• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Smokken...

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvis den faller på bakken o.l, tar dere den selv i munnen for å "rense" den? Eller hva gjør dere?

Ikke alltid jeg har med to når vi er ute på tur. Ofte så har jeg en Vannflaske med og heller litt vann på de.
Hvis ikke bare børster jeg av den. Ikke i min munn.

Renser den med min munn, uten problemer! Skyller den hvis den er full av grus,gjørme el.l.

Når de var under 4 mndr, tok jeg alltid ren smokk (har en boks med rene og en med brukte her hjemme). hadde også alltid med ren ute/borte.

Nå er han 6 mndr, og skyller den som regel, og har alltid med rene smokker på tur/ute, og har smokkelenke på. Har innimellom tatt den i munnen for å få av rusk/hår, men liker ikke å gjøre det..

Ja det har det hendt jeg har gjort :-) men prøvde å ha smokkesnor alltid når vi var ute :-)

Er det inne så har jeg tatt den i munnen. Ute så har jeg skyllet av den først :)

Ja det gjør jeg! Av og til børsters jeg bare av den også, om vi er hjemme eller ute på veien f.eks. Er vi på butikken osv tar jeg den enten i minn munn eller finner vann å skylle med. Er ikke så hysterisk på sånne ting. Vi er forkjølet 1-2 ganger i året, og barna har aldri hatt omgangssyke. Selv om vi altså spiser på ting som har ligget på bakken ;)

Om barnet ikke er så lite lenger tørker jeg av den så kan de sutte på den selv. De putter jo alt mulig annet i munnen, er de små får de heller en rein sitt da jeg hadde med ekstra sutter.

Hvis den detter på gulvet tar jeg den i munnen. Hvis den detter under sofaen vasker jeg den. Koker de med jevne mellomrom. Når vi er ute har jeg alltid med ekstra smokker :)

Ikke til små babyer, da tar jeg en ny. Men til toåringen så tok jeg den bare i min egen munn og spyttet etterpå.

Jeg tar smokken til jenta mi på 9 uker i min munn hvis den faller på gulvet. Koker den aldri, er det meninga? Husker jeg var helt nazi på å koke smokkene til eldstejenta, men gikk beskjed om at det bare var tull..

Foreløpig bare skjedd her hjemme og pleier ta den i min munn da, sjekke det ikke er hår etc på.

Koker di sjeldent.... Er fire mnd nå... Men egentlig ikke noe glad i smokken :P

Back
Topp