ekstra mye på fingrene sine i det siste synes jeg. Piller liksom med fingrene der de første tennene pleier å komme. Så kanskje går det over :) Jeg får vel bare være glad for at han i det heletatt tok smokk i starten da suttebehovet var størst ;)

Jeg skjønner så godt at du gjerne vil at han skal ta den smokken igjen! Jeg savner det å ha smokkebarn!! :P

Sånn gjør min og, men hun sutter på den hvis jeg holder hendene borte fra smokken. Gir henne glasskluten feks.

Back
Topp