smokk

Mokkemor

Gift med forumet
Lar dere de små sove med snukk når de er så små? Leste at de kunne ver en av årsakene te krybbedød. Så de anbefalte å ikke la de sove med tutt. Siden det kunne føre til at de gikk i dyp søvn.
    Lar mi sovne med tutt, men må ta den ut etterhvert... er livredd jeg[:-] 

Jeg har også hørt motsatt, at de våkner lettere når de sover med smokk...

ORIGINAL: AnitaLille

jeg mener å ha lest att det er omvendt jeg! Når de bruker smokk, vokner de lettere om den faller ut. Om de sovner uten smokken faller de i dypere søvn, for da er det ikke noe som "forstyrrer"...

samme har jeg hørt,så jeg prøver å venne gojenten til smokk her[&:][;)]

då blir jeg glad visst jeg har lest feil[:D] må sjekke opp i det der...

hehehe... hadde lest feilt ja... God jeg har dere[:D] Da kan jeg jo bare la henne sutte[;)] Å jeg som har vert så urolig hehehe....

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: AnitaLille

jeg mener å ha lest att det er omvendt jeg! Når de bruker smokk, vokner de lettere om den faller ut. Om de sovner uten smokken faller de i dypere søvn, for da er det ikke noe som "forstyrrer"...

stemmer, å sove med smokk reduserer faren for krybbedød

Ja samme har jeg lest, men får desverre ikke gutten min til å ta smokk jeg..prøver iherdig men nei..

ORIGINAL: Mirabell83

smokk skal være forebyggende mot krybbedød. Så ja, her får hun smokk hvis hun selv ønsker det!Spytter den ut om hun ikke vil ha

samme her[:D]

ORIGINAL: hjertebarn

tror du har lest feil[;)]smokk er med på å forebygge krybbedød

jepp!! det forebygger ja[;)]

litj pia mi vil ikke ha noe annet en ekte vare!  ikke smokk. ikke flaske. ikke mamma`s eller noen`s fingre.  Sover veldig godt uten. Hun har ikke noe stort suttebehov.
Er helt enig med ho.
Storjenta brukte fingrene sine. fikk smokk. slutta med smokk en gang vi var i byen å mista den. hu savna den ikke, sutter ikke på fingrene lenger heller.  (men hun bitr på alt.)
(hvorfor presse barnet til å bruke smokk, når det ikke ber om det. det skal jo også avvennes)

livredd krybbedød så her har jeg putta inn smukken hver gang hun skal sove[:D] men hun spytter den ut så fort hun har sovnet. off jkeg gjør henne sikkert super avhengig av smokken. for når hun er våken vil hun gjerne ha den så ofte som mulig. og jeg som skulle være så flink med det smokke greienejavascript:void(AddText('[&:]'))

jeg har også hørt at smokk er forebyggende mot krybbedød. de får en annen pusteteknikk som er bra. gullet sover med smokk her.

ORIGINAL: Shaanett

Snuppa slipper smokken når hun sovner[:D]

samme her[:D]

Back
Topp