Smokk!!

Looney

Forumet er livet
VIP
Ser så mange barn over året som går rundt med smokk omtrent døgnet rundt, er det bare jeg som synes det ser dumt ut?? Er ikke nødvendig med smokk hele tiden når barna begynner bli store vel.....

Da er vi to med den meningen... Synes ikke no om at de går rundt med smokk når de er over året.. Greit når de skal sove, men da skal den bli igjen i senga når de står opp...!

Ser det vel ikke på som at det ser dumt ut.. men håper ikke datteren min kommer til å gjøre det.. i en alder av feks 2 år.. men er sikkert ikke lett å avvenne de med smokken heller[;)] Vet om ganske mange jeg.. som sliter med å få barna til å gi slipp på smokken.. i en alder av 3 år[:)]

Ja jeg er enig med deg der. Har begynnt å minimere smokkbruker her allerede vi, tror det er lettere nå enn når han blir større å slutte med den. Nå får han den kun når vi kjører bil eller for natten

Har aldri lagt merke til det jeg[:)] Men har hørt om flere som er enige med deg ja[:)]

ORIGINAL: *cookiemonster*

Ja jeg er enig med deg der. Har begynnt å minimere smokkbruker her allerede vi, tror det er lettere nå enn når han blir større å slutte med den. Nå får han den kun når vi kjører bil eller for natten

Sånn gjorde jeg det og, begynte da han var en 8-9 mnd å bare bruke smokk når han skal sove i sengen eller vognen og under lange bilturer hvor han skal sove. Aldri ellers!!!

Snuppa bruker smokken når hun skal sove og når vi er på biltur.. Og hvis hun blir sikkelig sutrete.. Hun klarer seg fint uten ellers[;)]

Ja, jeg syns det ser dumt ut når større barn stadg vekk har smokken, uten grunn. Snuppa mi er bare 10 måneder og bruker den i bilen, når ho sover og noen ganger på trilletur.

Vi har endelig klart å avvenne datteren vår (over 2 år)! [:)]
Hender hun spør noen ganger om kvelden, men da prater vi litt,til hun glemmer at hun spurte.
Sover godt uten.
Sett noen ganger at hun har tatt fingertuppene i munnen, men aldri tatt tommelen, og sover jo ikke med fingre i munn heller.
Må si det har gått veldig smertefritt, overraskende bra! [:)]

Hver sin mening [;)]

ORIGINAL: pewsie

Da er vi to med den meningen... Synes ikke no om at de går rundt med smokk når de er over året.. Greit når de skal sove, men da skal den bli igjen i senga når de står opp...!

sign

Jepp jeg er veldig enig me deg!

Jeg har aldri hatt smokke barn jeg, så jeg vet ikke hvordan det er å svvenne den, men  har ett bran i nærmiljøet (2år) hvor smokken har bynnt å¨gå utover  språket (hvor barnet får den derre shhhhh lyden på ord som bynner me s) samt utstående tenner (spes fortenna)

min sønn går med smokk når og hvor han vil - unntatt i barnehagen [:D]

kunne ikke brydd meg mindre, han er 19 mnd og trenger litt kos innimellom...

vi voksne har andre ting vi stapper i munnen i tide og utide...

ORIGINAL: Looney

ORIGINAL: *cookiemonster*

Sånn gjorde jeg det og, begynte da han var en 8-9 mnd å bare bruke smokk når han skal sove i sengen eller vognen og under lange bilturer hvor han skal sove. Aldri ellers!!!

Dette gjorde jeg med jenta mi og hun bruker smokk ennå. Hun blir 4 år i aug[;)] 
Småen bruker og smokk men jeg syns ikke han ser dum ut når han bruker den men nå bruker han ikke den døgnet rundt da[;)]

her i huset fikk lille bare ha tutt når han skulle sove...

ORIGINAL: Dollface™

Kunne ikke vært mere enig[:D]

ORIGINAL: Dollface™

enig med deg her jeg.[;)]

ORIGINAL: m@rit

Ser så mange barn over året som går rundt med smokk omtrent døgnet rundt, er det bare jeg som synes det ser dumt ut?? Er ikke nødvendig med smokk hele tiden når barna begynner bli store vel.....

går du virkelig rundt å ser på barn i ettårsalderen og vurderer om de ser dumme ut eller ikke?

Vurderer ikke om barna ser dumme ut, men synes det ser dumt ut med smokk i munnen konstant ja!!

ORIGINAL: m@rit

går du virkelig rundt å ser på barn i ettårsalderen og vurderer om de ser dumme ut eller ikke?

Vurderer ikke om barna ser dumme ut, men synes det ser dumt ut med smokk i munnen konstant ja!!

Men ser du barna 24/7?
Hvordan vet du at de har smokken i munn hele tiden?

Tror de fleste foreldre styrer smokkebruken til barna sine på en helt grei måte,
syns barn kan bruke smokk frem til de blir 2-3 år. [:)]

Back
Topp