Smokke-testing!

Nurket79

Elsker forumet
Ettersom lillegutt ikke har funnet riktig sutt (eller vi ikke har skjønt at det finnes flere enn bare 1 type smokk[:D]), så har vi vært å kjøpe flere idag![:D][;)] Kun for at han har sååå utrolig suttebehov og har begynt å leite etter tommelen[&:], syntes det er bedre at han tar smokk...MEN virker ikke som han er så interessert, kun om kvelden når han ligger i senga faktisk!

Dere som har babyer som tar smokk...måtte dere ha en type "tilvenning" eller tok de smokken med en gang uten at den "hoppa" ut?[:D][;)]

Istad hadde vi en liten smokke-test her, da var det først avent-smokken, så nuk-smokken og så mam-smokken(som vi kjøpte i prematur/nyfødt, tidligere)...Ser litt komisk ut med alle smokkene[:D].

Han virker ikke helt overbegeistret, men trenger kanskje litt tid før han "tar" en av de? Eller kanskje han rett og slett ikke vil bruke smokk!

Jenta mi tar ikke smokk, eller...
Innimellom tar hun MAM, og innimellom Avent.

Vi har NUK og Ortodent også. Hun liker best hånda gitt

Vi måtte øve litt før smokken satt. Fant ut at det var betre med latekssmokkar fordi dei er mjukare enn silikon. Bruker stort sett nuk, avent er ho ikkje så begeistra for (muligens fordi dei vi har er av silikon). Syns og at smokk er å foretrekke framfor tommelen.

det er noe som må læres, så den spretter gjerne ut noen ganger ja-gjør det fortsatt innimellom ,selv om hun har tatt den fra hun var 6 dager...

Prøv å stryke på nesa mans du holder den på plass, da sitter den som støpt her![:D]

ORIGINAL: Lotten

det er noe som må læres, så den spretter gjerne ut noen ganger ja-gjør det fortsatt innimellom ,selv om hun har tatt den fra hun var 6 dager...

Prøv å stryke på nesa mans du holder den på plass, da sitter den som støpt her![:D]

Skal testes[:D] ellers har vi også stryki på kinnet[;)].

eg hadde malt på smokken hans[:D]
Og no har eg kjøpt 4mnd+ smokk til han, de tar han mye bedre!

daniel tok den med en gang han og nå må han ha den når han skal sove osv. han tar alle vi har prøvd til nå også, bortett fra ortodont. prøver å variere slik at han ikke blir kresen og f.eks bare vil ha gamle, litt kjipt når de går i stykker da

Her tok han smokken nesten med en gang. Og nå er han velsig glad i smokkene sine. Han bruker bare nuk, har hørt at de barn som ikke vil ta smokk, ofte tar nuk.

Oda tok sutten med en gang ho. Vi bruker de vi kjøper på butikken. Er det MAM de heter. hihi, er ikke helt inni de navna. Men enig med deg at smokken er bedre enn tommelen. Å da snakker jeg av erfaring. Jeg brukte tommelen og slutta ikke før jeg var begynt på skolen (da var det bare om natta og kvelden..[:)])

Leah ville ikke ha smokk med en gang. Prøvde ei stund, men nå er hun veldig glad i smokkene sine[:)]
Hender at smokken ramler ut av og til hvis hun er veldig ivrig. men da holder vi bare litt på den slik at hun får godt tak[:)][:)]

Hvis han har stort sugebehov, vil han nok ta den.. Even brukte 1-2 døgn på å tilvenne seg. Vi presset den ikke inn liksom hvis han presset den ut, men vi holdt den forsiktig litt inne nå og da i starten til han skjønte greia. Men at det er litt forskjell på smokkene er helt klart, Even tar bare MAM sine.. [:D] Ellers vil ikke mamma ha de der med ring på som sier Klikk-klikk-klikk-klikk når lillen suger.. Da hadde mamma og pappa klikka, bokstavelig talt om nattan.. [;)] Forøvrig synes jeg det er veldig greit at Even bare vil ha smokken når han skal sove og/eller vil kose/trøste seg litt. Det har kommet på mer nå i det siste og er vel bare bra, så vi prøver heller ikke å presse på ham smokken..

