Smokk!!

ORIGINAL: Dollface™

min sønn går med smokk når og hvor han vil - unntatt i barnehagen [:D]

kunne ikke brydd meg mindre, han er 19 mnd og trenger litt kos innimellom...

vi voksne har andre ting vi stapper i munnen i tide og utide...

Går jo ann å kose seg selv om man ikke har smokk i munnen da..

ORIGINAL: Looney

Med hva da?
Sjokolade?
Når han er sliten og lei, så får han smokk og kosefille - og det er hans kos.

ORIGINAL: m@rit

Ser så mange barn over året som går rundt med smokk omtrent døgnet rundt, er det bare jeg som synes det ser dumt ut?? Er ikke nødvendig med smokk hele tiden når barna begynner bli store vel.....

går du virkelig rundt å ser på barn i ettårsalderen og vurderer om de ser dumme ut eller ikke?

Vurderer ikke om barna ser dumme ut, men synes det ser dumt ut med smokk i munnen konstant ja!!

Men ser du barna 24/7?
Hvordan vet du at de har smokken i munn hele tiden?

Når de går rundt på f.eks et kjøpesenter en stund og hele tiden har smokk så antar jeg at de bruker den ellers og. Er vel ikke så mange som kun bruker det på kjøpesenter. Eller når barn er ute på lekeplassen og leker og hele tiden der har smokk i munnen, det synes jeg er unødvendig.

Med hva da?
Sjokolade?
Når han er sliten og lei, så får han smokk og kosefille - og det er hans kos.

Min unge koser seg masse han og han får aldri sjokolade. Han kan kose seg med mamma f.eks eller med en bamse i saccosekken. Eller med en kjeks. Det finnes adskillig mange måter å kose seg på som liten uten å ha smokk i munnen

Når de går rundt på f.eks et kjøpesenter en stund og hele tiden har smokk så antar jeg at de bruker den ellers og. Er vel ikke så mange som kun bruker det på kjøpesenter. Eller når barn er ute på lekeplassen og leker og hele tiden der har smokk i munnen, det synes jeg er unødvendig.

Da syns du det - og så har ikke dine barn det, og så syns andre foreldre at det er helt greit og så lar de sine unger ha smokk når de vil...
Er jo ikke akkurat du som skal streve med avvenninga?

Kanskje jeg syns det ser dumt ut når unger går med gummistøvler selv om det ikke regner?
Eller at jeg syns unger med hjelmluer ser teite ut?
Gidder jo ikke bry meg om sånt...

ORIGINAL: Tuppe Nupp

syns faktisk det er værre med 1åringer med kjærlighet på pinne i munnen jeg

Synes absolutt ikke noe om det heller jeg.

Det er vell ikke hvordan det ser ut som er spørsmålet?

Men om det går ut over tannstilling og språkutvikling? Da er det bekymringsfullt!

Her begrenser vi smokkebruken til kos og soving..................synes heller ikke noe om at Noah går rundt
konstant med smokken i munnen[8D]

Da syns du det - og så har ikke dine barn det, og så syns andre foreldre at det er helt greit og så lar de sine unger ha smokk når de vil...
Er jo ikke akkurat du som skal streve med avvenninga?

Kanskje jeg syns det ser dumt ut når unger går med gummistøvler selv om det ikke regner?
Eller at jeg syns unger med hjelmluer ser teite ut?
Gidder jo ikke bry meg om sånt...

Nettopp! Jeg synes det ser dumt ut, men det er min mening. Jeg går ikke rundt og irriterer meg over det og har lyst til å nappe smokken ut av munnen på ungen heller.

Jeg var bare ute etter å høre om noen var enige eller om det bare er jeg som er sær og streng, noe jeg tydligvis ikke var siden flere som er enige med meg også.

ORIGINAL: @ngel

enig med deg her jeg.[;)]

ORIGINAL: ~CissiLusken~

ORIGINAL: *cookiemonster*

Ja jeg er enig med deg der. Har begynnt å minimere smokkbruker her allerede vi, tror det er lettere nå enn når han blir større å slutte med den. Nå får han den kun når vi kjører bil eller for natten

Sånn gjorde jeg det og, begynte da han var en 8-9 mnd å bare bruke smokk når han skal sove i sengen eller vognen og under lange bilturer hvor han skal sove. Aldri ellers!!!

