Smokker

Snuppeluppe

Gift med forumet
Kan man vaske smokker (ikke flaskesmokker, men narresmokker) i oppvaskmaskina? [8|]

Jeg koker de enda iallefall, se sønnen din er bare bittelitt eldre enn jenta mi[;)]
Men har sånn 90 graders program på oppvaskmaskinen min så den hadde jeg kanskje turt å kjørt den på, litt usikker men

ORIGINAL: LangeFlateBrøster

Jeg koker de enda iallefall, se sønnen din er bare bittelitt eldre enn jenta mi[;)]
Men har sånn 90 graders program på oppvaskmaskinen min så den hadde jeg kanskje turt å kjørt den på, litt usikker men

Jeg har også 90 graders program på oppvaskmaskinen min. Hvis jeg kjører det programmet også evt damp steriliserer smokkene i microovnen etterpå, da er det vel trygt? Synes ikke de blir helt reine av å bare sterilisere de i microen.[8|]

Jeg vet ikke, men kanskje oppvaskesåpa henger litt i den myke gummien i smokken?

vi har de i maskina og vasker de i vann etterpå.

Du kan fint vaske de i oppvaskmaskin på 60 grader, men jeg ville sterilisert de etterpå ja. Anbefalingene går vel på at flasker/smokker bør steriliseres til barnet er et halvt år gammelt, mener jeg.

Ser babyen din bare er 3 mnd,ville kokt og sterilisert.Anbefales frem til ca 6 mnd alder om jeg ikke tar helt feil.

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Jeg gjorde/gjør det ikke. Det kommer vann (og såpe) inn i latex/silikonsmokken og jeg ser for meg at ungen kan få rester av dette i munnen....... Oppvaskmiddel er temmelig sterkt...

Jeg pleier å skylle dem godt og koke dem

Back
Topp