ORIGINAL: Trollemamma

Hvis han har stort sugebehov, vil han nok ta den.. Even brukte 1-2 døgn på å tilvenne seg. Vi presset den ikke inn liksom hvis han presset den ut, men vi holdt den forsiktig litt inne nå og da i starten til han skjønte greia. Men at det er litt forskjell på smokkene er helt klart, Even tar bare MAM sine.. [:D] Ellers vil ikke mamma ha de der med ring på som sier Klikk-klikk-klikk-klikk når lillen suger.. Da hadde mamma og pappa klikka, bokstavelig talt om nattan.. [;)] Forøvrig synes jeg det er veldig greit at Even bare vil ha smokken når han skal sove og/eller vil kose/trøste seg litt. Det har kommet på mer nå i det siste og er vel bare bra, så vi prøver heller ikke å presse på ham smokken..

Henrik vil kun ha sutten når han skal sove...da sutter han i vei...på nyfødt/prematur sutten til mam...den har han skjønt prinsippet med, selv om den hopper ut endel ganger![:D] Men han blir irritert hvis den hopper ut og leter febrilsk med munnen, så det er jo tydelig at han vil ha den![:D] Vi også holder bare forsiktig foran sutten, ikke noe tvang![;)]

ORIGINAL: Nurket79

ORIGINAL: Trollemamma

Henrik vil kun ha sutten når han skal sove...da sutter han i vei...på nyfødt/prematur sutten til mam...den har han skjønt prinsippet med, selv om den hopper ut endel ganger![:D] Men han blir irritert hvis den hopper ut og leter febrilsk med munnen, så det er jo tydelig at han vil ha den![:D] Vi også holder bare forsiktig foran sutten, ikke noe tvang![;)]

Da skal du se det går seg til ja! [;)] Even begynte også med MAM nyfødt smokken.. Gått over til 0-3 mnd nå.. [:D]

Vi har prøvd hele tiden og først nå tar hun den innimellom.
Putter den inn når vi kjører bil og triller i vogna, da er den "godtatt" [:)]

Odne tar ikkje smokk, enkelt og greit. Han bruker hele hånda hvis sutte behovet blir for stort.

skjenner til det probletet.

her tok ho ikke smokken i det hele tatt og har også ett ufattelig suttebehov.

vi og fant til slutt ut det var flere typer. hehe.

til slutt kjøpte jeg latex smokk og den virket det som ho likte, men ikke klarte å sutte på.

det vi gjorde var å legge ho til puppen, altså utenpå klærne og så puttet vi smokken inn.
problemet var ikke at ho ikke ville ha den men at ho ikke klarte holde på den.

her om dagen oppdaget jeg problemet (selv om jeg ikke kan gjøre noe med det) ho sutter på smokken som om den skulle vært en pupp, derfor detter den ut igjen, for da får man ikke ordentlig tak. puppen forsvinner jo ikke, for vi legger jo barnet til puppen.

nå har ho så smått begynt å klare å kolde smokken selv og blir bedre for vær dag som går.

tror noe av problemet i førsten var at smokken var alt for stor. huff.

ORIGINAL: lillefoxen

skjenner til det probletet.

her tok ho ikke smokken i det hele tatt og har også ett ufattelig suttebehov.

vi og fant til slutt ut det var flere typer. hehe.

til slutt kjøpte jeg latex smokk og den virket det som ho likte, men ikke klarte å sutte på.

det vi gjorde var å legge ho til puppen, altså utenpå klærne og så puttet vi smokken inn.
problemet var ikke at ho ikke ville ha den men at ho ikke klarte holde på den.

her om dagen oppdaget jeg problemet (selv om jeg ikke kan gjøre noe med det) ho sutter på smokken som om den skulle vært en pupp, derfor detter den ut igjen, for da får man ikke ordentlig tak. puppen forsvinner jo ikke, for vi legger jo barnet til puppen.

nå har ho så smått begynt å klare å kolde smokken selv og blir bedre for vær dag som går.

tror noe av problemet i førsten var at smokken var alt for stor. huff.

Det er så snodig at lillegutt vil ha den når han legges i senga for natta...da suttes det febrilsk, men sliter selvfølgelig med å holde den.
Bruker da nyfødt/prematur smokken til mam...

Back
Topp