Dette gjorde jeg med jenta mi og hun bruker smokk ennå. Hun blir 4 år i aug[;)] 
Småen bruker og smokk men jeg syns ikke han ser dum ut når han bruker den men nå bruker han ikke den døgnet rundt da[;)]

Jeg synes smokk i seg selv er ganske søtt men da bare til soving, ikke i munnen stort sett hele tiden, det mener jeg er unødvendig.

ORIGINAL: Emmeline

Syns Dolly sier det bra jeg, og hvorfor bry seg hva alle andre gjør hele tiden....og når du sier at barna har smokk når de er på kjøpesenteret hele tiden så er det kanskje fordi mange roer seg med smokken. I sommer da jr var litt over året hadde han smokk på lekeplassen for da spiste han ikke alt han kommer over av sand, stein og løv osv. hele tiden.

Det plager meg ikke slik at dagen min blir ødelagt og jeg ikke får sove om natten,  men jeg synes det er unødvendig. Må jo få lov å mene at det er unødvendig om jeg vil det. Og jeg var ute etter å høre andres meninger om saken....

Det har min også gjort helt til nå[:)] Nå får han den bare når han skal sove, for han får ikke sove uten.
Synes absolutt ikke at det ser dumt ut. De er barn jo!

jeg venter til ane er over 1 år før jeg bestemmer meg for hva jeg skal mene om den saken [8D]

jeg bryr meg lite om hva andre lar barna sine gjøre ang smokke bruk....

ORIGINAL: ~Anni87~

Det har min også gjort helt til nå[:)] Nå får han den bare når han skal sove, for han får ikke sove uten.
Synes absolutt ikke at det ser dumt ut. De er barn jo!

men dere som synes det er greit med smokk når som helst (fordi de er barn f.eks) Når er da grensen for at det ikke er greit lenger?? ved 2 års aldern, 3 årsalder, 4 årsalder, 5 årsalder? skolestart kanskje? De er jo fortsatt barn el.....

ORIGINAL: m@rit

men hvorfor skal man synse noe om hvordan det ser ut når barn går med smokk? det brukes jo ikke for syns skyld?
min sønn bruker smokk når han sover, og av og til når vi drar ut en tur- f.eks på kjøpesenter. han blir fort rastløs av å sitte i vogna mer enn 2 min, og smokken roer han ned. 
så hvis du hadde sett meg på kjøpesenteret f.eks i går så hadde du dømt meg ut fra det du så og vært sikker i din sak på at jeg ga han smokken hele døgnet ellers også... virket sånn på det du sa i et tidligere innlegg i allefall...

kjøpesenter var ett eksempel, lekeplassen et annet, hjemme når vi er på besøk hos venner med barn kan være et nytt eksempel. Jeg mener når barna leker eller gjør andre ting enn å sove.

tobias bruker også smokk når vi leker ute av og til - han elsker å tygge på grus og det er værre for tenna enn smokk gitt...

dessuten reduserer det siklinga hans betraktelig.. kjedelig å være våt på brystet hele tiden fordi han sikler...

her brukes smokken kun til soving..
sånn har vi hatt det leeenge..

Tenkte som deg på førstemann her..Var fanatisk og skulle ha han til å helst slutte med smokken før han var 2 år..og iallefall ikke bruke den utenfor soving...Vel dette endte med at han fant totten sin,og den er verre for tenner osv..Og ikke minst verre og avvenne...Han trenger regulering i endel år fremover nå pga fortenner og smal gane grunnet totte bruk..

Andremann sluttet med smokk på dagtid da hun var nesten 3 år,men brukte den faktisk til hun var nærmere 5 på natten...Ikke problemer med tenner eller tale

Så 3 mann skal få styre dette selv har jeg bestemt...Så får det bare se dumt ut for andre....

Back
Topp