Smokker

Rose89

Andre møte med forumet
Tar deres barn smokk? Hvilken smokk bruker dere i så fall?
Min gutt er ikke spesielt flink med smokken. Når han sutter på den så dytter han den ut og mister den etter kort tid. Må liksom legge koseklut eller lignende inntil han for at smokken skal holde seg på plass. Han har stort sugebehov å finner bedre ro og søvn med smokk. Har til nå brukt nan smokk. Kanskje noen andre som har hatt samme problem som har tips eller forslag til andre smokker som kan fungere bedre for han? :)

Tar deres barn smokk? Hvilken smokk bruker dere i så fall?
Min gutt er ikke spesielt flink med smokken. Når han sutter på den så dytter han den ut og mister den etter kort tid. Må liksom legge koseklut eller lignende inntil han for at smokken skal holde seg på plass. Han har stort sugebehov å finner bedre ro og søvn med smokk. Har til nå brukt nan smokk. Kanskje noen andre som har hatt samme problem som har tips eller forslag til andre smokker som kan fungere bedre for han? :)
Frøkna mi tar best mam smokkene, og hun har også begynt å ta avent smokkene[emoji4] Alle andre merker tygger hun litt på evt sutter litt på før hun spytter de ut

Min frøken bruker også smokker fra mam. Har prøvd nuk, avent ol, men de kommer fort i retur:p

Mi frøken bruker mam-smokkene men måtte gå oppi 6mnd+ for grunnet de små sklei ut[emoji3] Men når vi bytta til større ble det mye bedre [emoji6]

Kanskje jeg må prøve de mam- smokkene som er større :)
Det ser ikke litt morsomt ut da, med den lille babyen med stor smokk? Hehe

Vi har prøvd 9 ulike typer smokk.. brekker seg og nekter å ta :/ suger ikke en gang på fingeren min. Tok flaske da vi måtte gi litt ekstra rett etter fødsel, men når ammingen kom i gang gikk det et par uker uten å da ville hun ikke ta igjen

Hun her vil ikke ha smokken, ingen av storesøstrene har vært så begeistret heller. Nå har hun begynt å finne hånden sin da og det er jo veldig greit for da slipper jeg å passe på en evt smokk som faller ut.

Vi bruker mam, siden det var de vi kjøpte på ullared i sommer. Ikke prøvd noen andre, men virker som hun liker å sutte på alt (sprøyte med tran, q-tips med soppmiddel, ulike tåteflasker, smekker, gensere, leker, osv)

Min lille snuppe har ikke vært lett når det gjelder smokk. Men etter vi prøvde det meste så er det kun NUK smokkene med latex hun tar. Vil etterhvert prøve å få henne over på mam smokkene. De er lettere å få tak i hvor enn man befinner seg.

I starten var ikke mi interessert i smokk. Prøvde ulike typer og merker. Først da hun var 6 uker viste hun litt interesse for avent soothie dersom hun var veldig trøtt. Nå bruker vi kun dr.brown sine. Bruker fortsatt smokk kun når hun skal sove :)

Sugde desperat på den, men spyttet den ut i sinne da det ikke kom mat ut av den. Storebror var helt lik.
Prøver å spise på alt men blir som sakt sint om hun føler seg lurt.

Mi frøken bruker mam-smokkene men måtte gå oppi 6mnd+ for grunnet de små sklei ut[emoji3] Men når vi bytta til større ble det mye bedre [emoji6]

Samme her. På nyfødtintensiven så måtte de gi han en større smokk fordi han klarte ikke å få ordentlig sugetak på de minste. Når vi kom hjem ville han kun ha mam air fra 6mnd +. Så de bruker vi nå, men han vil bare ha de med silikon. De med latex kommer fort i retur

Vi har prøvd ALLE typer fra fødsel og til nå. Hun har brekt seg og spytter de ut igjen.. MEN plutselig på 12ukersdagen på tirsdag tok hun avent soothie og aksepterte den. Prøvde de andre også, og likte alle!! Me er mam som sitter best, så den bruker vi mest nå

Vi har prøvd ALLE typer fra fødsel og til nå. Hun har brekt seg og spytter de ut igjen.. MEN plutselig på 12ukersdagen på tirsdag tok hun avent soothie og aksepterte den. Prøvde de andre også, og likte alle!! Me er mam som sitter best, så den bruker vi mest nå

Helt lik som min baby, men fortsatt nekter. Hab er nå 14 uker. Jeg blir liksom gal at han vil kun ha pupp til alt...

Helt lik som min baby, men fortsatt nekter. Hab er nå 14 uker. Jeg blir liksom gal at han vil kun ha pupp til alt...

Da er vi i samme sko. Prøver daglig 3-4 ulike smokker (tilsammen har vi 10 forskjellige), men hun brekker seg for alle sammen.

Så, nå har jeg heller begynt å fokusere på legging uten pupp. Dvs at jeg ammer kun mens hun spiser. Når hun går over til kun patting lar jeg henne kun holde på til hun er døsig (maks 30 min) så legger jeg henne i senga.
Har gradvis trappet ned fra å være smokk 5-6 timer i strekk på kveldstid, til nå kun 30 maks 45 minutter inkl spising :)
Smokk og sutteklut har jeg gidd opp- nå tenker jeg at fordelen er at jeg slipper stress med avvenning senere [emoji6]

her går det i chicco smokk [emoji4] eneste hun tar men den er lett å få tak i og rive ut så en smokk i hver hand og en i munnen[emoji23]
1523388268912.jpeg

Back
Topp